Mikael_L Mikael_L skrev:
Men Per visade ju på hur man ska göra, och det var ju enklare än någonsin nu, bara att jag inte själv upptäckt det sättet.
Det var @Nötegårdsgubben som först uppmärksammade mig på detta. Men det tog ett tag innan jag förstod hur det fungerade.
 
  • Haha
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Här kom det igen ett tillfälle då jag tyckte gapskrattande smiley blev typ för mycket, men ändå ville poängtera att jag tyckte det var lite roligt/lustigt att du själv inte först visste hur editorn fungerar. ;)
 
  • Älska
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag tycker ni ska låta en lägga valfri emoji som reaktion men att ni kanaske har de vanliga som default ikoner, Sedan på ett inlägg enbart visa top 5 reaktioner eller liknande så det inte blir en fet rad av olika typer.
 
Här tittar man bort en sekund.. och så försvinner min fina färgknapp !

Jaja, jag vet att jag är väl den enda på hela forumet som använder den... men ändå.. (jag hittade den dock efter en stund.. gömd.. undanskuffad och mindre värd...)

Jag bara beklagar mig lite.. ingen fara 😜 😊
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
1 123abc skrev:
När tänker ni införa en förhandsgranskning?
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Fonten Courier är ju bra, men den fungerar mindre bra ihop med forumets automatiska radering av inledande blanktecken på en rad.
MultiMan MultiMan skrev:
Finns det möjlighet att kunna använda smileys när man redigerar inlägg med BB-kod? Smiley-rutan åker upp som vanligt men inget klistras in, det händer kort sagt inget. Byter man till "vanligt" läge så fungerar det igen, i samma session.

Föredrar BB-läget då jag tydligt ser och kan kontrollera olika citeringar.
@123abc @Alfredo @AndersMalmgren @BirgitS @Bo Berglund @Bo.Siltberg @Boilerplate4U @blackarrow @Claes Sörmland @cnils @dankar10 @DennisCA @Dilato @Emje @Fairlane @fatsuG7 @hempularen @jimih @Kjell_G @Klabbarparn @KnockOnWood @Leifur @Ludvig Eskilsson @Magnus E @Marlen Eskilsson @Mats @Mikael_L @mikethebik @MultiMan @nybyggarn3 @Nötegårdsgubben @Ola78 @RilleRock @rolflidvall @Rostig_9000i_-88 @sinuslinus @Strip @TeroM @Tokslut @Trunk @Ulrika M.M @useless med flera

Idag inför vi förhandsgranskning. Du förhandsgranskar genom att klicka på knappen längst upp till höger i formuläret. Om du är nöjd med ditt resultat så klickar du på Skicka. Om du vill justera något så klickar du en gång till på knappen längst upp till höger för att komma tillbaka till redigeringsläget.

Vi inför också två andra nya knappar.

En storleksknapp för olika textstorlekar:
Liten
Normal
Stor
Mycket stor

och en kod-knapp för fast textbredd som gör att texten ser ut så här:
E = mc²

Vi har även fixat så att det går att infoga smileys när man redigerar inlägg med BB-kod.
🥳
 
  • Gilla
  • Älska
Strip och 18 till
  • Laddar…
BirgitS
Tack!

Men varför döljs 6 knappar bakom 3 punkter fast de får plats i fältet så vitt jag kan se (Firefox, Windows)?
Om nu knappar ska vara dolda så är det nog vanligare att folk vill använda citat och smileys än understrykning, storleksändring och kodknapp.

Trevligt att knappen för att ta bort formatering har återkommit :)

Tillägg: Smiley-knappen fanns visst nedanför också så då gör det ju inget att den är dold ovanför.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
K Klabbarparn skrev:
En funktion jag saknar på forumet är att kunna "förhandsgranska inlägg" innan man "skickar" det.
Framförallt när fler skribenter ska citeras, man (läs: jag) vill se hur länkar ser ut, var bilder hamnar etc.
Äntligen! Tack @Per Eskilsson 😘
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Men varför döljs 6 knappar bakom 3 punkter fast de får plats i fältet så vitt jag kan se (Firefox, Windows)?
Om nu knappar ska vara dolda så är det nog vanligare att folk vill använda citat och smileys än understrykning, storleksändring och kodknapp.
Har visst redan hunnits ändrats, tack för det! :D
Nu är det bara knappen för att infoga bild som finns under de tre punkterna.
 
Vi vill hellre att man använder den stora ”Ladda upp bild”-knappen nedanför formuläret än ”Infoga bild från webbadress” ovanför formuläret. Därför väljer vi att visa upp den knappen under ”…”. När ”Infoga bild från webbadress” används finns risk att bilden sedan försvinner, vilket gör det svårare att förstå inlägget i framtiden.
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Har visst redan hunnits ändrats, tack för det! :D
Nu är det bara knappen för att infoga bild som finns under de tre punkterna.
Hur bred menyn blir beror ju på skärmens bredd. På android med appen blir det olika när man vinkar, vrider mobilen 90°
Ett textredigeringsfält i ett onlineforum med möjlighet att ladda upp bilder/video.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Forumskärmdump, textfält, rubrik "Skarva internetkabel - blir bara fel?" och svarsalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kan diskuteras
Ordning , vilka som ska ligga först i menyn
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Travesterar Gert Fylking: Äntligen!
 
  • Haha
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@123abc @Alfredo @AndersMalmgren @BirgitS @Bo Berglund @Bo.Siltberg @Boilerplate4U @blackarrow @Claes Sörmland @cnils @dankar10 @DennisCA @Dilato @Emje @Fairlane @fatsuG7 @hempularen @jimih @Kjell_G @Klabbarparn @KnockOnWood @Leifur @Ludvig Eskilsson @Magnus E @Marlen Eskilsson @Mats @Mikael_L @mikethebik @MultiMan @nybyggarn3 @Nötegårdsgubben @Ola78 @RilleRock @rolflidvall @Rostig_9000i_-88 @sinuslinus @Strip @TeroM @Tokslut @Trunk @Ulrika M.M @useless med flera

Idag inför vi förhandsgranskning. Du förhandsgranskar genom att klicka på knappen längst upp till höger i formuläret. Om du är nöjd med ditt resultat så klickar du på Skicka. Om du vill justera något så klickar du en gång till på knappen längst upp till höger för att komma tillbaka till redigeringsläget.

Vi inför också två andra nya knappar.

En storleksknapp för olika textstorlekar:
Liten
Normal
Stor
Mycket stor

och en kod-knapp för fast textbredd som gör att texten ser ut så här:
E = mc²

Vi har även fixat så att det går att infoga smileys när man redigerar inlägg med BB-kod.
🥳
Härligt höll jag på att skriva tills jag inte hitta knappen 😚

Skärmdump av ett webbforum med användarkommentarer, navigationsmeny, och relaterade länkar; mestadels på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Härligt höll jag på att skriva tills jag inte hitta knappen 😚

[bild]
Vi har inte tänkt på scenariet att man inte vill se knappar i editorn men att man vill förhandsgranska.

Klicka på A-knappen nere i vänstra hörnet så dyker förhandsgranskningsknappen upp i högra hörnet.
 
Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi vill hellre att man använder den stora ”Ladda upp bild”-knappen nedanför formuläret än ”Infoga bild från webbadress” ovanför formuläret. Därför väljer vi att visa upp den knappen under ”…”. När ”Infoga bild från webbadress” används finns risk att bilden sedan försvinner, vilket gör det svårare att förstå inlägget i framtiden.
Oj.
Jag har trott att ni cashar bilderna på egen server när man infogar från webbadress.
Jag tycker det har varit så få trasiga bilder (inkl mina egna) att jag har varit ganska säker på det ...
 
BirgitS
blackarrow blackarrow skrev:
Hur bred menyn blir beror ju på skärmens bredd. På android med appen blir det olika när man vinkar, vrider mobilen 90°
[bild]

[bild] kan diskuteras
Ordning , vilka som ska ligga först i menyn
Ja, nu är det så för mig men inte när jag skrev det första inlägget. Då var det väldigt gott om plats för fler knappar. Jag prövade tom. att maximera fönstret, men det påverkade inget.

Även nu skulle ju de tre punkterna kunna bytas ut mot "Infoga foto" eftersom det är den enda som kommer fram när man klickar på de tre punkterna.

Jag tycker också att det är lite konstig ordning på dem, vare sig någon sorts logisk gruppering eller i användningsordning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.