993 433 läst · 13 458 svar
993k läst
13,5k svar
Vad blir det för mat?
Någon som blir svingott är att köpa sötsur sås på flaska. Fräs curry och i med såsen. Det blir succé 😁Dan1891 skrev:
Och har man bråttom så skit i att fräsa men det blir bättre.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 325 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 325 inlägg
Gillar också currydip, fast den jag gör blir mer currydipsås - creme fraiche/turkisk yoghurt, stark senap, - 1-2 msk curry, lite flytande honung eller färdig "Sweet and curry-sås" chiliflakes kanske. Ingen ketchup men det är väl en smaksak, men definitivt inget socker då honungen gör sitt. Jag höftar så kan inte ge några mått men om du har en liten bytta (200-250 gr) yoghurt och utgår från den så lyckas du säkert.Dan1891 skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 325 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 325 inlägg
Till egna pankopanerade friterade kycklingbitar gör jag denna som jag baserar på mc Donalds ingredienslista för deras currydipp . Smakar inte som den men vi är nöjda med den. Dock inget tillvägagångssätt uppskrivet. Men gissar att jag brukar fräsa curryn i olja, i med tomatpure och fräs mer och sen resten, och koka upp.Dan1891 skrev:
Gav mig på att testa inbakad pizza för andra gången.
Det finns utrymme för förbättringar, men vi kan väl vara överens om att det är sisådär 400% förbättring mot förra försöket? 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns utrymme för förbättringar, men vi kan väl vara överens om att det är sisådär 400% förbättring mot förra försöket? 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Perfekt! Då har jag ett alterntiv!Maria T skrev:Gillar också currydip, fast den jag gör blir mer currydipsås - creme fraiche/turkisk yoghurt, stark senap, - 1-2 msk curry, lite flytande honung eller färdig "Sweet and curry-sås" chiliflakes kanske. Ingen ketchup men det är väl en smaksak, men definitivt inget socker då honungen gör sitt. Jag höftar så kan inte ge några mått men om du har en liten bytta (200-250 gr) yoghurt och utgår från den så lyckas du säkert.
Perfekt igen! Ytterligare ett alternativ!! Det där ser faktiskt ut att det kan likna McDonalds recept!G GladanS skrev:Till egna pankopanerade friterade kycklingbitar gör jag denna som jag baserar på mc Donalds ingredienslista för deras currydipp . Smakar inte som den men vi är nöjda med den. Dock inget tillvägagångssätt uppskrivet. Men gissar att jag brukar fräsa curryn i olja, i med tomatpure och fräs mer och sen resten, och koka upp.