713 703 läst · 11 039 svar
714k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Är det eltrådarna till uppvärmningen du menar? Lyckas inte se dom i min telefon.Isakare skrev:Trådar i vindrutan.
Här åker jag som i en dimma utmed norrlanskusten med Arvidsjaur som första destination idag.
Kommit några snökanoner, zooma in bilden så ser ni trådarna i rutan som framträder vid snö och dimma.
Det är som att sitta tårögd hela tiden, ni vet, man ser inte helt klart.
Inga problem vid några mil, men jag ska åka 107 mil idag.
Har faktiskt aldrig hört någon annan klaga på dem. Men alla upplever vi saker olika. Du har ju en spricka i vindrutan så det är väl dags för byte förr eller senare då kan du ju välja ett kallt glas.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 739 inlägg
Är det kallt och mycket virvlande snö kan jag ibland tycka det är bättre med kall vindruta så inte snö fastnar på rutan i onödan
Satan vad illa folk kör, 30 på E4an för att det snöar, snö kan väl inte vara nån nyhet i Norrland ??
Och det här med dimljus, INGEN verkar när de ska vara på eller inte.
Jag skulle varit i Arvidsjaur 18.30 vid normal fart, nu står det 22.30 på GPSen.
Och det här med dimljus, INGEN verkar när de ska vara på eller inte.
Jag skulle varit i Arvidsjaur 18.30 vid normal fart, nu står det 22.30 på GPSen.
Instämmer, dimljusbögar som åker omkring och bländar mötande med olaglig belysning finns det gott om.Isakare skrev:
Fast ska man vara krass så är det ändå en väldigt liten försening, relativt sett. Drygt 20% längre tid bara.Isakare skrev:
Det är ju ingenting och något man faktiskt kan förväntas ta höjd för. Mycket kan hända längs en sån lång sträcka.
Då känns det faktiskt mer frustrerande att röra sig nära Stockholm där en resa som brukar ta 30 minuter lötsligt kan bli 2,5 timme försenad. Det om något är svårt att ta med i kalkylen
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 739 inlägg