418 149 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Inte på sjön! Gör man minsta fel kan du ge dig på att flaskjäveln flyter i land och skräpar ner eller i värsta fall skadar djurlivet. Gör man bara hål som man ska är den risken helt försumbar med en långburk.F fribygg skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gissar vilt att aluminiumburkarna inte rostar bort lika hastigt som plåtburkarna gjorde.Alfredo skrev:
Slår man sönder glasflaskan så sjunker den också.
Och vem bryr sig när de har sjunkit och är borta?N Niq skrev:
Och riskera att få glassplitter över hela båten. Nej tack!N Niq skrev:
Tycker det är mycket trams nu. Alla borde veta att här dricker vi långburk och inget annat. Och inte 13 och inte 15 utan exakt 14! Och är man fortfarande törstig kan man naturligtvis alltid ta 14 till!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Du kastar dom förstås mot lämplig berghäll eller stenAlfredo skrev:Och vem bryr sig när de har sjunkit och är borta?
Och riskera att få glassplitter över hela båten. Nej tack!
Tycker det är mycket trams nu. Alla borde veta att här dricker vi långburk och inget annat. Och inte 13 och inte 15 utan exakt 14! Och är man fortfarande törstig kan man naturligtvis alltid ta 14 till!
En uppdatering:fubar skrev:Jag ska bygga ett hus själv har jag tänkt. Kanske lite hjälp med att välja tapeter. Har fått tag på lite använda grejer som ska återanvändas. Se bilder nedan.
[bild][bild][bild]
Jag har tänk att bygga ungefär 200 kvadrat plus 45,37 kvadrat på övervåningen samt ett jättegarage. Men tänkte börja med pool och en snygg gräsmatta.
Är det realistiskt att bli klar till jul?
Kommunen hade stängt i går kväll när jag ringde, har de snap?
I går besökte jag platsen där jag tänkt att bygga, men grannarna verkar inte så roliga. När jag gick runt i godan ro för att mäta och fota lite, så skickade de några killar på mig som släpade bort mig.
Jag har alltså hittat en bra plats ganska centralt i Stockholm. Det är en slutningstomt nära vattnet som mest används till att ställa turistbussar på. Närmsta grannar är ett äldre par som har ett alldeles överdimensionerat hus som säkert är flera hundra år gammalt. Till saken hör att de inte bor där på riktigt utan har ett annat ställe en bit utanför Stockholm.
Så efter att ha blivit bort släpad blev det rena förhöret och bara för en liten stund sedan kunde jag gå därifrån.
Det är inte så bra för grannsämjan, vet inte om det är lönt att gå med i Villaägarna och få juridisk hjälp eller om det är lika bra att ändra planerna. Det lär ju ändå inte bli klart till jul.
Skriv dig på grannarnas adress. Sen går du in och bor i en oanvänd del av huset tills du får bessitningsrättfubar skrev:En uppdatering:
I går besökte jag platsen där jag tänkt att bygga, men grannarna verkar inte så roliga. När jag gick runt i godan ro för att mäta och fota lite, så skickade de några killar på mig som släpade bort mig.
Jag har alltså hittat en bra plats ganska centralt i Stockholm. Det är en slutningstomt nära vattnet som mest används till att ställa turistbussar på. Närmsta grannar är ett äldre par som har ett alldeles överdimensionerat hus som säkert är flera hundra år gammalt. Till saken hör att de inte bor där på riktigt utan har ett annat ställe en bit utanför Stockholm.
Så efter att ha blivit bort släpad blev det rena förhöret och bara för en liten stund sedan kunde jag gå därifrån.
Det är inte så bra för grannsämjan, vet inte om det är lönt att gå med i Villaägarna och få juridisk hjälp eller om det är lika bra att ändra planerna. Det lär ju ändå inte bli klart till jul.