Stickan56
galento galento skrev:
Går nog inte att jämföra ska det ju vara.
Ja, vad ett litet ord kan göra skillnad.😂

Stickan
 
galento
😂 Går lite för fort ibland
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
galento galento skrev:
😂 Går lite för fort ibland
Vid tangenterna ja, traktorerna är betydligt långsammare;)
 
  • Haha
TCG och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vid tangenterna ja, traktorerna är betydligt långsammare;)
Hördu min Zetor susar fram i 26km/tim på fin plan väg
 
  • Gilla
Mattias_Edeslatt och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Hördu min Zetor susar fram i 26km/tim på fin plan väg
Fast tangentbordet har ingen fjädrad framaxel som dämpar stötarna så som Zetorn har.
 
  • Gilla
Mattias_Edeslatt och 1 till
  • Laddar…
galento
N Niq skrev:
Hördu min Zetor susar fram i 26km/tim på fin plan väg
Vet inte hur fort Forden går men den är lite väl spännande med orbitrolstyrningen så man får vara med på noterna 😎😎 Tänkte ta undan lite mer snö men får vänta på lite mildare väder .
Vill inte plåga igång Deutzen nu.
 
På en luftkyld kan en kupévärmare ge bra effekt som motorvärmare, gärna i kombination med oljevärmare.
 
galento
Har faktiskt kollat lite på oljevärmare , finns ju modeller som sitter i oljepluggen och såna plattor man fäster utanpå tråget. Den här har 22mm plugg och inte nåt annat ställe på tråget att få in en värmare om man inte gör nåt själv.
Brukar inte starta den om det är mer än -10.

Såg en annons på en de eldat under , ja jäklar hur den såg ut 🙄 . Men att täcka motorn med nåt täcke och kupevärmare kan nog hjälpa upp det bra .
 
På tal om motorvärmare... Min Mondeo har det såklart, men jag tycker effekten är lite klen.. efter 4 timmar på i några minusgrader orkar tempmätaren knappt röra sig...

På de äldre bilarna man haft har samma tid oftast varit 60 grader varm motor....

Är det bara klen effekt i nyare eller? Kan det vara en sån där modell som är klistrad på oljetråget, och man kanske skulle sätta på en slangvärmare med?
 
H
med kylan idag så får den vila.
Jag köpte en dieselvärmare typ kina modell för 1300 kr som ska i för att få bra värme i hytten var planen.
Skulle monteras innan vintern men jag sa inte vilken vinter.
 
  • Röd traktor med snöblad framför, snöig omgivning, skogsbakgrund, släpvagnar i bakgrunden, vinterdag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dieselvärmare av märket VEVOR, svart med röd topp, inne i kartong med skyddande skummaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd Volvo traktor med frontlastare, snö, utomhus, skogsbakgrund, packade höbalar, vinterdag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rejäl och 4 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Vet inte hur fort Forden går men den är lite väl spännande med orbitrolstyrningen så man får vara med på noterna 😎😎 Tänkte ta undan lite mer snö men får vänta på lite mildare väder .
Vill inte plåga igång Deutzen nu.
Det är ganska intressant att köra Zetorn när den har lite samma tendenser i styrningen som en gammal Belarus. Rätt som det är svänger hjulen åt motsatt håll som ratten. På min är det bara lite sedan korrigerar det sig. Men rycktet säger att gamla Belaruser kunde svänga mycket åt fel håll.
 
galento galento skrev:
Har faktiskt kollat lite på oljevärmare , finns ju modeller som sitter i oljepluggen och såna plattor man fäster utanpå tråget. Den här har 22mm plugg och inte nåt annat ställe på tråget att få in en värmare om man inte gör nåt själv.
Brukar inte starta den om det är mer än -10.

Såg en annons på en de eldat under , ja jäklar hur den såg ut 🙄 . Men att täcka motorn med nåt täcke och kupevärmare kan nog hjälpa upp det bra .
Zetorn har jag fått igång i ca-25 utan motorvärmare.
 
galento
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
På tal om motorvärmare... Min Mondeo har det såklart, men jag tycker effekten är lite klen.. efter 4 timmar på i några minusgrader orkar tempmätaren knappt röra sig...

På de äldre bilarna man haft har samma tid oftast varit 60 grader varm motor....

Är det bara klen effekt i nyare eller? Kan det vara en sån där modell som är klistrad på oljetråget, och man kanske skulle sätta på en slangvärmare med?
Man har ju hört att kontaktvärmare har sämre effekt då de inte kommer
i kontakt med kylvätskan. Har en slangvärmare i GMC,n , den har funkat bra.
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Nu har jag plogat ca 10 gånger denna säsong.
Bilderna är från juldagen.

Stickan[bild][bild]
Gud vad sugen jag blev på att ha nått att ploga, och nått att ploga med.
Jag får hoppas att kylan håller i sig så det blir bra is, och att polarens King Cab fortfarande fungerar.
 
galento
N Niq skrev:
Belarus. Rätt som det är svänger hjulen åt motsatt håll som ratten.
Låter en aning spännande 😎 Forden får man sitta och parera lite när man kör.
Rattstång från en Volvotröska , men kalas i skogen då man styr lätt med en arm
trots bredare framdäck och kranen liggande framåt i viloläge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.