Nissens
R roli skrev:
Jag bryr mig inte var de har sitt forum men det hade varit kul att se vad som behandlas. Men tänker inte skaffa ett facebook konto bara för detta.
Jaha, det är nog inte lätt att komma åt Facebook utan att använda Facebook. Men det är ju ett val du själv gör. ☺️

Nissens Nissens skrev:
Det finns bara en support grupp på Facebook i Plejds regi. Högst upp ser du ett sökfält. Skriv plejd i det och sök.

Det finns tex hur många ”zigbee” forum som helst. Öppna google och skriv zigbee forum och starta sökningen. Välj valfritt forum.

Motsvarande kan du göra på byggahus.

Varför skall jag välja forum åt dig? De jag sett är likartade och jag är helt ointresserad av att hänga där.
Varför skulle jag googla något för att stärka din tes, en tes som du själv inte kan styrka?
Även att du är helt ointresserad av att hänga på såna forum, men ändå vet hur många problem som sägs dryftas där är också rätt intressant.
Påståendet är väl inte taget ur luften?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Det är väl du som saknar en del insikter i vilka trassel det ofta är med automatiseringssystemen i så fall. Instabilt kanske inte är rätt ord, men ofta kräver de uppenbarligen tidskrävande insatser. Inte just ditt system då, men generellt.
Vad grundar du detta på? Du får inte säga "läst lite på forum" för det säger så klart ingenting. Nej, du behöver visa på statistik som bekräftar att du har rätt.

Och det gäller ju så klart inte för specialautomationer som Plejd inte ens klarar. Vi pratar alltså om att tända och släcka "saker".

Nissens Nissens skrev:
Det är ingen debatteknik, användarvänlighet är en egenskap Plejds system har, jag syftade inte på att hobbysystemen skulle ha det. 🙄
Du slänger ofta in lite extra påståenden eller överdriver vad vi sagt när du svarar. Nu senast så slängde du in "användarvänlighet". Det är oärligt. Svara på det vi skriver istället.

Nissens Nissens skrev:
Där ser man vad olika det kan vara. Jag tycker att det är väldigt användarvänligt att ha ledljus på natten som alltid är tillgängligt utan att någon behöver göra något. Det kostar inget i drift och kräver inga installationer som sensorer o annat.
En enkel kösni g som löser ett problem.
Ja visst är vi alla olika. Du verkar ha anpassat dig efter vad Plejds produkter klarar medans jag anpassat mitt system efter mina behov.

Att ha några ledljus tända när man fortfarande är vaken känns som en extremt dålig lösning. Speciellt om man har gäster hemma. Kanske är bra om det är gäster man vill ska gå hem.

Men som sagt, klarar inte Plejd mer än så så vet jag att det är den optimala lösningen för dig och att du anser att det borde vara det för alla andra också.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Varför skulle jag googla något för att stärka din tes, en tes som du själv inte kan styrka?
Även att du är helt ointresserad av att hänga på såna forum, men ändå vet hur många problem som sägs dryftas där är också rätt intressant.
Påståendet är väl inte taget ur luften?
Vilket trams.

Sanningen är att du som alltid endast är inne här för att debattera, du är helt ointresserad av hur saker och ting faktiskt förhåller sig.

Att du inte lyckas hitta Plejds få grupper på Facebook, och inte ens hobbytrådarna här på bygga hus eller otroligt nog inte ens på internet säger allt. Trots att du fått instruktioner som en minderårig begriper.

Antingen läser du vad där står eller så får du lägga ner att producera en massa nonsenspåståenden.

Nissens Nissens skrev:
Vilket trams.

Sanningen är att du som alltid endast är inne här för att debattera, du är helt ointresserad av hur saker och ting faktiskt förhåller sig.

Att du inte lyckas hitta Plejds få grupper på Facebook, och inte ens hobbytrådarna här på bygga hus eller otroligt nog inte ens på internet säger allt. Trots att du fått instruktioner som en minderårig begriper.

Antingen läser du vad där står eller så får du lägga ner att producera en massa nonsenspåståenden.
Ah, jag får väl fråga min sysadmin.....

• Gilla
  • Älska
  • Haha
BSOD och 3 till
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Vad grundar du detta på? Du får inte säga "läst lite på forum" för det säger så klart ingenting. Nej, du behöver visa på statistik som bekräftar att du har rätt.
Nej, det behöver jag lita lite som du.
R RoAd skrev:
Och det gäller ju så klart inte för specialautomationer som Plejd inte ens klarar. Vi pratar alltså om att tända och släcka "saker".
Du tror ju fortfarande att Plejd endast används för belysning. Det är absolut fokuset från Plejd, men det används till mycket annat också.
R RoAd skrev:
Du slänger ofta in lite extra påståenden eller överdriver vad vi sagt när du svarar. Nu senast så slängde du in "användarvänlighet". Det är oärligt. Svara på det vi skriver istället.
Men Plejd är ju användarvänligt varken du gillar det eller ej. Jag har svarat, att du inte gillar svaren är liksom inte mitt problem.
R RoAd skrev:
Ja visst är vi alla olika. Du verkar ha anpassat dig efter vad Plejds produkter klarar medans jag anpassat mitt system efter mina behov.
Nej, jag är ointresserad av att ha sensorer för allt, och gillar i detta fallet att ha ett par softa ljuskällor som ger ledljus på natten. Det har inget med Plejd att göra.
Undrar om du någonsin kommer att förstå att de flesta inte vill besudla allt med sensorer…
R RoAd skrev:
Att ha några ledljus tända när man fortfarande är vaken känns som en extremt dålig lösning. Speciellt om man har gäster hemma. Kanske är bra om det är gäster man vill ska gå hem.
Hur kom du fram till detta?
Nattljuset går naturligtvis in när övrig belysning släcks ned… 🙄
R RoAd skrev:
Men som sagt, klarar inte Plejd mer än så så vet jag att det är den optimala lösningen för dig och att du anser att det borde vara det för alla andra också.
Vad är det du fått för dig nu?
Du tror att alla vill ha det som du, men så är det inte. Jag har inte nämnt någonting om att jag anpassat något pga begränsningar hos plejd. Det beror på att det inte har hänt.

Alltså, den här tråden... 😂😂😂

• Gilla
  • Älska
Müssli och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är väl du som saknar en del insikter i vilka trassel det ofta är med automatiseringssystemen i så fall. Instabilt kanske inte är rätt ord, men ofta kräver de uppenbarligen tidskrävande insatser. Inte just ditt system då, men generellt
Återigen gör du samma misstag och tror att alla frågor bara handlar om de simpla saker Plejd duger till. Kolla igenom dessa hobbyforum och se hur många som har problem med att tända och släcka en lampa.
Frågorna brukar snarare handla om hur man plockar in nordpools elpriser, visar en snygg graf över kommande dygnet och styr värmen med hänsyn till elpriset, väderprognosen och huruvida tonårsbarnen är hemma eller inte.

Behöver man fråga i ett Plejd-forum hur man tänder lampan så kan det väl inte vara så användarvänligt som du påstår?

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Alltså, den här tråden... 😂😂😂
Alltså, de här medlemmarna... 😂😂😂

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Det är helt meningslöst att diskutera Plejd här som vanligt. Det finns några här som har en agenda att såga allt vad Plejd heter och framhäva helt andra saker och få fram diskussioner kring det.

Jag lägger ner att skriva i den äna tråden ett bra tag nu, och återgår till Plejd forum där Plejdanvändare har konstruktiva diskussioner kring olika lösningar.

Ha en bra dag allihop! 😊

• Älska
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Du menar att det inte finns några få här som sågar allt annat än Plejd?

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Man kanske borde skaffa Facebook och invadera plejdforumet? 😉😂

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Svarar lite åt mig själv...
Den goda nyheten är att man kommer åt pejds support även utan facebook-konto. Dessvärre kan man inte läsa kommentarer.
Den dåliga nyheten är att många verkar ha problem med att systemet är instabilt, att de tvingats på det från elektriker eller att de helt enkelt vill automatisera saker på sätt som plejd inte klarar av.
Har vi nämnt detta? Minns inte riktigt... 😂

• Gilla
  • Haha
Dilato och 8 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Nej, jag är ointresserad av att ha sensorer för allt, och gillar i detta fallet att ha ett par softa ljuskällor som ger ledljus på natten. Det har inget med Plejd att göra.
Undrar om du någonsin kommer att förstå att de flesta inte vill besudla allt med sensorer…
Ibland undrar jag om du ens läser det du svarar på. Jag pratar om min vakna tid. På natten har jag också svag ledbelysning tänd.

Nissens Nissens skrev:
Hur kom du fram till detta?
Nattljuset går naturligtvis in när övrig belysning släcks ned… 🙄
Som sagt, läser du ens vad jag skriver. Jag vill att ljuset ska vara tänt så länge någon är vaken. Därför har jag ett antal kriterier för när belysningen får släckas. Ett av dem är rörelsesensorer.

Du löser med andra ord inte mitt problem med dina nattlampor!

Nissens Nissens skrev:
Vad är det du fått för dig nu?
Du tror att alla vill ha det som du, men så är det inte. Jag har inte nämnt någonting om att jag anpassat något pga begränsningar hos plejd. Det beror på att det inte har hänt.
Jag har fått för mig att dina krav exakt följer vad du kan lösa med Plejd. Om det inte går att lösa med Plejd så vill du ändå inte ha det. Och ingen annan borde heller.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Den dåliga nyheten är att många verkar ha problem med att systemet är instabilt, att de tvingats på det från elektriker eller att de helt enkelt vill automatisera saker på sätt som plejd inte klarar av.
Det måste vara några hobbysystem som inte är till för att lösa verkliga problem.

• Gilla
  • Älska
djac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.