417 579 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
TS: "Håller mina proppar för 10 KwH i timmen?"
Språkpolisen: "Det där betyder Kelvin-tyngd-Henry och kan inte mätas per timme"
34 andra användare: "Sluta gnäll på sånt. ALLA fattar vad TS menar utan en massa onödiga påpekanden!"
Språkpolisen: "Det där betyder Kelvin-tyngd-Henry och kan inte mätas per timme"
34 andra användare: "Sluta gnäll på sånt. ALLA fattar vad TS menar utan en massa onödiga påpekanden!"
Fast det betyder faktiskt det. TS är en av de kunnigare och mest aktiva här. Sluta klanka ned på honom.M MagHam skrev:
A. Är det indianer under marken?M mrsnhp skrev:
B. Det heter faktiskt ursprungsbefolkning!
C. Vi byggde om vårt kläkammare till walking-klosett med kristallkrona, såå nice!!!
B. Skriv så man förstår!
D. Ring Anticimex om myrorna
E. Det fixar ni själva med lite gift
C. Jag förstår inte vad du menar?
A. Vart bor TS
B. Det heter var
D. Har ni alltså ingång till underlandet bakom underkläderna?
A. Det är nog inte så stort utrymme därbak, Trosa är världens ände.
F. Jag har byggt skyddsrum under min klk, kan du posta bilder på ditt projekt?
A. Stäng av TVn problem solved bara propaganda på stadsmedia
B. Det heter statsmedia
A. Det också
H. Har du ADHD eller?
A. Är det i både HDTV och 4K
B. Vad är?
A. Kriget
B. Det fullskaliga anfallskriget?
C. Vad har ni dolt fel? Räcker det inte att dölja det inne i klädkammaren. Är det inte dolt nog därinne, felet.
D. Det är fel med kyrkoskatten, jag vill inte betala för din begravningsplats
A. Zombies på fastigheten är hemfridsbrott
B. Är det 3D fastighetsbildning, begravningsplatsen ligger faktiskt under tomten
Detta kan rulla på en stund…
1500 inlägg senare handlar tråden om elbilar, kärnkraft och priset på hummer.P Pin skrev:A. Är det indianer under marken?
B. Det heter faktiskt ursprungsbefolkning!
C. Vi byggde om vårt kläkammare till walking-klosett med kristallkrona, såå nice!!!
B. Skriv så man förstår!
D. Ring Anticimex om myrorna
E. Det fixar ni själva med lite gift
C. Jag förstår inte vad du menar?
A. Vart bor TS
B. Det heter var
D. Har ni alltså ingång till underlandet bakom underkläderna?
A. Det är nog inte så stort utrymme därbak, Trosa är världens ände.
F. Jag har byggt skyddsrum under min klk, kan du posta bilder på ditt projekt?
A. Stäng av TVn problem solved bara propaganda på stadsmedia
B. Det heter statsmedia
A. Det också
H. Har du ADHD eller?
A. Är det i både HDTV och 4K
B. Vad är?
A. Kriget
B. Det fullskaliga anfallskriget?
C. Vad har ni dolt fel? Räcker det inte att dölja det inne i klädkammaren. Är det inte dolt nog därinne, felet.
D. Det är fel med kyrkoskatten, jag vill inte betala för din begravningsplats
A. Zombies på fastigheten är hemfridsbrott
B. Är det 3D fastighetsbildning, begravningsplatsen ligger faktiskt under tomten
Detta kan rulla på en stund…
som omedelbart borde höjas rejält! Så billigt som det är nu har både barbarer och pöbeln råd och det går inte för sig. Eller hur @AndersMalmgren ?M mrsnhp skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 955 inlägg
sa någon rabarber ? Apropå det så måste jag dela med mig av......
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 584 inlägg
Precis köpt nytt hus, men min granne visade sig vara en idiot. Är det ett dolt fel?
Hej, jag tänkte öppna upp till nock i mitt hus byggt 1923 så att man får sån där härlig takhöjd. Kan jag ta bort rödmarkerat? Bifogar ritningen jag gjort (måtten stämmer inte)
Frågade kommunen men de har ingen konstruktionsritning arkiverad och jag har ju ändå inte någon fackverkskonstruktion (W va?) så då borde taket vara självbärande och resten är väl bara ditsatt för att man inte ska kunna inreda vinden som boyta pga gamla byggregler eller nåt, sa min svåger som kör eget som redovisningskonsult och hundcoach.
Frågade kommunen men de har ingen konstruktionsritning arkiverad och jag har ju ändå inte någon fackverkskonstruktion (W va?) så då borde taket vara självbärande och resten är väl bara ditsatt för att man inte ska kunna inreda vinden som boyta pga gamla byggregler eller nåt, sa min svåger som kör eget som redovisningskonsult och hundcoach.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Jag är ingen expert, men jag tror att du kan ta bort allt utom det gulmarkerade.pjgb skrev:Hej, jag tänkte öppna upp till nock i mitt hus byggt 1923 så att man får sån där härlig takhöjd. Kan jag ta bort rödmarkerat? Bifogar ritningen jag gjort (måtten stämmer inte)
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: utan att växla av alltså. Tar du bort allt måste du sätta plywood, så att du får skivverkan mot nock.