711 648 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Jag låter automatiken sköta det, finns visst någon sensor som sköter stängning av lucka och återcirkulation. Men vanliga lukter klarar den nog inte utan det är väl mera utav partiklar i luften.MathiasS skrev:
Men idag tycker jag inte det luktar längre från Södras pappersbruk. Däremot där de gör Biogas i vårt område kan det stinka men bara inom ett litet område.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 356 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 356 inlägg
En klassiker i ämnet.
Ford Granada hade justerbar bakvagn, Scorpio hade samma bakvagn men de hade tagit bort justeringarna vilket gav mycket problem med vinglande bilar och snedslitna däck, så det såldes satser med fästen/excentriska brickor till Scorpio.
Fanns en artikel om det, där man jämförde med BMW.
Mins inte exakta siffrorna, men BMWs toleranser vid tillverkningen var typ 0,010 mm, Ford hade typ + - 2 mm.
Ford hade resonerat att det var billigare att få tillbaka 10% av bilarna för åtgärd än att ha justerbar bakvagn som justerades in vid tillverkningen.
Ford Granada hade justerbar bakvagn, Scorpio hade samma bakvagn men de hade tagit bort justeringarna vilket gav mycket problem med vinglande bilar och snedslitna däck, så det såldes satser med fästen/excentriska brickor till Scorpio.
Fanns en artikel om det, där man jämförde med BMW.
Mins inte exakta siffrorna, men BMWs toleranser vid tillverkningen var typ 0,010 mm, Ford hade typ + - 2 mm.
Ford hade resonerat att det var billigare att få tillbaka 10% av bilarna för åtgärd än att ha justerbar bakvagn som justerades in vid tillverkningen.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Exets föräldrar köpte en ny Sierra som var så sned att Ford köpte tillbaka den och gav dem en ny efter de försökt fixa den i ett år..
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 599 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 599 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Så här kan det se ut. Är från bakvagnen på en Audi A3hsd skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Äldre Golf hade justerbar camber fram, övre skruven som höll fjäderbenet mot spindeln hade excentrisk bricka.
Den som satt muttermaskinen på skruvskallen isf muttern har sett fjäderbenet flaxa fram o tillbaka.
Den som satt muttermaskinen på skruvskallen isf muttern har sett fjäderbenet flaxa fram o tillbaka.
Sitter det flera gasspjäll på en passat med 2.0tfsi motor? -08
Fick felkod övre gasspjäll
Tyvärr så glömde jag att fota så har inte nr på felkoden.
Rengöring/byte?
Kan även ha satt en säkring fel men man hittar ju inte var den säkringen kan sitta, om det nu finns nån
Fick felkod övre gasspjäll
Tyvärr så glömde jag att fota så har inte nr på felkoden.
Rengöring/byte?
Kan även ha satt en säkring fel men man hittar ju inte var den säkringen kan sitta, om det nu finns nån