8 260 läst · 75 svar
8k läst
75 svar
Skrämma skator med drönare?
Kakor har faktiskt heller aldrig väckt mig - varken ensamma eller i flock. 😉G GladanS skrev:
Skator går som sagt utmärkt att ta med fällor. Kräver lite tålamod dock. 😊
Jag har ingen aning om det har uppdaterats, men:MrJay skrev:
Begår man då en kriminell handling om man flyger sin drönare utan ett körkort? Inte enligt polisen:
”Endast det faktum att den som vid civil drönarflygning inte har det 'körkort' du nämner är inte olagligt. Det finns ingen påföljd i EU-förordning eller annan lagstiftning som föreskriver straffansvar enkom för det. Transportstyrelsen har tillsynsansvaret”, skriver Christine Andersson, jurist vid polisområde Östs rättsavdelning, i ett mejl till SVT.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/inte-olagligt-att-flyga-dronare-utan-det-nya-korkortet
Ha ha, vi hade en katt och en skata på gården, och varenda gång katten gick förbi så gick skatan bakom och drog den i svansen. Men katten hade lärt sig att den inte var tillräckligt snabb och fann sig i detta, men han såg riktigt j-vla kränkt ut. Väldig roligt att beskåda 😆M MrDizzy skrev:
Att jaga bort fåglarna med drönare låter som en bra idé. Själv sportar jag med att jaga bort rådjur från ägorna med drönare och det fungerar för stunden. Dom kommer tyvärr tillbaka rätt så snabbt. Men det är ett kul nöje iaf 😆
(Ja, jag har drönarkort samt är registrerad som operatör.)
(Ja, jag har drönarkort samt är registrerad som operatör.)
Grannen jättestora bok är full med kajor elle råkor. De bråkar mycket på våren när ungarna är ute och busar. Då tänker jag på dem som i en tecknad film. I svarta kostymer och gangsterhattar. Har man bara en positiv attityd till saken så störs man inte av den.Robert63 skrev:
De jobbar i gäng med att jaga bort gladorna från trädet. Nafsar dem in stjärtfenorna och väsnas.