R Rejäl skrev:
Jag går inte in o tycker vad andra borde tjäna eller inte utan det får dom själva sköta..

Men hade vart intressant o veta vad du jobbar med😉
Ofta är det ju inte ”dom själva” som sätter sin egen lön. Men 32500 va tydligen spot on för dig (18-24) 😉

Kan tycka att 32500 är lite högt såhär i efterhand
 
  • Text om rörmokares löner i Sverige efter ålder, snittlön varierar mellan 32 500 och 37 800 kronor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Johnny57 och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Ofta är det ju inte ”dom själva” som sätter sin egen lön. Men 32500 va tydligen spot on för dig (18-24) 😉

Kan tycka att 32500 är lite högt såhär i efterhand
"Snittlönen för en VVS-montör ligger på ca 35 000:- efter ett par år erfarenhet"
 
  • Gilla
Johnny57
  • Laddar…
R
D Derbyboy skrev:
Ofta är det ju inte ”dom själva” som sätter sin egen lön. Men 32500 va tydligen spot on för dig (18-24) 😉

Kan tycka att 32500 är lite högt såhär i efterhand
Jo man förhandlar om sin egna lön det gör man…
Sedan är jag ingen Röris det borde du se😉
 
R Rejäl skrev:
Jo man förhandlar om sin egna lön det gör man…
Förhandlar ja, viss skillnad
 
R
D Derbyboy skrev:
Förhandlar ja, viss skillnad
Mot vad?
 
R Rejäl skrev:
Rimligtvis har Röris dag:1 vart där o kollat o pratat med kunden om vad den önskade hjälp med 1.5tim varav merparten är resa dit o hem.,
Dag:2 avstängning vatten och montage och test av alltihopa 5.5 Tim.. hur enkelt o vad som har strulat vet jag inte men tar du bort restiden ifrån 5.5 Tim så är det inte så många timmar kvar..

Så någon heldag har det aldrig varit hos TS…
Verkar som proffset inte fick det tätt direkt då...
Från avstängt vatten gör man väl det där på någon timme.
 
Man får ju också tänka att 30 procent av lönen är bidrag från staten också. Ganska stor grupp bidragstagare.
 
  • Gilla
kapima
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Mot vad?
Mot att bestämma sin lön.
 
D Derbyboy skrev:
Förhandlar ja, viss skillnad
Har för mig att jag låg på runt 50:-/tim när det begav sig. Det kanske ska ner dit igen enligt dig?😉
 
D Dalaan skrev:
Har för mig att jag låg på runt 50:-/tim när det begav sig. Det kanske ska ner dit igen enligt dig?😉
Låter lågt…..

8000 kr per månad är för lågt. Kanske skulle vara rimligt under några år för att få bort de värsta sprättarna men ingen långsiktig lösning.
 
R
K karlmb skrev:
Verkar som proffset inte fick det tätt direkt då...
Från avstängt vatten gör man väl det där på någon timme.
Nej det skulle inte jag i alla fall klara med isolering och värmekabel mm.
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
R
D Derbyboy skrev:
Mot att bestämma sin lön.
Jag går inte in o tycker vad andra borde tjäna eller inte utan det får dom själva sköta.

Var i ovanstående text har jag skrivit bestämma sin lön🤔

Ska du ligga på denna nivån god dag yxskaft..
 
Redigerat:
D Derbyboy skrev:
Låter lågt…..

8000 kr per månad är för lågt. Kanske skulle vara rimligt under några år för att få bort de värsta sprättarna men ingen långsiktig lösning.
Alla börjar vi på botten, men hantverkare är väl de enda i samhället som inte får åka upp i lön 🤷
 
ejvegard ejvegard skrev:
En rörmokare var förbi för att titta på kommande badrumsrenovering. Visade då även huvudkranen som jag märkt inte stänger inkommande vatten helt. Det droppar några droppar i minuten när vattnet är avstängt. Rörmokaren var förbi en dag när jag inte var där och bytte de två kranarna, den innan och den efter där mätare brukar sitta. Här finns ingen mätare. Värmekabeln fanns sedan tidigare och isoleringen runt är nu bytt. Tidigare kulventiler och kopplingar var 30+ år. Vill höra om detta är en rimlig faktura?
Ser inget konstigt med denna, så bara att betala och glömma. Arbetstid är inte bara tiden på plats utan all tid han har behövt för att prata, förbereda och genomföra ditt projekt men även att ta sig dit och hem igen.
 
  • Gilla
Johnny57 och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Jag går inte in o tycker vad andra borde tjäna eller inte utan det får dom själva sköta.

Var i ovanstående text har jag skrivit bestämma sin lön🤔

Ska du ligga på denna nivån god dag yxskaft..
Inget konstigt med att värdera andras arbete. Jag kan till exempel tycka att poliser tjänar lite i överkant, sjuksköterskor lite för lite osv…..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.