418 215 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Du måste åka till märkesverkstaden och betala 2000 kr i timmen per påbörjad timme. Men det är ok för dom är ett privat företag så dom är effektiva.fubar skrev:
Nej du måste bränna upp asbesten innan den blir ofarligblackarrow skrev:Jag hittade en container med fin isolering förpackad i påsar. Perfekt för mig tänkte jag då jag måste bära isoleringen genom huset och upp genom en liten vindslucka. Då dammar det ju inte och påsarna var lagom stora för att knö igenom hålet. Påsarna var igentejpade och det stod aspest på dem. Hur länge smittar aspesten? Ska jag behålla påsarna närmast vindsluckan? De andra påsarna har jag redan spridit ut jämt och fint.
Nu undrar jag om jag gjort något dumt?
Jag kan ju se skillnad på den gula glasullen och stenull. Det såg definitivt ut som stenull, men nu oroar jag mig och ligger sömnlös om nätterna.
Räcker det om jag lägger byggplast över och tejpa skarvarna med sån där orange aspesttejp eller går det lika bra med den gula?
Jag har hört att den blå eller gröna tejpen är mer åldersbeständig, men det kanske räcker med orange?
Jag har hört att färgerna är viktiga för annars blir min hus olagligt och att jag absolut inte får använda gul och grön tejp eftersom min vind nu är dubbelisolerad.
[bild]
Självklart har jag använt mask med FFP3 filter och ventil så man kan jobba länge utan att masken blir fuktig och får sämre funktion.
En sista fråga bara. Behöver jag dammsuga ovanpå plasten när jag är färdig?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 618 inlägg
Appest är inte farligt för männschor. Det är inte som svinnpest som drabbar många hårt. Särskilt dom som har affärer.
Men alltså??? Du ska såklart inte dricka alla direkt efter varandra utan vi pratar om konsumtion under en hel kväll! Eller i kirurgens fall kanske under en förmiddag, vad vet jag. Detta är faktiskt ett forum för att bygga hus så ni kan inte begära att jag ska veta sånt här. Känner mig faktiskt lite kränkt! Jävvla nätt hatt!fubar skrev:
Bara för att du inte är smartare än en femteklassare!Alfredo skrev:Men alltså??? Du ska såklart inte dricka alla direkt efter varandra utan vi pratar om konsumtion under en hel kväll! Eller i kirurgens fall kanske under en förmiddag, vad vet jag. Detta är faktiskt ett forum för att bygga hus så ni kan inte begära att jag ska veta sånt här. Känner mig faktiskt lite kränkt! Jävvla nätt hatt!