Tycker aldrig jag haft nåt behov av liknande, bra flås och värme i fläkten mot rutan har hanterat allt sånt hur bra som helst för mig.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Trådar i vindrutan.
Här åker jag som i en dimma utmed norrlanskusten med Arvidsjaur som första destination idag.
Kommit några snökanoner, zooma in bilden så ser ni trådarna i rutan som framträder vid snö och dimma.
Det är som att sitta tårögd hela tiden, ni vet, man ser inte helt klart.
Inga problem vid några mil, men jag ska åka 107 mil idag.
Är det eltrådarna till uppvärmningen du menar? Lyckas inte se dom i min telefon.
Har faktiskt aldrig hört någon annan klaga på dem. Men alla upplever vi saker olika. Du har ju en spricka i vindrutan så det är väl dags för byte förr eller senare då kan du ju välja ett kallt glas.
 
Är det kallt och mycket virvlande snö kan jag ibland tycka det är bättre med kall vindruta så inte snö fastnar på rutan i onödan
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Är det eltrådarna till uppvärmningen du menar? Lyckas inte se dom i min telefon.
Har faktiskt aldrig hört någon annan klaga på dem. Men alla upplever vi saker olika. Du har ju en spricka i vindrutan så det är väl dags för byte förr eller senare då kan du ju välja ett kallt glas.
Bil i snöstorm, dålig sikt, vinterväglag, säkerhetsrisk, vitout, kallt, isolerat, grå himmel, extremt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Patrik440 och 5 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
[bild]
Ok det där är klart störande.
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Satan vad illa folk kör, 30 på E4an för att det snöar, snö kan väl inte vara nån nyhet i Norrland ??
Och det här med dimljus, INGEN verkar när de ska vara på eller inte.
Jag skulle varit i Arvidsjaur 18.30 vid normal fart, nu står det 22.30 på GPSen.
 
Isakare Isakare skrev:
Och det här med dimljus
Du ska vara glad att det var några ljus tända öht…..
 
MathiasS MathiasS skrev:
Du ska vara glad att det var några ljus tända öht…..
Jo, men när det behövdes som mest, ljust ute och snöstorm, hade få lyckats, när det inte behövdes på kvällen när det inte snöade hade typ alla hittat knappen.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
2017 när jag passerade Abborrträsk var det -37 grader, idag var det varmväder 🙂
Resan som brukar ta 11,5 tim tog idag 14 timmar !!!
Röd Poppi luktdoftare i bil, nattlig körning, vinter, snö, mediaspelare visar -19°C, klockan 20:39, audiobokspelning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Du lär sova gott inatt i alla fall! 😀
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
F
Isakare Isakare skrev:
Satan vad illa folk kör, 30 på E4an för att det snöar, snö kan väl inte vara nån nyhet i Norrland ??
Och det här med dimljus, INGEN verkar när de ska vara på eller inte.
Jag skulle varit i Arvidsjaur 18.30 vid normal fart, nu står det 22.30 på GPSen.
Instämmer, dimljusbögar som åker omkring och bländar mötande med olaglig belysning finns det gott om.
 
  • Gilla
  • Haha
Nyikåk och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du lär sova gott inatt i alla fall! 😀
🥱😴
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
2017 när jag passerade Abborrträsk var det -37 grader, idag var det varmväder 🙂
Resan som brukar ta 11,5 tim tog idag 14 timmar !!!
[bild]
Fast ska man vara krass så är det ändå en väldigt liten försening, relativt sett. Drygt 20% längre tid bara.
Det är ju ingenting och något man faktiskt kan förväntas ta höjd för. Mycket kan hända längs en sån lång sträcka.

Då känns det faktiskt mer frustrerande att röra sig nära Stockholm där en resa som brukar ta 30 minuter lötsligt kan bli 2,5 timme försenad. Det om något är svårt att ta med i kalkylen
 
G
Denna kom körandes imorse och skulle ladda. Var batteriet för tomt för att värma rutan kanske? Uppvärmningen slogs inte på de 20min vi båda stod där iallafall. Taxibil...
 
  • Vit bil täckt med snö på parkering nära laddningsstation och affärsskyltar nattetid.
  • Wow
  • Haha
Patrik440 och 6 till
  • Laddar…
G Grayscale skrev:
Denna kom körandes imorse och skulle ladda. Var batteriet för tomt för att värma rutan kanske? Uppvärmningen slogs inte på de 20min vi båda stod där iallafall. Taxibil...
En del bilar har inte på värmen när dom laddar, kanske är så med denna
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.