Korvgubbe
S sinuslinus skrev:
Till middag blev det revbensspjäll på ”karréspjäll” med klyftpotatis. Vet inte riktigt vad det var för köttbit egentligen. Var typ två mindre ben så inte så mycket till spjäll.
Det är precis som det låter helt vanlig fläskkarré med ben sågat på ett lite annorlunda sätt.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
Familjen ville ha köttbullar till middag men jag frös in de flesta igår så det blev nya köttbullar rullade idag. Nu är köttfärsen slut i kylskåpet… 😅

Serverades med potatismos eller pastaspiraler, gräddsås och lingonsylt. Dåligt med grönsaker. 🫣
Hade tänkt strimla rödkål och snabbsyra men det får bli till imorgon.
 
  • Köttbullar grillas i en ugn, ligger på bakplåtspapper, modern köksutrustning, matlagning, två hyllor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
ChopChop Blge.
Sushi med maki, nigiri, sojasås, wasabi och inlagd ingefära på blåmönstrad tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Riktigt bra.
 
  • Gilla
Mista och 9 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Hade vägarna förbi Gondolen så fick bli en hummersjärt som är riktigt bra. Tredje gången jag tar den nu innan man drog sig hemåt och fick laga lite riktig mat 😂
Men annars då, utöver hummerstjärt? Tycker inte jag sett några vidare recensioner på nya Gondolen. Har ingen lust att gå dit om det är dyrare än det är bra, men älskade stället förr, både maten och att sitta och kolla på båtarna....
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi gjorde KÖTTFÄRSLIMPA igår.. som vi skulle äta nån dag när svärmor kommit.. vi "snyltade" ett par bitar till middagen igår :D

Ett fat med köttfärslimpa, mosad potatis, brunsås och inlagda gurkor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gräddsås, inlagd gurka och hemgjort potatismos till!
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 7 till
  • Laddar…
Repris på lövbiffsgrytan, idag med penne och lite grönt.
 
  • Pasta med sås, grönsallad och purjolök på ett vitt fat, ett glas vatten, en sked.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Kyckling marengo typ, och till det en sallad på den sista svartkålen, hasselnötter, granatäpple, rödlök, och västerbottenost. Citron, olivolja och örtsalt på det. Alltså svartkål, vad jag kommer sakna dig! 🥲
 
  • En skål med grönkålssallad, granatäppelkärnor, rödlök och fetaost. Hälsosam och färgglad måltid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En måltid med ris, grönkålssallad och gryta med kött och grönsaker, serverad på en blå tallrik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Mista och 7 till
  • Laddar…
Jag älskar chickennuggets. Såna där frysta som man man kör i ugnen.
Och till det gillar jag currydipsås!
Jag undrar om nån har ett grymt bra recept på currydipsås?
Så som jag gör nu är det ketchup, socker, curry, vatten. blir ok, men jag letar efter nått ännu godare :)
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Pizza! Lite besviken på mig själv att jag inte orkade trotsa stormvindar och skotta bort all blötsnö från altanen för att ställa ut oonin, men så var det. Så det blev vanliga ugnen. Gott ändå! En kycklingkebabpizza och en med oliver, kronärtskocka och musslor.

Två hembakade pizzor med olika toppings, sallad, sås, oliver och kronärtskocka, serveras på bakplåt och skärbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Pizza! Lite besviken på mig själv att jag inte orkade trotsa stormvindar och skotta bort all blötsnö från altanen för att ställa ut oonin, men så var det. Så det blev vanliga ugnen. Gott ändå! En kycklingkebabpizza och en med oliver, kronärtskocka och musslor.

[bild]
Dom ser ju dögoa ut!!
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Dan1891 Dan1891 skrev:
Dom ser ju dögoa ut!!
Låter spot on, jättegoda och jag tror jag ska dö nu. (Nej, jag åt faktiskt inte båda, nån måtta får det vara även om jag aldrig visat den här tidigare)
 
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Låter spot on, jättegoda och jag tror jag ska dö nu. (Nej, jag åt faktiskt inte båda, nån måtta får det vara även om jag aldrig visat den här tidigare)
Tror jag sagt det förut och säger det igen:

Skulle lätt betala för dom där. 👌🍕

Här blev det tjock grillkorv med stark senap på, så mycket att det kittlades i näsan likt wasabi kickarna från sushin igår. 😂
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tror jag sagt det förut och säger det igen:

Skulle lätt betala för dom där. 👌🍕

Här blev det tjock grillkorv med stark senap på, så mycket att det kittlades i näsan likt wasabi kickarna från sushin igår. 😂
Korv med stark senap är ju alltid en vinnare! Och bara senap, ketchup har inget med korv att göra :)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag älskar chickennuggets. Såna där frysta som man man kör i ugnen.
Och till det gillar jag currydipsås!
Jag undrar om nån har ett grymt bra recept på currydipsås?
Så som jag gör nu är det ketchup, socker, curry, vatten. blir ok, men jag letar efter nått ännu godare :)
Skaffa Airfryer så blir de gudomliga! 🤓
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Skaffa Airfryer så blir de gudomliga! 🤓
Jo, men jag tycker de blir bra i ugnen också!
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.