Picture elements generellt är ganska tungjobbat. Det finns kort som bygger ut funktionerna kring energy som kan göra vissa delar av det man ser i exemplet men inte allt.

Ang att kopiera så finns det sägert i gitrepon att få tag på eller via forumet men det svåra är att hitta grejerna.
 
Fn87 Fn87 skrev:
Picture elements generellt är ganska tungjobbat….
Håller med. Sitta och ”pixelpusha” värdena över bilden gör man bara en gång. Sedan nämner vi det inte mer. 😄
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja stämmer

Ja kanske kan använda min Vallhorn som sitter där redan?

Känner den av rörelse hela tiden eller hade den nån tid mellan rörelse uppdateringarna?

Blir nog svårt att få nåt som funkar bättre än haspen 🙂
Det är olika för olika sensorer tror jag. Och vilket uppdateringsintervall den tillåter kan nog justeras också, i alla fall för en del har jag läst någonstans.

Men sätter man en rörelsedetektor på insidan och en lampa på utsidan så kan man ju vid rörelse tända lampan i X min. Så länge uppdateringsintervallet är kortare än X kommer lampan att lysa upptaget.
Jag har en lampa i garaget som jag hanterar så (för att slippa dra igång hela garagebelysningen bara för att man ska hämta en skruvmejsel eller nåt) och den har aldrig slocknat för mig under tiden jag är i garaget, så det fungerar rätt bra.
 
nino nino skrev:
Blir nog svårt att få nåt som funkar bättre än haspen 🙂
Jo haspen är säker och du slipper skäll om något skulle fela.😉
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
För tydlighetens skull, jag tror inte på att använda en sådan funktion för att hindra att någon öppnar dörren, bara som upplysning att det är upptaget. Dvs. även med en sådan lampa på utsidan behöver dörren reglas.
Hur många är det inte som rycker i handtaget på publika toaletter idag, trots att låset tydligt visar att det är upptaget?
 
  • Gilla
AmbiJens och 1 till
  • Laddar…
D
P paralun skrev:
Kollade lite i HA's forum och verkar klart tidskrävande.

[länk]

Bara att söka efter "picture elements" så får man upp ett antal trådar.
[länk]

Annars är moddning ganska skoj men det här verkar för mycket.
Fast snyggt, habegäret har väckts i mig, vi får se... :)
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
D
Fn87 Fn87 skrev:
Picture elements generellt är ganska tungjobbat. Det finns kort som bygger ut funktionerna kring energy som kan göra vissa delar av det man ser i exemplet men inte allt.
Vad är det för kort som bygger ut energi, har du sett ngt du kan länka till?
 
Finns det någon trevlig lösning till HA för att kunna se när posten delas ut nästa gång? :)
 
D
A Adamski74 skrev:
Finns det någon trevlig lösning till HA för att kunna se när posten delas ut nästa gång? :)
Det vet man aldrig, allt mer sporadiskt.
 
  • Gilla
lop3r
  • Laddar…
A Adamski74 skrev:
Finns det någon trevlig lösning till HA för att kunna se när posten delas ut nästa gång? :)
Ja, svensk postutdelning heter den
 
  • Ikon för postutdelning med texten "Idag" som indikerar att posten har levererats.
Redigerat:
  • Gilla
knightjocke och 2 till
  • Laddar…
A Adamski74 skrev:
Finns det någon trevlig lösning till HA för att kunna se när posten delas ut nästa gång? :)
Av nyfikenhet:
Får du post varje gång det är utdelning? Vi får det absolut inte varje gång, så att veta om det har varit utdelningen en viss dag eller inte gör inte så stor skillnad för att veta om det är något i lådan ändå...
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
A Adamski74 skrev:
Finns det någon trevlig lösning till HA för att kunna se när posten delas ut nästa gång? :)
Jag har köpt ett lås till brevlådan https://insidethebox.se/ men inte monterat det än, såg nån nyhet de släppt en till enhet som jag tror gör just detta. Annars är låset bara connectat med blåtand till telefonen. Måste ta tag i detta. Själva låset är enkelt att montera, problemet är att jag för flera år sen köpte brevlådan men den måste man gjuta en platta till för att förankra. Nån granne har bara ställt lådan på marken, men då blåser de iväg eller ungar välter den... Altså en sån där större "paketlåda". Nu har jag en klassik brevlåda i plåt där det definitivt inte går att sätta nåt i lådan för då får inte posten plats, den får knappt plats som det är nu... Men troligen så slutar väl posten dela ut direkt till husen och gör paketboxar centralt innan jag hinner fixa detta...

Har förresten delat ut ett informationsblad för vår villaägarföreing jag är engagerad i och när man delat ut några hundra blad så märker man en enorm skillnad på hur ergonomiska lådorna är. Uj va kassa endel lådor är. Stackars brevbärare, de borde ställa krav på lådorna. Förresten så borde väl paketleveransföretagen gå att integrera med HA?

Mina kameror kan detektera "paket" (och några saker till) men går tyvärr inte integrera i HA. I de fall paketbuden levererar på trappan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.