Att resa med tåg kan vara en större pärs.

• Gilla
Klantskalle och 6 till
  • Laddar…
F fiskarn87 skrev:
Hahaha Det går inte tåg mellan Sundsvall och Stockholm eller
Ibland…

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Fairlane
TRJBerg TRJBerg skrev:
[länk]

På andra håll, t ex i forum sägs det att det är problemfritt med elbil.
På andra håll, t ex i forum sägs att man får stå timmar i kö för att få ladda också. Känns inte som att det stämmer med artikeln.

Problemet var alltså en trasig station och det laddade lite långsammare än han förväntat sig. Det senare kan bero på många saker, exempelvis att just den stationen inte fungerar som den ska. På samma sätt har en pump varit trasig när jag ska tanka bensin vid något tillfälle. Då testar jag en annan.
Det kan också vara fel på bilen, det vet vi inte för att inte tala om att han laddar till 100% trots att alla är överens om att det är fel, vilket han såklart vet.

Att det är lite krångligare på långresor är det nog ingen som förnekat. Sen kanske det kompenseras av andra saker.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Vad menar du att artikelförfattaren gjorde för fel i det här fallet? Skulle han ha vetat vilka stationer som skulle krångla tänker du?
Läste du inte inlägg #3?

F fiskarn87 skrev:
Hahaha Det går inte tåg mellan Sundsvall och Stockholm eller
Vad har det med detta att göra?

Risken att drabbas av smaklös pannbiff ökar alltså lavinartat med att köra elbil.

Det ger ju ett helt annat perspektiv och får mig att börja tveka, absolut.

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 8 till
  • Laddar…
S
P para skrev:
Läste du inte inlägg #3?
Jo.
Är det alltså så att man som elbilsägare underförstått ska veta att man inte ska ladda hos Ionity? Står det i bilmanualen eller hur får man reda på det? Finns det alltid alternativ bredvid?

Ska man inte ladda bilen med 49% SOC. Om man vill ha batteriet full-laddat och man har 49% SOC, då får man räkna med krångel? Står det också i manualen?

Jag är absolut ingen elbilsmotståndare, skulle vilja ha en xc40recharge själv. Men förstår du inte hur dumt det här låter?

• Gilla
DejanGajic och 9 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad har det med detta att göra?
Ska en person transporteras från Sundsvall till Stockholm verkar det va ett smidigt alternativ istället för att släpa en gubbe och massa extra skrot fram OCH tillbaka och tvingas stanna och ladda skiten och äta massa äcklig bea femtioelva gånger. Jaja, jag fattar att det var ett test..

• Gilla
  • Haha
Kretikos och 4 till
  • Laddar…
F fiskarn87 skrev:
Ska en person transporteras från Sundsvall till Stockholm verkar det va ett smidigt alternativ
Man skulle kunna tro det...

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Man skulle kunna tro det...
Enkelväg med bil tar 4 h enligt eniro och tåget 3,5 enligt SJ. Men det kanske funkar så dåligt att det går snabbare med elbil :)

Är det någon som kan förklara motståndet mot elbilar för mig?
Varför måste dom som inte gillar elbilar förklara det högljutt vid varje givet tillfälle?
(väldigt ofta av män med snabba brillor och högt hårfäste på sin profilbild på plattformen som ägs av en elbilsentreprenör)

Vill man inte ha en elbil för man tror att det är krångligt att ladda så är det bara låta bli att köpa en eller?
Man behöver inte försvara sitt val av transportmedel.

• Gilla
  • Älska
Manganbangan och 21 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Varför måste dom som inte gillar elbilar förklara det högljutt vid varje givet tillfälle?
(väldigt ofta av män med snabba brillor och högt hårfäste på sin profilbild på plattformen som ägs av en elbilsentreprenör)

Vill man inte ha en elbil för man tror att det är krångligt att ladda så är det bara låta bli att köpa en eller?

Du har missförstått hur ett forum på internet fungerar.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Turbo_Tail och 11 till
  • Laddar…
Körde samma strecka med en bensinbil som jag hyrde förra helgen.

Stannade för att fylla på bensin vid Gävlebro då tankmätaren närmade sig halv tank.

Gick in på Jula ock köpte 10 dunkar Aspen för 45kr/liter. Vansinnig dyrt. 10min kö i kassan och jag fick gå två gånger för att få med allt.

Det tog sen ytterligare 20min att hälla i bensinen i bilen. Spillde nog 2-3liter. Inte helt lätt det här med att tanka. En timme totalt.

Gick in och åt efteråt så där gick ytterligare 30minuter och gott var det inte.

På hemvägen var Jula stängt men som tur var hade Biltemas öppet. Nöjde mig med 5 dunkar nu så det gick lite fortare. Betalade såklart allt med kontanter.

Nästa gång tar jag nog elbilen. Frugan skrattade gått åt mig såklart…

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Ingenjören och 45 till
  • Laddar…
maah maah skrev:

Kanske samma skäl som att vissa som köpt elbil föraktfullt kallar andra bilar för fossil?

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Doks och 11 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Gissar på ungefär samma orsaker som gör att många som inte gillar bilar med traditionell förbränningsmotor ofta beter sig rätt likadant...

• Gilla
  • Ledsen
Doks och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.