712 263 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Spolarvätska jaFredrikR skrev:
Däcken ska gå fritt i hjulhusen
Fjädring och slangen är ju en bedömmnings fråga gissar att han var lite extra nogran om denna gång..
Finns ju värre saker att få 2r typ spricka i triangeln 😂
Många som hänger löst om tusse batong går all in på spolarvätska.G Greger_08 skrev:
Hur gör man om den tar slut längs vägen? 😇
Alltså av alla tiotusentals mil jag kört i mina dagar har jag nog bara varit med om att spolarvätskan tagit slut en gång vad jag kan minnas. Det ingår liksom i förarens ansvar att se till så att det är påfyllt eftersom det är en säkerhetsviktig funktion i vissa väglag...FredrikR skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Det var inte dåligt, jag har gjort det två gånger i år... 😂
Ja du har helt rätt!RoTe skrev:
Brukar du ha flaskor/dunk i bilen som du stannar vid lämpligt ställe och fyller på från och hur gör du om väglaget visar sig vara sämre än du förväntade dig när du åkte, alltså att du inte har spolarvätska med dig så det räcker?
Min fru har en fransk bil, den saknar indikering för låg nivå spolarvätska och vet du vad, den japanska hon hade innan hade samma brist.
När vi nu pratar ansvar funderar jag om det ens finns något ord som heter säkerhetsviktig? 🤦🤦
Haha nej inte jag, men kanske min son. 😉RoTe skrev:
Du har helt rätt gällande att vissa inte ska vara i trafiken, du har bra koll. 👌
Om du ska vara så väldans korrekt är det bra att vara hela vägen ut....
Ny vattenpump sitter på, allt bra tills jag tabbade mig och tappade viskofläkten så ett blad sprack, en tabbe på 4.700kr om man handlar original i Sverige. Lutar åt VDO/Continental i USA så tabben bara kostar 1.600kr..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
epoxi är nog inte rätt om bladen är mjuka och flexar mycket. Kan man klura ut vilken typ av plast det är så går det ganska säkert att hitta ett passande lim.
Edit: jag gissade epoxi för att det greppar bra och är starkt men det är inte säkert att det passar för alla typer av plast.
Edit: jag gissade epoxi för att det greppar bra och är starkt men det är inte säkert att det passar för alla typer av plast.