22 692 läst · 76 svar
23k läst
76 svar
Sparsam besiktningsman renoverar lanthandel i Husdrömmar
Sida 1 av 6
På konsumentens sida
· 3 117 inlägg
Stadsbon Negin som är byggnadsingenjör köper en nergången gammal lanthandel utanför Skurup som hon tänker renovera själv med begränsad budget. När hösten kommer med kyla och regn är varken taket eller nya värmepumpen på plats.
Du kan läsa artikeln här: Sparsam besiktningsman renoverar lanthandel i Husdrömmar
Du kan läsa artikeln här: Sparsam besiktningsman renoverar lanthandel i Husdrömmar
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Det var något om det där stora bakbordet med marmorskiva i mitten.
Min gamla mormor hade ett väldigt bra uttryck. Ni som inte förstår det vackra spåket skånska kan be om en översättning 😎
"Sälgjort är välgjort om än aldrig så dållit"
En ingenjör måste väl ändå ha kunskap om ett jobb som denne utför
Nu framgår det inte av artikeln vilken typ av ingenjör det handlar om
Kanske hon är kemist eller något annat som inte har med el att göra
Även om hon är elingenhör så ifrågasätter jag hennes praktiska kunskaper vad gäller installationsbiten
Även om hon är elingenhör så ifrågasätter jag hennes praktiska kunskaper vad gäller installationsbiten
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Så fruktansvärt jävla bra. Otroligt.
Var i programmet gjorde hon det? Säkringen gick och det såg inte vackert ut vid centralen men vi vet väl inte om det hade lämnats så av en elektriker?B Bengths skrev:
Hon sa att hon var byggnadsingenjörU Uffe A skrev:Min gamla mormor hade ett väldigt bra uttryck. Ni som inte förstår det vackra spåket skånska kan be om en översättning 😎