F fribygg skrev:
Glasflaskan är miljövänligare än plåtburken
Inte på sjön! Gör man minsta fel kan du ge dig på att flaskjäveln flyter i land och skräpar ner eller i värsta fall skadar djurlivet. Gör man bara hål som man ska är den risken helt försumbar med en långburk.

Svartvit bild, reklam, två personer med seglarkläder, ölburkar, segelbåt i bakgrunden, text, Pripps, retrostil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Inte på sjön! Gör man minsta fel kan du ge dig på att flaskjäveln flyter i land och skräpar ner eller i värsta fall skadar djurlivet. Gör man bara hål som man ska är den risken helt försumbar med en långburk.

[bild]
Gissar vilt att aluminiumburkarna inte rostar bort lika hastigt som plåtburkarna gjorde.
Slår man sönder glasflaskan så sjunker den också.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N Niq skrev:
Gissar vilt att aluminiumburkarna inte rostar bort lika hastigt som plåtburkarna gjorde.
Och vem bryr sig när de har sjunkit och är borta?

N Niq skrev:
Slår man sönder glasflaskan så sjunker den också.
Och riskera att få glassplitter över hela båten. Nej tack!

Tycker det är mycket trams nu. Alla borde veta att här dricker vi långburk och inget annat. Och inte 13 och inte 15 utan exakt 14! Och är man fortfarande törstig kan man naturligtvis alltid ta 14 till!
 
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Påstår du att vi är ineffektiva kvalitetssänkande medelmåttor❓
Jag ser väldigt lite i denna tråd som når upp till den nivån!
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Får man kaffekask på Ahlsell❓ inte så underligt att alla hantverkare far dit då
Det är därför framkörning av hantverkare tar minst 3h. Det är för att de skall hinna äta frukost.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Alla borde veta att här dricker vi långburk och inget annat.
Du bor i lägenhet och äter din balrog ogrillad ( kanske även utan aioli?) tror jag mig förstår på dina enkla dryckesvanor.
Prova att långsamt slå upp pilsnern i ett glas nån gång och prova om du kan skapa en fast skumtopp.
 
F fribygg skrev:
Du bor i lägenhet och äter din balrog ogrillad ( kanske även utan aioli?) tror jag mig förstår på dina enkla dryckesvanor.
Prova att långsamt slå upp pilsnern i ett glas nån gång och prova om du kan skapa en fast skumtopp.
Det ska vara senap på
 
N Niq skrev:
Det ska vara senap på
Grov?
 
F fribygg skrev:
prova om du kan skapa en fast skumtopp.
Skumpropp kan du vara själv. D-a personangrepp!
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Skumpropp kan du vara själv.
Tackar!
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Grov?
Grov,stark med whiskeysmak
 
Alfredo Alfredo skrev:
Och vem bryr sig när de har sjunkit och är borta?

Och riskera att få glassplitter över hela båten. Nej tack!

Tycker det är mycket trams nu. Alla borde veta att här dricker vi långburk och inget annat. Och inte 13 och inte 15 utan exakt 14! Och är man fortfarande törstig kan man naturligtvis alltid ta 14 till!
Du kastar dom förstås mot lämplig berghäll eller sten
 
N Niq skrev:
Du kastar dom förstås mot lämplig berghäll eller sten
Ja är man nära land är det givetvis inget problem. Men hur gör man mitt ute på sjön???
 
fubar fubar skrev:
Jag ska bygga ett hus själv har jag tänkt. Kanske lite hjälp med att välja tapeter. Har fått tag på lite använda grejer som ska återanvändas. Se bilder nedan.
[bild][bild][bild]

Jag har tänk att bygga ungefär 200 kvadrat plus 45,37 kvadrat på övervåningen samt ett jättegarage. Men tänkte börja med pool och en snygg gräsmatta.

Är det realistiskt att bli klar till jul?
Kommunen hade stängt i går kväll när jag ringde, har de snap?
En uppdatering:

I går besökte jag platsen där jag tänkt att bygga, men grannarna verkar inte så roliga. När jag gick runt i godan ro för att mäta och fota lite, så skickade de några killar på mig som släpade bort mig.

Jag har alltså hittat en bra plats ganska centralt i Stockholm. Det är en slutningstomt nära vattnet som mest används till att ställa turistbussar på. Närmsta grannar är ett äldre par som har ett alldeles överdimensionerat hus som säkert är flera hundra år gammalt. Till saken hör att de inte bor där på riktigt utan har ett annat ställe en bit utanför Stockholm.

Så efter att ha blivit bort släpad blev det rena förhöret och bara för en liten stund sedan kunde jag gå därifrån.

Det är inte så bra för grannsämjan, vet inte om det är lönt att gå med i Villaägarna och få juridisk hjälp eller om det är lika bra att ändra planerna. Det lär ju ändå inte bli klart till jul.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Peter_Ker och 5 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
En uppdatering:

I går besökte jag platsen där jag tänkt att bygga, men grannarna verkar inte så roliga. När jag gick runt i godan ro för att mäta och fota lite, så skickade de några killar på mig som släpade bort mig.

Jag har alltså hittat en bra plats ganska centralt i Stockholm. Det är en slutningstomt nära vattnet som mest används till att ställa turistbussar på. Närmsta grannar är ett äldre par som har ett alldeles överdimensionerat hus som säkert är flera hundra år gammalt. Till saken hör att de inte bor där på riktigt utan har ett annat ställe en bit utanför Stockholm.

Så efter att ha blivit bort släpad blev det rena förhöret och bara för en liten stund sedan kunde jag gå därifrån.

Det är inte så bra för grannsämjan, vet inte om det är lönt att gå med i Villaägarna och få juridisk hjälp eller om det är lika bra att ändra planerna. Det lär ju ändå inte bli klart till jul.
Skriv dig på grannarnas adress. Sen går du in och bor i en oanvänd del av huset tills du får bessitningsrätt
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.