U
Knegar på!
Bort med den gamla riktningen av bjälklaget som gjordes 1935.
Renovering av rum med upprivet golv, synliga bjälkar, städverktyg, fönster och radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och dit med lite nytt. Där det va över 800cc slängde jag i en extra regel.
Bild av upptaget byggplatsgolv med öppna golvspånskivor och avfall, inomhus renovering pågår.
Skapa konto

• Gilla
Oskick och 8 till
  • Laddar…
B
Fick vara riktigt arbetselak idag, lite nya tapeter skulle upp och jag hatar att tapetsera 🤯
Sambon tassade försiktigt runt i huset för att inte störa, hon vågade varken komma med glada hejja-rop eller fråga hur det går 😶

Då grabben lämnar rummet och det nu är kontor/gästrum så dög inte graffitti-tapeterna längre, blev nått blommigt istället.

Monokrom tapet med graffiti-inspirerade motiv, kontrasterar mot blommig tapet, inredning, tapetseringsprojekt pågår.
Skapa konto

Ett tomt rum med blommiga tapeter, trägolv och en modern taklampa.
Skapa konto

• Gilla
Oskick och 4 till
  • Laddar…
Har ägnat dagen åt att tvinga in två stycken 25 mm PEX-rör i mellanbjälklaget via några smala springor eftersom jag ville öppna upp golvet så lite som möjligt. Ett ytter- och ett innerhörn på vägen och borrning i blindo under golvet underlättade inte...
Men det känns onekligen bra när man är klar...

Byggkonstruktion med träbjälkar, isolering, en plastledning synlig, konstruktionsavfall. Oavslutat arbete, grovsnickarfas.
Skapa konto

Byggarbetsplats med isoleringsmaterial, träreglar, sågspån och rör. Oorganiserat och i mitten av en process.
Skapa konto

• Gilla
sir_daniel och 17 till
  • Laddar…
Under helgen har vi tömt köket på överblivet material, så vi hade lite plats att måla. Den bättre hälften har grundat lister och gjort en mer slutlig målning av skafferiet, jag har grundat lådor och stomme på skåpet.
Byggarbetsplats med osmonterade radiatorer i lådor och uppradade blåa skyddsstängsel. Oavslutad inredning och renovering pågår.
Skapa konto

Detta är innan grundningen, den blågröna är slutfärgen men det är bara spegeln som förmålats.

• Gilla
  • Wow
Lintto1 och 13 till
  • Laddar…
Galet många lådor! Eller ser jag fel?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Håltagaren tittade förbi i går
Så jag fick en anledning att provmontera skorstenen till kaminen i uterummet
Dessutom fick jag bytat packningar och kontrollerat katalysatorn i kaminen
Men den såg bra ut så det är bara att köra

• Metalliskt rökrör vid tegelvägg, utomhus, på träterrass nära stolar och bord.
    Skapa konto
  • Svart kamin ansluten till skorsten genom vitt vägguttag, inomhus hemmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 7 till
  • Laddar…
ullberg
pjgb pjgb skrev:
Det som slår mig är den härliga delningen som ger känslan av köpmannadisk - riktigt roligt att se @kashieda!

Gissar att det är 4,8 meter bänk givet delningen dvs att det är 40/60/80 cm lådor i rad 1/2/3 och då blir det ju en hel del lådor…

/U

• Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Du ser inte fel. Vi kan ha blivit något entusiastiska i samtalen med snickaren, kanske hade hälften räckt. Menmen, förvaring är ju alltid bra.

• Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
Tillbaka i källaren efter julledigt, 50-års firande och annat som kommit emellan. Rev lite i ytterhörnets källarvägg vilken jag visste var risig men det blev lite för spännande då det inte fanns en stolpe kvar som bar upp ovanvåningen. Hörnet stod på putsen bokstavligt talat.
Renoveringsprojekt, gammalt trä, verktyg, byggsite, isolering saknas, vattentank, kabelvinda, träbjälklag.
Skapa konto

Källare med träreglar, gul rörböj, rostig tank, verktyg på marken, inomhus byggprojekt eller renovering.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Varit ute i regnet med sotaren

• Nattbild på en upplyst dörr, murad byggnad, skorsten och staket med blaskigt väder.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Stapelade säckar märkta "FINJA", byggmaterial, inuti ett fordon, byggverktyg syns, oordentligt arrangerat.
Skapa konto

Körde ett litet träningspass.

• Gilla
nino och 7 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
[bild]

Körde ett litet träningspass.
Det där är väl inte ens en pall? 😉

Kretikos Kretikos skrev:
Det där är väl inte ens en pall? 😉
Nej, det är bara 25 stycken. De andra 30 bar jag in för några veckor sedan. 😬

Men skulle man räkna samman allt man släpat runt på så ujujuj. Tror rekordet var mitt kök, som jag köpte typ ett år innan det monterades, det bars fram och tillbaks och upp och ner från källaren...

• Gilla
Kretikos
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:

Men skulle man räkna samman allt man släpat runt på så ujujuj. Tror rekordet var mitt kök, som jag köpte typ ett år innan det monterades, det bars fram och tillbaks och upp och ner från källaren...
Ja, och det går ALLTID åt mycket mer än man trodde.

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:

Ja, och det går ALLTID åt mycket mer än man trodde.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.