240 555 läst · 469 svar
241k läst
469 svar
Projektet "Dröm Stugan" - Eller är det bara vatten över huvudet!?
Helt klart en tanke - Även Fresh friskluftsventilerna är ju, om jag förstår det rätt justerbara.Ramnemark skrev:
Vårt hyfsat nya gästhus står på plintar och där sågade vi hål i golvet under Cinderella-toan. Med tätningslist så blir det ett i princip helt dragfritt slutet system. Lite svårare med gjuten platta förstås...
Blir helt klar lite mer komplicerat! Men man kanske drar ett rör genom väggen!? 🤔F Frågan skrev:
Får nog kolla runt lite vad som gäller!
Fick ett ryck när agendan var tom för en dag - Det börjar bli hög tid att lägga i en högre växel nu när snön börjar dra sig undan och en trapp som bara är någon enstaka vecka bort.
Fick isolerat och lockade igen vissa av innerväggarna på nedervåningen.
Köksväggen måste förbi öppen tills dess att all el och vatten är planerat - Har inte riktigt ritat upp det där ännu och fru velar lite…
Och så när ritningen finns på trappen så var det bara att måtta ut och klippa hålet - Självklart måste en golvtegel kapas av, spillet får hjälpa till att lösa den problematiken.
Nu hoppas vi på fler gluggar i kalendern!
Fick isolerat och lockade igen vissa av innerväggarna på nedervåningen.
Köksväggen måste förbi öppen tills dess att all el och vatten är planerat - Har inte riktigt ritat upp det där ännu och fru velar lite…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och så när ritningen finns på trappen så var det bara att måtta ut och klippa hålet - Självklart måste en golvtegel kapas av, spillet får hjälpa till att lösa den problematiken.
Logga in
Skapa konto
Nu hoppas vi på fler gluggar i kalendern!
Redigerat:
Attans - Nått har hänt där ute…
Fått besked om byte av elmätaren och tappade faktiskt anslutningen till övervakningen samt kameror i dagarna. Kanske en propp gått eller så har något sprungit läck… 😬
Var faktiskt ute och fixade tidigare i veckan - Stötte jag till något på pannan kanske!? Trycket var då 0.93bar när jag åkte…. 🤔
12 grader och faller - Måste nog styra om dagens planer, fylla en dunk vatten, hyra en REMS Push och rulla ut..
Fått besked om byte av elmätaren och tappade faktiskt anslutningen till övervakningen samt kameror i dagarna. Kanske en propp gått eller så har något sprungit läck… 😬
Var faktiskt ute och fixade tidigare i veckan - Stötte jag till något på pannan kanske!? Trycket var då 0.93bar när jag åkte…. 🤔
12 grader och faller - Måste nog styra om dagens planer, fylla en dunk vatten, hyra en REMS Push och rulla ut..
Logga in
Skapa konto
Problematiken löst!
Var ute tidigare i veckan där jag släpade ut trappen och fick lite gjort på samma gång - Någon gång i den här processen tyckte jag att det var en snilleblixt att flytta på rumstermostaten. Jag la den PÅ pannan… 🤦♂️
Inte så konstigt att pannan var nöjd trots att rummet inte var 15grader. Flyttade termostaten och pannan hoppade igång direkt.
Shelly mätaren sitter ett par meter ifrån.
”Stupid is WHO stupid does!”
Fick i alla fall rabatt på Rems’en och 15mil på bilen….
Men det här fick jag gjort i veckan! Babysteps!
Var ute tidigare i veckan där jag släpade ut trappen och fick lite gjort på samma gång - Någon gång i den här processen tyckte jag att det var en snilleblixt att flytta på rumstermostaten. Jag la den PÅ pannan… 🤦♂️
Inte så konstigt att pannan var nöjd trots att rummet inte var 15grader. Flyttade termostaten och pannan hoppade igång direkt.
Shelly mätaren sitter ett par meter ifrån.
”Stupid is WHO stupid does!”
Fick i alla fall rabatt på Rems’en och 15mil på bilen….
Men det här fick jag gjort i veckan! Babysteps!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En fredag utan planer! 😃
Slang för nätverk - ✅
Slang till utgivaren - ✅
Dragit till ytterbelysningen - ✅
Städad bygget - ✅
Flyttat runt skit - ✅
Isolerat och lockat nästan en hel yttervägg - ✅
Allt på 5-ish timmar…
Slang för nätverk - ✅
Slang till utgivaren - ✅
Dragit till ytterbelysningen - ✅
Städad bygget - ✅
Flyttat runt skit - ✅
Isolerat och lockat nästan en hel yttervägg - ✅
Allt på 5-ish timmar…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Å så äntligen fick man till att frun sade sitt gällande köket - Bara dra fram det sista och börja locka igen! 👍
Kyl och frys under bänken helt enkelt. Blir lite puckat utan lådor men vad skall man göra!? 🤷♂️
Ett högskåp förstör en hel och det finns endast 2100x2100 i hörnan med entré samt fönster på vardera sida.
Kompromissernas rike när man bygger trångt! 😆
Lovat mig själv att ”aldrig mer” bygga ett IKEA kök… men men…
Kyl och frys under bänken helt enkelt. Blir lite puckat utan lådor men vad skall man göra!? 🤷♂️
Ett högskåp förstör en hel och det finns endast 2100x2100 i hörnan med entré samt fönster på vardera sida.
Kompromissernas rike när man bygger trångt! 😆
Logga in
Skapa konto
Lovat mig själv att ”aldrig mer” bygga ett IKEA kök… men men…
Söndags-rycket!
OSB - OSB och så lite mera OSB.
Korrigerade även trapp-hålet så 190cm+ storebror slipper slå i huvudet.
Kapade dessutom till fönsterbrädor av ljusgrå Valchromat och fönstersmygar av MDF… det blir några meter! 😆
OSB - OSB och så lite mera OSB.
Korrigerade även trapp-hålet så 190cm+ storebror slipper slå i huvudet.
Kapade dessutom till fönsterbrädor av ljusgrå Valchromat och fönstersmygar av MDF… det blir några meter! 😆
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto