Tog in en firma för att klä in dörröppning till ytterdörr invändigt. Detta är slutresultatet och dem tycker det är fullt godkänt, vad skulle ni säga om detta arbete?
Tog in dem främst då det inte är helt jämna väggar och dem skulle såga till skivorna så dem passade fint men den sida som faktiskt var jämn där satt dem för stor skiva och sen fodret i ca 45 graders vinkel.
Företaget tycker att jag i efterhand bara ska dra en trasa över detta och vara nöjd.
Tycker personligen mdf skivorna är lite väll mishandlade för att det ska bli fint efter, samt att dem inte sågat ut formen på deasa för att matcha väggen som vi diskuterat utan istället bara spikat upp dem och sen klätt med foder i den vinkeln dem blir när man håller upp dem mot vägg och mdf skiva.
Tycker ni dem har rätt i detta? Klargjorde innan vilken typ av resultat jag förväntade mig och visade även en dörröppning jag själv byggt som exempel på standarden.
Har ej skrivit något kontrakt på något sätt utan allt har skett muntligt. Är de bara o betala o göra om själv för att få önskat resultat eller vad hade ni gjort?
Tog in dem främst då det inte är helt jämna väggar och dem skulle såga till skivorna så dem passade fint men den sida som faktiskt var jämn där satt dem för stor skiva och sen fodret i ca 45 graders vinkel.
Företaget tycker att jag i efterhand bara ska dra en trasa över detta och vara nöjd.
Tycker personligen mdf skivorna är lite väll mishandlade för att det ska bli fint efter, samt att dem inte sågat ut formen på deasa för att matcha väggen som vi diskuterat utan istället bara spikat upp dem och sen klätt med foder i den vinkeln dem blir när man håller upp dem mot vägg och mdf skiva.
Tycker ni dem har rätt i detta? Klargjorde innan vilken typ av resultat jag förväntade mig och visade även en dörröppning jag själv byggt som exempel på standarden.
Har ej skrivit något kontrakt på något sätt utan allt har skett muntligt. Är de bara o betala o göra om själv för att få önskat resultat eller vad hade ni gjort?
Här är karmen jag visade dem som exempel på hur jag ville få det utfört.M M3 K7 skrev:Tog in en firma för att klä in dörröppning till ytterdörr invändigt. Detta är slutresultatet och dem tycker det är fullt godkänt, vad skulle ni säga om detta arbete?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 097 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 097 inlägg
Snickare kan bara montera foder som om det vore ett nybygge med gipsväggar. Om fodret sitter på plats och har dragit en fogsträng kunde de flesta inte bry sig mindre om slutresultat som överträffar detta.
Detta är en kombination av att de får samma lön oavsett och därför gör minsta möjliga, och dessutom att de flesta kunder faktiskt vill ha billigast möjligt.
Om man inte har helt släta väggar, men ändå vill ha ett fint resultat, kan man inte anlita snickare. Det är min uppfattning.
Detta är en kombination av att de får samma lön oavsett och därför gör minsta möjliga, och dessutom att de flesta kunder faktiskt vill ha billigast möjligt.
Om man inte har helt släta väggar, men ändå vill ha ett fint resultat, kan man inte anlita snickare. Det är min uppfattning.
Ja dessa var nog långt från billigaste firman. Men tycker du arbetet är utfört korrekt eller att dem slarvat?S SueCia skrev:Snickare kan bara montera foder som om det vore ett nybygge med gipsväggar. Om fodret sitter på plats och har dragit en fogsträng kunde de flesta inte bry sig mindre om slutresultat som överträffar detta.
Ja det var sagt att dem skulle såga till mdf skivorna så dem skulle passa och sen klä in i samma stil som den karm jag visade dem.1 123abc skrev:
Dem nämnde att dem skulle använda spik pistol i mdfen men förväntade mig inte 8 hål osymetriskt på samma ställe så tanken var inte att de skulle behövas målas och spacklas alls utan att fog skulle lösa spikhål och glipor.
I ett kontor eller i en garderob hade jag tyckt det var ok. I bostadsutrymmen tycker jag personligen man ska montera foder, foga, spackla och måla. Men det verkar som nybyggnadsstandard är färdigmålat och att man ser spikar, flisor vid avsågade kanter och små spalter.M M3 K7 skrev:
Det som man blir förundrad över är att de gått en mellanväg och verkar smetat lite spackel men inte slipat och målat. Antingen vita spik och välriktade slag å så ser man spikarna. Eller spackla och måla. Detta var ju en blandning som inte känns ok...
Den snickare jag anlitat vid behov säger alltid att målade lister mm är att anse som grundfärg han målar alltid över samt att allt då blir i samma nyans men det är hans åsikt och handlag.
Märken i nischen brukar upplevas värre än de i listen.
Märken i nischen brukar upplevas värre än de i listen.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Nej, det där ser för jävla risigt ut. Dom packade rumänerna som min hyresvärd anlitar för renoveringsjobb gör ett bättre jobb än det där. Jag får intrycket att ju mindre jobb desto större risk att hantverkaren skiter i vad han lämnar efter sig.
I ärlighetens namn så hade nog din händigaste kompis gjort ett bättre jobb för en finmiddag med gott rödpang. Framförallt hade kompisen inte velat lämna ett sånt resultat efter sig.
EDIT: om firman vägrar göra om & göra rätt är det ju rimligt att du talar om vad det är för firma så andra medlemmar slipper anlita samma skojare.
I ärlighetens namn så hade nog din händigaste kompis gjort ett bättre jobb för en finmiddag med gott rödpang. Framförallt hade kompisen inte velat lämna ett sånt resultat efter sig.
EDIT: om firman vägrar göra om & göra rätt är det ju rimligt att du talar om vad det är för firma så andra medlemmar slipper anlita samma skojare.
Tacksam för svar, ja hade nog gjort det bättre själv helt ärligt ville bara slippa konka hem hyrsågar men verkar som man får göra själv om det ska bli rätt…B Bästerortarn skrev:Nej, det där ser för jävla risigt ut. Dom packade rumänerna som min hyresvärd anlitar för renoveringsjobb gör ett bättre jobb än det där. Jag får intrycket att ju mindre jobb desto större risk att hantverkaren skiter i vad han lämnar efter sig.
Får se om chefen vill fakturera eller strycker det men lutar mot att bestrida ifall dem vill ha pröjs.
Ska låta chefen för firman få ta sitt beslut först, sagt att jag hellre river ut och gör själv än att ta hit igen då hans grabbar menar att en trasa löser allt. Men att såga ut i mdfn som dem kom hit för sket dem i så de inte gick att klä in jämnt runtom.B Bästerortarn skrev:Nej, det där ser för jävla risigt ut. Dom packade rumänerna som min hyresvärd anlitar för renoveringsjobb gör ett bättre jobb än det där. Jag får intrycket att ju mindre jobb desto större risk att hantverkaren skiter i vad han lämnar efter sig.