useless skrev:
useless skrev:
Bra info till nyinkomna i tråden:useless skrev:
För att lägga till Plejds Väggpluggar i ett redan befintligt Plejd-system, så behövs inte en behörig elektriker…varken för montering/installation eller konfigurationen👍
precis som tex en ny TV ifrån kartong behöver du som användare bara plugga in enheten och följ guiden som visas på skärmen.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 594 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 594 inlägg
Vad tror du själv med tanke på att jag skrev att jag har elektriker endast till arbete som kräver elbehörighet? Är det det bästa du har att komma med?useless skrev:
Tydligen inte alltid så enkelt. https://www.byggahus.se/forum/threads/plejd-gar-inte-att-laegga-in-i-appen.383180/Roga1337 skrev:
Sen ska man väl ha rätt kod också.
Ni verkar prata förbi varandra.F fsn skrev:
@useless pratar om det du skrev i https://www.byggahus.se/forum/threads/plejd.306197/post-5457901 nämligen att du hatar att "pilla" med saker. Det skrev du som svar på att jag var tvungen att lägga tio minuter på att konfigurera nya enheter i mitt system.
Han är inne på samma sak som mig, nämligen att det knappast kan vara helt utan "pill" ens på Plejd. Någon måste ju konfigurera den nya enheten precis som jag fick med mina närvarosensorer.
Det som antagligen fick dig att missförstå var väl att han skrev: "Bara för att man i Plejd-fallet betalar en elektriker för att göra jobbet betyder det inte att jobbet inte finns." Han menade inte den rent fysiska installationen.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 594 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 594 inlägg
Du kan vrida på det hur du vill. Öppna protokoll där man kan blanda lite hur man vill kommer att ha mer bugg och egenheter.R RoAd skrev:Ni verkar prata förbi varandra. @useless pratar om det du skrev i [länk] nämligen att du hatar att "pilla" med saker. Det skrev du som svar på att jag var tvungen att lägga tio minuter på att konfigurera nya enheter i mitt system.
Han är inne på samma sak som mig, nämligen att det knappast kan vara helt utan "pill" ens på Plejd. Någon måste ju konfigurera den nya enheten precis som jag fick med mina närvarosensorer.
Det som antagligen fick dig att missförstå var väl att han skrev: "Bara för att man i Plejd-fallet betalar en elektriker för att göra jobbet betyder det inte att jobbet inte finns." Han menade inte den rent fysiska installationen.
Jag vred väl inte på någonting, jag bara påpekade att du verkar ha missförstått vad useless skrev.F fsn skrev:
Diskussionen handlade om att du tyckte att det lät för "pilligt" att lägga 10 minuter på konfiguration. Då är det väl rimligt att påpeka att "pillet" knappast kan vara obefintligt med Plejd heller.
Angående de här påståendena om strul och buggar så börjar de bli förbannat tröttsamma. Mitt system "bara fungerar". Precis som era Plejdsystem.
R RoAd skrev:Sluta hitta på, det där har ingen sagt. Inte till dig och inte till någon annan heller.
Du är generellt så oärlig i diskussionen att jag tycker moderatorerna borde ta tag i det. Du hittar på och överdriver grovt vad folk skriver. Svarar inte på raka frågor. Och försöker konstant förminska dina meningsmotståndare genom att kalla de som inte håller med dig för nördar och hobbyister.
Osnyggt nissen
Om du verkligen kräver det så får jag dölja något riktigt ruskigt. Kanske murar jag in Nissens gamla Plejdpuck/timer med flytande nolla kopplad till ett atomur i Zurich, in badrumsväggen om det låter tillräckligt fel? Allt för att överträffa förväntningarna.M Mamma Fin skrev:
10 år? Dream on.F fsn skrev:Vet inget om Sonos, vad var anledningen till systembytet? Tycker inte det låter helt rimligt att man bygger upp ett företag på en teknik man sen måste överge, då faller liksom koncepet. Och igen, finns det inte hållbarhetskrav på prylar inom EU där det är 10 års tillgänglighet om prylat tex går sönder?