4 362 342 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag har inte gjort så mycket, enbart kastat ett öga då och då, men min anlitade golvläggare har gjort tätskiktet i tvättstugan nu på morgonen.
Hade jag gjort flyt, tätskikt och klinker/kakel själv hade jag använt ett rollbart system.
Jag frågade varför han använder detta system och förklaringen var att han kunde göra detta vid endast ett tillfälle, medans ett rollbart kräver flera besök såklart med torktider mellan dubbla ångspärrsstrykninngar, förstärkningsremsor och dubbla lager med gummiguck.
Så i mitt fall, där han enbart tog åt sig klinklingen om han fick göra tätskiktet själv (för att vara säker på utförandet) är det antagligen bra då dagens jobb var gjort på 3 timmar och ett besök.
Han är väldigt effektiv, mycket verkstad och även lite prat samtidigt som han jobbar, har varit här vid 3 tillfällen, flyta golv ca 10 m2, göra fall till golvbrunnar och idag tätskikt, sammanlagt kanske 12 timmar hittills.
Klinker och kakel i början av nästa vecka, känns lite roligare nu när man är i ett uppbyggnadsskede.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade jag gjort flyt, tätskikt och klinker/kakel själv hade jag använt ett rollbart system.
Jag frågade varför han använder detta system och förklaringen var att han kunde göra detta vid endast ett tillfälle, medans ett rollbart kräver flera besök såklart med torktider mellan dubbla ångspärrsstrykninngar, förstärkningsremsor och dubbla lager med gummiguck.
Så i mitt fall, där han enbart tog åt sig klinklingen om han fick göra tätskiktet själv (för att vara säker på utförandet) är det antagligen bra då dagens jobb var gjort på 3 timmar och ett besök.
Han är väldigt effektiv, mycket verkstad och även lite prat samtidigt som han jobbar, har varit här vid 3 tillfällen, flyta golv ca 10 m2, göra fall till golvbrunnar och idag tätskikt, sammanlagt kanske 12 timmar hittills.
Klinker och kakel i början av nästa vecka, känns lite roligare nu när man är i ett uppbyggnadsskede.
Skottat snö och imponerats av traktorn som körde intill uppfarten, fällde ner bladet och skrapade ut snön innan han körde kanterna. Vi bor mitt i svängen och det brukar bli vallar att ta vara på men inte nu. Dubbla tummar upp för den entreprenören.
Jobbar på med murstocken. Det är tur att man tar bilder och tittar på så man känner att det händer något. Har knackat bort någon sten här och var för att få några hela förband i alla fall.
Jobbar ju bara på lillgrabbens dagslur när den stora luen är på föris och den är knappt två timmar nu för tiden. Imorgon är det full fart med två barn hemma igen.
Jobbar ju bara på lillgrabbens dagslur när den stora luen är på föris och den är knappt två timmar nu för tiden. Imorgon är det full fart med två barn hemma igen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag startade i morse diskmaskinen och det var ett rejält missljud från avloppspumpen. Det var bara att börja plocka ur filter, silar mm och försöka rengöra. Efter lite pill så fick jag ut en nystan med långt hår som det satt fast flera benflisor i och trodde att jag hittat felet. Testade pumpen igen och ljudet kom tillbaka - men vad f-n?
Jag letar runt och hittar ingenting runt impellern, men så plötsligt känner jag att något rör vid ovansidan av handen, en genomskinlig rund plastbit med ungefär samma densitet som vattnet hittades efter lite fiskande i detsamma. Jag har ingen aning om vart den kom ifrån, men nu låter i alla fall inte avloppspumpen i diskmaskinen illa längre.
Jag letar runt och hittar ingenting runt impellern, men så plötsligt känner jag att något rör vid ovansidan av handen, en genomskinlig rund plastbit med ungefär samma densitet som vattnet hittades efter lite fiskande i detsamma. Jag har ingen aning om vart den kom ifrån, men nu låter i alla fall inte avloppspumpen i diskmaskinen illa längre.
Gjort klart ett dörr-över-stycke (inte dörr-röv-sikte som barn säger) . Gips billigt, trä är dyrt. Och jag är tämligen säker på att min bruksbo cirkelsåg försöker mörda mig, så den håller jag mig långt borta ifrån.
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 629 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 629 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 629 inlägg
Ja jag fick införskaffa en termometer
Känns lite udda att strypa ner förbränningen men det fungerar riktigt bra och värmer gott gör den oxå
Känns lite udda att strypa ner förbränningen men det fungerar riktigt bra och värmer gott gör den oxå
Jag hade en på locket och om jag minns rätt så när den nådde pluss 200°c drog man i katalysatorn .. och bra om man kom ihåg att öppna spjället igen innan man öppnade luckan för att lägga i en klabbe, blev rätt rökigt fort...
Husägare
· Trelleborg
· 629 inlägg
Ja katalysatorn måste komma upp i 230 grader innnan man aktiverar denMazen skrev:
Så jag eldar till termometern visar 250 grader så funkar det fint