J Jocke Best skrev:
Kanske murar jag in Nissens gamla Plejdpuck/timer med flytande nolla kopplad till ett atomur i Zurich
Den där typen av hot måste bryta mot ett helt gäng forumregler. Hade du en svår barndom eller hur kan du komma på såna hemskheter?

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
useless useless skrev:
Just appar och antika telefoner är väl en icke-fråga? Har man en 7 år gammal telefon kanske man inte är så intresserad av appar över huvud taget och bryr sig ganska lite om Plejd, SVT-play eller BankId slutar funka?
De flesta vill bara att det ska fungera och på köpet kan man ju glänsa med en ny Ifån för 15 papp varenda år.
Så enkelt att Fredde blir avundsjuk där på Solsidan.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
F fsn skrev:
Öppna protokoll där man kan blanda lite hur man vill kommer att ha mer bugg och egenheter.
Ja exempelvis TCP/IP med alla sina egenheter är det ju knappt någon som använder…

• Gilla
  • Haha
djac och 5 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag har elektriker till behörighetskrävade arbete, inget annat.
Du är då knappast representativ för majoriteten av Plejdköpare.
Det är ju så smidigt att få hjälp att "komma igång" med det moderna av en o samma person.

L Leif i Skåne skrev:
Du har alltså ingen ugn och ingen microvågsugn men en display som visar klockan?
Jag har en ugn och en micro.
Båda har klocka. Även föregående hade det.
Alla 3, ny som äldre måste ofta (iaf 2 ggr mellan sommar/vintertid inställningarna) justeras någon minut eller två. Detta pga de just går mot nätfrekvensen.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
F fsn skrev:
Du kan vrida på det hur du vill. Öppna protokoll där man kan blanda lite hur man vill kommer att ha mer bugg och egenheter.
Helt fel. Du vet inte vad du svamlar om.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
noggrannhet är exakt troligen bättre än 1 sek/ 100 år
Det existerar inga analoga mätvärden som är exakta. Och som redan sagts. Nätfrekvensen kan med viss framgång hjälpa en klocka att hålla tiden. Det finns dock ingen information om vad "klockan är" i eluttaget.

Nissens
R RoAd skrev:
Angående de här påståendena om strul och buggar så börjar de bli förbannat tröttsamma. Mitt system "bara fungerar". Precis som era Plejdsystem.
Det är möjligt att du har ett helt unikt system som är lika användarvänligt och stabilt som Plejds eftersom du påstår det.

Du kan ju gå in och jämföra vad som diskuteras i diverse Plejdforum utanför Byggahus och forumen för några hobbysystem. Det är rätt avslöjande.

Nissens
K karlmb skrev:
Helt fel. Du vet inte vad du svamlar om.
Jag tror det är du som missat en del. Speciellt när man ser vad du rekommenderar för prylar att ersätta Plejd med… 🙄

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Nissens
K karlmb skrev:
Du är då knappast representativ för majoriteten av Plejdköpare.
Det är ju så smidigt att få hjälp att "komma igång" med det moderna av en o samma person.
Du vet inget om att vara ”representativ Plejdköpare”. Det har du visat flera gånger. Men om du är nöjd med dina billiga kinaprylar så är det ju bra. Alla är glada, eller hur?

Nissens
K karlmb skrev:
De flesta vill bara att det ska fungera och på köpet kan man ju glänsa med en ny Ifån för 15 papp varenda år.
Så enkelt att Fredde blir avundsjuk där på Solsidan.
Du tar ofta upp pengar, det absolut billigaste är att inte automatisera över huvudtaget, har du funderat på det?

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Så länge gatewayen kan prata med Plejds moln... Har vi inte gått tillräckligt många varv i denna cirkel?
Är du säker på det?

Nissens Nissens skrev:
Det är möjligt att du har ett helt unikt system som är lika användarvänligt och stabilt som Plejds eftersom du påstår det.

Du kan ju gå in och jämföra vad som diskuteras i diverse Plejdforum utanför Byggahus och forumen för några hobbysystem. Det är rätt avslöjande.
Länk?

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
F
K karlmb skrev:
10 år? Dream on.
Det är på många prylar en verklighet. Jag tror jag har bättre koll på det än vad du har.

F
K karlmb skrev:
Haha, du hatar även Android?
Ok..
Nej, skulle jag inte säga. Du däremot ligger i gråzonen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.