711 648 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Jag köpte en krok från kungen av dragkrokar med elstats som "lyssnar" på signalerna..
Funkar mindra bra blandar ihop signalerna ibland betersig positionsljuset som det ska för att nästagång bli en blinkers eller bromsljus 🙄..
Numera är dom pinnarna kopplade till 12V direkt och inte via "boxen"..
Funkar mindra bra blandar ihop signalerna ibland betersig positionsljuset som det ska för att nästagång bli en blinkers eller bromsljus 🙄..
Numera är dom pinnarna kopplade till 12V direkt och inte via "boxen"..
Låter inte så bra. Det fungerade utmärkt på meganen. Får se om kungen ens svarar. Nu var satsen som "ingick" "gratis" så om de skiter i det så får jag se om man får något för problemet. Annars beställer jag ett annat kit från annan säljare och skickar tillbaka skitet i en kasse.G Greger_08 skrev:
Samma här , har köpt en hel del däck med fälg på blocket och marketplace .Isakare skrev:Jag har aldrig köpt nya däck till mig själv förutom R däck (Toyo R888)
Blocket och Marketplace är fulla med fina däck till halva priset.
Däckmaskin och en simpel balanseringsgrunka har jag i garaget.
Beställde 2 olika däck till moppen på Däckonline, de skickades separat, ena inpackat i en kartong som jag kunde hämta i affären.
Det andra kom inlindat i genomskinlig plast, det fick jag åka och hämta på postcentralen i Järfälla, för affären får inte ta emot däck !!!
Ja dom använde bara momentstav utan koll med momentnyckel. Men när jag byter själv så använder jag heller inte momentnyckel... Säkert drar vi alla för hårt men har inte tappat nåt hjul än på 23 år iaf.R Rkarlsson skrev:
Jag har faktiskt ändrat mig där, efter att jag blivit tillrättavisad av både seriös däckfirma och min bilmekaniker, bägge anser att det är ett absolut måste. Kör mutterdragare på lägre kraft och slutdrar med momentnyckel, inte mycket extra arbete men känns helt rätt.RoTe skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Vet man bara vad man gör så är inget ett "måste"......Att folk tappar hjul efter nåt beror sällan primärt på hur man drar åt utan att man inte gör rent navets och hjulets ytor. Eller så glömmer att dra helt.......
Visst är det bra att dra korrekt men det är sällan det är den springande punkten som sagt.
Visst är det bra att dra korrekt men det är sällan det är den springande punkten som sagt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 735 inlägg
Hände mig en gång, bytte hjul och hade bara ett kort spärrskaft. Glömde bort att dra till ordentligt och vips efter ett tag va muttrarna lösa.S Stefan1972 skrev:Vet man bara vad man gör så är inget ett "måste"......Att folk tappar hjul efter nåt beror sällan primärt på hur man drar åt utan att man inte gör rent navets och hjulets ytor. Eller så glömmer att dra helt.......
Visst är det bra att dra korrekt men det är sällan det är den springande punkten som sagt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 735 inlägg
Är det någon här som sett hur batteridegraderingen är på begagnade plug-in hybrider? Funderar på hur det ligger till mellan olika modeller
t.ex:
Volvo V60 D6
VW Passat GTE
Kia Optima
Kia Niro
t.ex:
Volvo V60 D6
VW Passat GTE
Kia Optima
Kia Niro
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
Jag sålde nyligen vår Passat GTE från 2016 med 10500mil på mätaren.
Vi hade tappat 0-4%.
Vi hade tappat 0-4%.
Fråga om besiktning
Jag var och besiktigade släpkärran och fick icke godkänd eftersom bronslysen inte funkade. När jag kom hem och felsökte funkar lysena bra med grannens bil och det är min kontakt på bilen som det är fel på.
Jag fick alltså underkänd besiktning av släpkärran eftersom det är fel på min bil. Har jag besiktigat kärran eller ekipaget kärra +bil?
Jag var och besiktigade släpkärran och fick icke godkänd eftersom bronslysen inte funkade. När jag kom hem och felsökte funkar lysena bra med grannens bil och det är min kontakt på bilen som det är fel på.
Jag fick alltså underkänd besiktning av släpkärran eftersom det är fel på min bil. Har jag besiktigat kärran eller ekipaget kärra +bil?
Det måste fungera med den fordonskombination du kommer dit med. Det måste inte fungera med alla bilar.
Hade ett liknande problem för ett par år sedan. Hade bokat besiktning av släp+´bil1 men insåg att bil1 hade problem med kontakten. Körde då dit släpet bakom bil2 och bil1 kom utan släp.
Det blev ett jädra tjafsande
Hade ett liknande problem för ett par år sedan. Hade bokat besiktning av släp+´bil1 men insåg att bil1 hade problem med kontakten. Körde då dit släpet bakom bil2 och bil1 kom utan släp.
Det blev ett jädra tjafsande
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
Ah, ok tack för svar. 👍MathiasS skrev:Det måste fungera med den fordonskombination du kommer dit med. Det måste inte fungera med alla bilar.
Hade ett liknande problem för ett par år sedan. Hade bokat besiktning av släp+´bil1 men insåg att bil1 hade problem med kontakten. Körde då dit släpet bakom bil2 och bil1 kom utan släp.
Det blev ett jädra tjafsande
Man kan ju fundera på varför de på bilprovningen inte har en liten låda att koppla in släpet i bara, så får de se att allt på vagnen är som det ska.MathiasS skrev:Det måste fungera med den fordonskombination du kommer dit med. Det måste inte fungera med alla bilar.
Hade ett liknande problem för ett par år sedan. Hade bokat besiktning av släp+´bil1 men insåg att bil1 hade problem med kontakten. Körde då dit släpet bakom bil2 och bil1 kom utan släp.
Det blev ett jädra tjafsande
Att man är ute på vägarna och kör med ett ekipage som inte är tillåtet är väl inte bilprovningens sak att fälla en för kan man tycka.
Å andra sidan så finns det väl inget som inte tillåter att man gör fullösningar för att få elen till rätt lampa på vagnen, så det är väl inget tvingande i att ha en standardkoppling på släpet.