713 032 läst · 11 020 svar
713k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 154 inlägg
Jag gissar på att det är DRL-lamporna som är igång?
De drivs troligtvis inte alls lika hårt som halv och helljus och borde ha betydligt längre livslängd om man inte gjort nått korkat i designen.
De drivs troligtvis inte alls lika hårt som halv och helljus och borde ha betydligt längre livslängd om man inte gjort nått korkat i designen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 154 inlägg
En snabb googling indikerar att just V90 verkar ha problem med bristfällig konstruktion, eventuellt att de släpper in vatten, verkar gå på "goodwill" att få de utbytta.
Googles autocomplete på "V90 trasigt" är för övrigt "V90 bakljus trasigt", inga andra förslag 🙄
Googles autocomplete på "V90 trasigt" är för övrigt "V90 bakljus trasigt", inga andra förslag 🙄
Oron över led lampornas potentiella kostnader verkar ha fått fart i pressen också:
https://www.catmag.co.uk/features/led-lighting-replacement-cost/
Intressant att gubben från Hella tycker systemen är för komplicerade för att det ska bli något billigare med eventuella tredjeparts delar.
https://www.catmag.co.uk/features/led-lighting-replacement-cost/
Intressant att gubben från Hella tycker systemen är för komplicerade för att det ska bli något billigare med eventuella tredjeparts delar.
Jobb åt en vän.
En plastramp över bakluckan som gått av.
Nån sa sig kunna fixa det och kladdade på platicpadding, det höll i en dag.
Jag har smällt ner skruvar som armering, och sen smällt i mera plast med en lödkolv.
Gjort böjtest över knät, nått annat kommer gå av än min lagning om jag tar i med, så det borde hålla.
Mest jobb var att få bort spacklet.
En plastramp över bakluckan som gått av.
Nån sa sig kunna fixa det och kladdade på platicpadding, det höll i en dag.
Jag har smällt ner skruvar som armering, och sen smällt i mera plast med en lödkolv.
Gjort böjtest över knät, nått annat kommer gå av än min lagning om jag tar i med, så det borde hålla.
Mest jobb var att få bort spacklet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Långt ifrån alltid tyvärr utan det hänger helt på ÅF då Volvo själva inte officiellt erkänt problemet. Samma sak med låskistorna som inte fungerar på vintern.13th Marine skrev:
Vilket är lustigt eftersom konstruktionen på bägge har uppdaterats efter 2018ish
Funkar rätt bra med snabblim och bikarbonat också, går att fylla liteIsakare skrev:Jobb åt en vän.
En plastramp över bakluckan som gått av.
Nån sa sig kunna fixa det och kladdade på platicpadding, det höll i en dag.
Jag har smällt ner skruvar som armering, och sen smällt i mera plast med en lödkolv.
Gjort böjtest över knät, nått annat kommer gå av än min lagning om jag tar i med, så det borde hålla.
Mest jobb var att få bort spacklet.
[bild][bild]
Kul att läsa.
Tidningen Vi Bilägare har kvar en av sina långtestbilar som de redovisar ibland, en V90 D3 AWD -17.
Bilen har en värdeminskning på 230.000:- sen ny och har kostat 105.423:- i service/reparationer hittills.
Nu senast gjorde de en service själva "Det finns ju inga garantier längre när bilen passerat 20" mil"
Volvo ville ha 7.429:- för en Classic service med 20% rabatt.
De köpte delarna på V-parts för 1.499:- och en dunk olja från Mekonomen för 595:-
V-Parts skickar med ett service protokoll och en stämpel
"Grundligt servad av ägaren med delar från V-Parts"
Under servicen noterade de ett oljeläckage från vinkelväxeln/kardanen.
De gjorde en sammanställning i slutet av 2023, då hade bilen gått 20.300 mil och kostat 694.853:-
Tidningen Vi Bilägare har kvar en av sina långtestbilar som de redovisar ibland, en V90 D3 AWD -17.
Bilen har en värdeminskning på 230.000:- sen ny och har kostat 105.423:- i service/reparationer hittills.
Nu senast gjorde de en service själva "Det finns ju inga garantier längre när bilen passerat 20" mil"
Volvo ville ha 7.429:- för en Classic service med 20% rabatt.
De köpte delarna på V-parts för 1.499:- och en dunk olja från Mekonomen för 595:-
V-Parts skickar med ett service protokoll och en stämpel
"Grundligt servad av ägaren med delar från V-Parts"
Under servicen noterade de ett oljeläckage från vinkelväxeln/kardanen.
De gjorde en sammanställning i slutet av 2023, då hade bilen gått 20.300 mil och kostat 694.853:-
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 738 inlägg
Överraskande dyr i underhåll? 15' per år