61 522 läst · 1 022 svar
62k läst
1,0k svar
Om att resa med en elbil
För att det är inne med appar? Och sen försöker säkert alla att ”låsa in” kunden med sin app. Lite som att jag tidigare hade ett gäng olika bensinkort men numera betalar allt bränsle med ett generellt kreditkort. Det går förhoppningsvis åt det hållet även med laddning.TRJBerg skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 615 inlägg
För att de tjänar mer om de slipper blanda in betalterminaler.
Det går ju att blippa ett bankkort i affärerna utan pinkod om det är max 400 kr. Borde funka i laddstolparna som kan läsa blippkort så extra hårdvara behövs egentligen inte. Idag kan man blippa bankkort på de nya laddarna hos OKQ8 och Circle K. För övriga har jag 8 st blippkort och taggar.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 721 inlägg
Jag kan dessutom blippa kortet med Google wallet på alla tankstationer numera.Logad skrev:
Det är nog främst inlåsningseffekt med abonnemang och att slippa kortavgifterna man är ute efter
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 615 inlägg
Kort betalar man med ändå. Alla laddappar jag har (och de är många) har ett kreditkort knutet till sig.
Ni får gärna tro att det är något annat, jag tror att de bara vill dela med sig så lite av kakan som möjligt.
Inlåsning tror jag inte heller på. Ionity försöker med det genom att ha lägre rörligt pris om man abonnerar för någon hundring i månaden, men de flesta har inte ens sådana val.
Ni får gärna tro att det är något annat, jag tror att de bara vill dela med sig så lite av kakan som möjligt.
Inlåsning tror jag inte heller på. Ionity försöker med det genom att ha lägre rörligt pris om man abonnerar för någon hundring i månaden, men de flesta har inte ens sådana val.
Är det inte bättre att hålla sig till en i praktiken väletablerad "standard" som är i praktiken heltäckande i hela landet?W witten skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 721 inlägg