4 360 556 läst · 32 078 svar
4361k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Satt upp de sista krokarna på hallförvaringen tidigare idag, nu ska det väl bara spacklas klart, målas och sättas lite list.
Fick även dit en täcksida som täcker diskhon i skåpet, då det stört mig men aldrig blev gjort när vi gjorde köket 🤭
Har även gipsat den sista fönstersmygen, även satt ledlist där och satt lite anslutningar till garderoberna i källaren
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick även dit en täcksida som täcker diskhon i skåpet, då det stört mig men aldrig blev gjort när vi gjorde köket 🤭
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även gipsat den sista fönstersmygen, även satt ledlist där och satt lite anslutningar till garderoberna i källaren
fortsatt på inbyggnaden av trappan. Men med det jag jacka ur i regeln för att slippa glipan eller ska jag ha några andra gångjärn?
Börjat att röja, rensa och städa på den oinredda delen av övervåningen.
Planen är sen tömma ett av sovrummen uppe till den delen ett par dagar.
Planen är att då riva bort golvlister och golv, fräsa ner golvvärmeslang och sen återställa allt, sen ta nästa sovrum och repetera.
Planen är sen tömma ett av sovrummen uppe till den delen ett par dagar.
Planen är att då riva bort golvlister och golv, fräsa ner golvvärmeslang och sen återställa allt, sen ta nästa sovrum och repetera.
Det är väl inte så att jag gjort något, men idag var första dagen för i år då yttertemperaturen steg såpass att värmepumpen gick i "sommarläge" ett par timmar mitt på dan.
Krigat vidare med svågern i det ”lilla” sidoprojektet. Ett rum helt klart med golvspån, slang och mellangolv(som inte kom med på bild). Blivande vardagsrum i princip klart med golvspån.
Snart dax att lämna över till snickarna för färdigställande, ska bara dra färdigt el och nätverk, lägga golv och golvvärme i hall, kök och badrum, glidgjuta skorstenen och mura in kamininsatsen…. 😅.
Snart dax att lämna över till snickarna för färdigställande, ska bara dra färdigt el och nätverk, lägga golv och golvvärme i hall, kök och badrum, glidgjuta skorstenen och mura in kamininsatsen…. 😅.
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 089 inlägg
Fortsatt på inbyggnaden av trappan samt gjort klart fönstret i sovrummet.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 285 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 285 inlägg
Idag, igår, i förrgår....
Dränering. För hand eftersom det är omöjligt att få in några maskiner alls här om man inte lyfter in dem med kran.
Det är min yttervägg och grannens altan. De skulle ändå göra om altanen pga röta så då passar jag på. Man ser att det varit rejält fuktigt mot min yttervägg (kalkutfällningar) så vi är överens om att altanen inte kan byggas tillbaka på samma sätt.
Jordmånen, blålera och badbollsstora sprängstenar, bygger karaktär. Stenarna som syns i bild är alltså sådana jag spräckt. Tur att jag kan det sen tidigare
Logga in
Skapa konto
Dränering. För hand eftersom det är omöjligt att få in några maskiner alls här om man inte lyfter in dem med kran.
Det är min yttervägg och grannens altan. De skulle ändå göra om altanen pga röta så då passar jag på. Man ser att det varit rejält fuktigt mot min yttervägg (kalkutfällningar) så vi är överens om att altanen inte kan byggas tillbaka på samma sätt.
Jordmånen, blålera och badbollsstora sprängstenar, bygger karaktär. Stenarna som syns i bild är alltså sådana jag spräckt. Tur att jag kan det sen tidigare
Reparerat gångjärn till kyl. Övre gångjärnspigg lossnat. Lite kinkigt med kabel som löper genom gångjärnet.
Besparing jämfört med offert ca åtta till femtontusen om jag köpt nya vitvaror. Nu behövde jag inte tulla på skatteåterbäring 😁
Besparing jämfört med offert ca åtta till femtontusen om jag köpt nya vitvaror. Nu behövde jag inte tulla på skatteåterbäring 😁
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 285 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 285 inlägg
Logga in
Skapa konto
Rundar av veckan med att fylla igen gropen jag grävde. Kom ner en dryg meter, det får räcka. Nivån blir i alla fall under plattans nivå. Om källarväggen är lite fuktig kan jag leva med det. Förhoppningsvis blir det betydligt bättre, det verkar vara ganska mycket plats mellan stenarna där nere så med lite tur är det som en sprängstenskulvert.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 209 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 209 inlägg
Efter fiasko-inköp av inomhuspanel på Byggmax i veckan så köpte jag idag 220 löpmeter spontad ytterpanel för att sätta som undertak på altanen. Var dåligt målarväder så jag byggde mig ett litet väderskydd av finaste sort.
Det blev lite grundat i alla fall.
Det blev lite grundat i alla fall.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in