En tallrik med grillat kött, klyftpotatis, morot, lök och sås. Mörk bakgrund. Hemlagad måltid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lövbiff, pepparsås & ugnsgrönsaker
 
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 6 till
  • Laddar…
En ljusbrun katt sitter vid ett bord med tallrik, bestick, glas och tomat. Marmeladburk synlig. Hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte så mycket tydligen... däremot verkar mina hoomans ätit div. plock med salami, manchego, bröd, marmelad. 😻
 
  • Gilla
  • Haha
Mista och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Inte så mycket tydligen... däremot verkar mina hoomans ätit div. plock med salami, manchego, bröd, marmelad. 😻
Fikonmarmelad är ju jättegott! Men kissen ser lite tveksam ut om just den?
 
  • Älska
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Fikonmarmelad är ju jättegott! Men kissen ser lite tveksam ut om just den?
Han vill inte ha potatissallad-klet, den andra äldre däremot gillade det, han äter all klet nu, och ost. 😻
 
  • Haha
Dan1891
  • Laddar…
Två brända, skivade blodpuddingar och fyra halvor av mjukkokt ägg på tallrik med bestick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
AW hemma: Rökt hjorthjärta och en Smålands😀
Ölburk märkt "Småland", en kniv, torkat kött, lapp med texten "Hjort 50L". Snack eller måltid förberedelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Långkokt köttfärssås (lök, vitlök, tomat, riven morot, oregano) med spaghetti No 3
Perfekt kolhydratuppladdning inför På spåret
 
  • Spaghetti med köttfärssås och skivade gurkor på en vit tallrik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
GladanS och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Roga1337 Roga1337 skrev:
AW hemma: Rökt hjorthjärta och en Smålands😀
[bild]
Hjort är hjort 😊 🦌
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Roga1337 Roga1337 skrev:
AW hemma: Rökt hjorthjärta och en Smålands😀
[bild]
Har en kollega, ung kvinna som säger att Älghjärta är det bästa hon vet. Så, jag tycker om Älg, Hjort. Ren-kött och är inte kräsmagad av mig. Kycklinghjärtan är gott. Ska jag bli orolig om det skulle dyka upp ett hjärta från en hjort helt apropå?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
K Kjell_G skrev:
Långkokt köttfärssås (lök, vitlök, tomat, riven morot, oregano) med spaghetti No 3
Perfekt kolhydratuppladdning inför På spåret
Lite kul det är med Spagetti nr 3. En vän till mig letade "spaghetti-nummer" när vi var utomlands, minns inte längre vad de var men nån lång, smal spaghetti tror jag hon var ute efter. För mig finns 3-4 olika - smal pasta (spagetti), bandpasta, skruvar/öron eller nån sån som går att fylla, alltså stora rör.
Såklart att jag har fel, är varken av italiensk härkomst eller funderar mycket över pasta.
Hjälp och häda mig, jag tål det.
 
Maria T Maria T skrev:
Lite kul det är med Spagetti nr 3. En vän till mig letade "spaghetti-nummer" när vi var utomlands, minns inte längre vad de var men nån lång, smal spaghetti tror jag hon var ute efter. För mig finns 3-4 olika - smal pasta (spagetti), bandpasta, skruvar/öron eller nån sån som går att fylla, alltså stora rör.
Såklart att jag har fel, är varken av italiensk härkomst eller funderar mycket över pasta.
Hjälp och häda mig, jag tål det.
Vi kör Barilla här o No 3, men dotter vill ha den tunnaste, No 1 som Barilla kallar Cappelini. Där ungefär slutar mina kunskaper. Kungsörnen hade tidigare tunn spagettini men den har jag inte sett här på några år.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Har en kollega, ung kvinna som säger att Älghjärta är det bästa hon vet. Så, jag tycker om Älg, Hjort. Ren-kött och är inte kräsmagad av mig. Kycklinghjärtan är gott. Ska jag bli orolig om det skulle dyka upp ett hjärta från en hjort helt apropå?
Inte alls. Om du redan uppskattar hjortkött, (samt uppskattar kycklinghjäta)…så borde du gilla rökt hjärta👍
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Det färdiga resultatet kommer till veckan, paneer matar.
Färskost, typ paneer, processen pågår. En silduk/ställning är väl bäst men handduken funkar bra. En liter mjölk och en dl yoghurt och lite citronsaft gav 170 g ost.
 
  • Kastrull på spis med mjölk, yoghurtbehållare, mjölkförpackning, citron och visp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grynig massa i durkslag, över kastrull, vid sidan en handduk, möjligen osttillverkning eller matlagningsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Deg på rutig kökshandduk, vid diskho, jäsning eller torkning, hemlagad bakningsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En våg visar 1659 gram. Glasform med vit massa, troligen matlagning. Kökshandduk och pappersrulle i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En kartong med mat placerad på en glaslåda, som ligger på en korkunderlägg på en marmorliknande yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Oskick och 3 till
  • Laddar…
En lasagne, inga plattor, istället tunna spagetti. Riven parmesan fick ersätta fetaost som jag annars gärna tar till.
 
  • En tallrik med lasagne och grönsallad, riven ost ovanpå, bord dukat för måltid, vattenglas och saltkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
ullberg
Lunchpizza, väldigt smidigt med motoriserad sten så gräddningen blir jämnare

Utomhuspizzaugn med brinnande ved, pizza inuti, rostfritt stål, märke synligt: "QSTOVES".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybakad pizza med tomatsås och ost på pizzaspad i ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.