G Gunnar Johansson69 skrev:
Jag har just nu
* 10 brandvarnare
* 20 vibsensorer
* 6 kameror
* 2 manöverpaneler
* 3 sirener

Skall jag köpa detta från ex. Safeland (Ajax) kostar det 50’. Och jag får ändå en månadskostnad på ~100 SEK för koppling till larmcentral.

Jag är mer än nöjd med Verisure. 299/mån efter förhandling.
299/mån låter vansinnigt billigt. Hur länge har du haft larmet?
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
NumerOneQ NumerOneQ skrev:
299/mån låter vansinnigt billigt. Hur länge har du haft larmet?
300kr i månaden för nåt som egentligen inte hjälper känns dyrt?
 
F
K Kaptenz skrev:
Dessutom när vi såg att nya kunder fick lägre kostnad för larm så blev vi j…ligt arga.
Vadå, så är det med allt? Både din lön på jobbet, pris på försäkringar, bank, bredband etc gör att man bör byta relativt ofta. Håller man käft blir man bara överkörd.
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
F
K Kaptenz skrev:
300kr i månaden för nåt som egentligen inte hjälper känns dyrt?
10% rabatt för hemförsäkring gör att det blir gratis?
 
K Kaptenz skrev:
300kr i månaden för nåt som egentligen inte hjälper känns dyrt?
Hjälper väl ganska bra när det verkligen gäller är min uppfattning, dvs. om det börjar brinna när familjen ligger och sover så uppskattar iallafall jag om någon tar kontakt med brandkåren och informerar dem om var branden börjat så de kan släcka snabbast möjligt och jag inte behöver tänka på annat än att få ut familjen ur huset.
 
  • Gilla
Sjöolsa och 1 till
  • Laddar…
N
Två utgifter:
1. Mina tjänster 3 månader: 2716:-. 905:-/mån
2. Avgift för serviceavtal 12 månader: 592:-. 51:-/mån
Totalt per månad: 956:-
 
F Fideliox skrev:
Vadå, så är det med allt? Både din lön på jobbet, pris på försäkringar, bank, bredband etc gör att man bör byta relativt ofta. Håller man käft blir man bara överkörd.
Håller inte med, har kontakt varje gång internet ska höjas och får bättre pris varje gång p kan behålla samma
 
K Kaptenz skrev:
Håller inte med, har kontakt varje gång internet ska höjas och får bättre pris varje gång p kan behålla samma
Då är det bara gratulera. Så är det dä inte för mig. De viker inte ett öre ner.
 
K Kaptenz skrev:
Blir inte förvånad av hur Verisure gör.Hade dem förut och fick betala 800kr för byte av batteri som kostade 70kr köpa själv…
Gissa om vi sade upp dem… Dessutom när vi såg att nya kunder fick lägre kostnad för larm så blev vi j…ligt arga. Då vi frågade varför gamla kunder med långa avtal INTE premieras så blev de tysta.
Sagt upp sedan länge ( dessutom så blir det lika mycket inbrott i hus med larm).
Kollaps internet så ser ni.
Ge då gärna en orsak att betala dyra månadskostnader för inget värde.
Jag byter batterier själv, du har ju instruktioner i appen steg för steg. Är bara en brandvarnare jag inte når upp till, men där byter de ju hela komponenten, inte bara batteri.
 
U ullak40 skrev:
Jag byter batterier själv, du har ju instruktioner i appen steg för steg. Är bara en brandvarnare jag inte når upp till, men där byter de ju hela komponenten, inte bara batteri.
Ja, men förut FICK du inte göra det
Jag har byggt två hus, har inga problem byta batterier liksom.. utan instruktion😂
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Då är det bara gratulera. Så är det dä inte för mig. De viker inte ett öre ner.
Då skulle jag med byta bolag
 
K Kaptenz skrev:
Ja, men förut FICK du inte göra det
Jag har byggt två hus, har inga problem byta batterier liksom.. utan instruktion😂
Ok, kanske är det så det varit. Mitt larm är sen 2011, bytt batterier själv sen dess.
 
K Kaptenz skrev:
Då skulle jag med byta bolag
Finns inga billigare i vårt stadsnät. Sa upp mitt bredband och tog det som ny kund efter uppsägningstiden slut, då fick jag nån krona billigare!
 
U ullak40 skrev:
Ok, kanske är det så det varit. Mitt larm är sen 2011, bytt batterier själv sen dess.
Då har du betalat lönge för något som är en överskattad tro…
 
K Kaptenz skrev:
Då har du betalat lönge för något som är en överskattad tro…
Mycke möjligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.