N Niq skrev:
Braskamin på taket är ju iofs en bra idé för att hjälpa solcellerna när inte solen lyser men det är jobbigt att bära upp veden.
Eftersom skorstenen där du matar in bränslet ändå sitter på taket gör det ingen som helst skillnad. Fäll ett träd mot taket och kapa på plats om du inte har bärhjälp. Annars finns bärplockare, billigast att importera.

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Eftersom skorstenen där du matar in bränslet ändå sitter på taket gör det ingen som helst skillnad. Fäll ett träd mot taket och kapa på plats om du inte har bärhjälp. Annars finns bärplockare, billigast att importera.
Importerad ved verkar dyr. Teak tex kostar ju jättemycket

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Importerad ved verkar dyr. Teak tex kostar ju jättemycket
Köp inte din tik på löpmeter.

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Barfotainredare är på samma nivå som barfotaläkare. Skicka Ernst tillbaka till Österrike eller nåt ditåt. Inredare utan gränser. Vad härnäst, en trägubbe som föreställer Hadar Cars?
Problemet med ditt i övrigt utmärkta förslag är att Ernst står på importrestriktionslista. Vapen får vi inte exportera hur som helst, men andra länder får inte ta in Ernst.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Eaum
Hej, Jag flyttade in i mitt hus för sju år sedan och märkte för en tid sedan att vattnet inte rinner undan ena hörnet i avloppet i duschen för att det lutar lite fel. Duschen är renoverad innan jag flyttade in och huset är byggt på 60-talet. Det felet är väl jättedolt eftersom jag inte lagt märke till det förrän nu? Eller har jag köpt ett Pisa-torn-hus som sakta håller på att tippa? Kan ARN hjälpa mig tror ni?

• Rund golvbrunn med hål, brunaktiga kakelplattor, röd cirkel markerar genomskinligt objekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
4774 och 6 till
  • Laddar…
Fulkemisten
P Pin skrev:
Annars finns bärplockare, billigast att importera.
Nejnej. Jättedum idé, de kommer plocka bort den undre läkten så att strö ligger direkt mot gladpacken.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Fäll ett träd mot taket och kapa på plats om du inte har bärhjälp.
Äntligen någon som kommer med en praktisk lösning på energibristen när solen inte skiner, inga dyrbara och farliga batterilager krävs ju heller om man anammar denna ide'

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Varför inte ❓

F fribygg skrev:
Äntligen någon som kommer med en praktisk lösning på energibristen när solen inte skiner, inga dyrbara och farliga batterilager krävs ju heller om man anammar denna ide'
Har inte alla ett kokslager ❓

• Gilla
Pin
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nä, och de som har använder det nog till ässjan.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Hur många meter löper en tik?

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Eaum Eaum skrev:
Hej, Jag flyttade in i mitt hus för sju år sedan och märkte för en tid sedan att vattnet inte rinner undan ena hörnet i avloppet i duschen för att det lutar lite fel. Duschen är renoverad innan jag flyttade in och huset är byggt på 60-talet. Det felet är väl jättedolt eftersom jag inte lagt märke till det förrän nu? Eller har jag köpt ett Pisa-torn-hus som sakta håller på att tippa? Kan ARN hjälpa mig tror ni?
Där är ju bara hål i det runda locket i mitten. Tänk att det säljs såna golvbrunnar. Nu blir du ju tvungen att borra upp hål själv i den omkringliggande plåten.

Arn kan säkert hjälpa dig att driva det mot tillverkaren av brunnen. Fast om du tar det som dolt fel mot någon tidigare ägare så är det deras sak att processa mot tillverkaren. Samt naturligtvis betala en renovering av badrummet. Helst också köket när du fått stå ut med det här felet så länge.

Alla fel som inte är utskrivna i annonsen är givetvis dolda.

Jag tror lutande tornet i Pisa kan vara varumärkesskyddat så jag skulle inte annonsera med det.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
linneac och 7 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nä, och de som har använder det nog till ässjan.
Den värmer så skönt i vardagsrummet

Eaum Eaum skrev:
märkte för en tid sedan att vattnet inte rinner undan ena hörnet i avloppet i duschen för att det lutar lite fel.
Stäm! Vänta inte. Inte imorgon. Inte i eftermiddag utan nu. Stäm nu! Stäm! Stäm! Stäm!

STÄM!

• Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nej, som jag förstått det får man inte lagra koks eller annan narkotika.

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.