B
A AndersS skrev:
😉 Annars var det oftast plattan i botten och bara låta vänsterfoten pumpa lite på bromsen.
Stark igenkänningsfaktor på den meningen.

B Blazermannen skrev:
Stark igenkänningsfaktor på den meningen.
Och ställa upp åt fel håll i kurvorna med broms, släpp bromsen och låt bilen pendla tillbaka i rätt riktning. Fan ta den som då tvekar och släpper lite på gasen.....

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Så är det säkert, trodde dock inte man hittade en sådan hos de vanliga uthyrarna. Nu har jag "Läder" i bilen så inte aktuellt för egen del längre, men var rätt billigt här.

Jo så är det ju, men 8-10 kkr på en textiltvätt, då har jag högre prioriteringar på villhöver-listan. Då kan jag sänka garden och hyra en maskin för 200-ish för en dag eller så.
Har ingen aning faktiskt om dom finns att hyra hos maskinuthyrarna. Har aldrig haft behov.
Men såg att en kärcher textiltvätt kostar ca 4000kr. Då kan man textiltvätta grannens bil för halva priset så är maskinen snart betald😀

richardtenggren
N Niq skrev:
Har ingen aning faktiskt om dom finns att hyra hos maskinuthyrarna. Har aldrig haft behov.
Men såg att en kärcher textiltvätt kostar ca 4000kr. Då kan man textiltvätta grannens bil för halva priset så är maskinen snart betald😀
Jo, men jag hade nog undvikit instegsmodellerna och gått på en grå maskin från Kärcher :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo, men jag hade nog undvikit instegsmodellerna och gått på en grå maskin från Kärcher :)
Du får tvätta flera grannars bilar 😄

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Och ställa upp åt fel håll i kurvorna med broms, släpp bromsen och låt bilen pendla tillbaka i rätt riktning. Fan ta den som då tvekar och släpper lite på gasen.....
Jag har tvekat en gång.
Det gick sådär:):)

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
hsd
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Om man gillar blank kladdig inredning. Själv avskyr jag det.
Det är bara kladdigt i början, när silikoner torkat in bli det torrt och damavisande

hsd
DennisCA DennisCA skrev:
Vad brukar du använda annars? Vad kör proffsen med?

Jag har också funderat hur är det att plocka ut säterna och högtryckstvätta dom? Eller låter det för aggressivt?
Är det inget kladd så blås med tryckluft

hsd
En kollega tyckte att firmabilen var slitigt, högtryckstvättade hela innanmätet, tog 3 veckor innan det var någorlunda torrt och sen kom elproblemen som ett brev på posten
Å andra sidan blev det en ny firmabil 😄

• Gilla
  • Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Tvättade han utan att plocka ur det eller?

hsd
DennisCA DennisCA skrev:
Tvättade han utan att plocka ur det eller?
Yes , öppnade bara dörrarna å fullt tryck på maskinen

• Haha
DennisCA
  • Laddar…
galento
hsd hsd skrev:
Yes , öppnade bara dörrarna å fullt tryck på maskinen
En bekant gjorde så i en van efter ett kalas , vitlökskorv och fylla var ingen bra kombo.

• Wow
Tokslut
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Jag har tvekat en gång.
Det gick sådär:):)
Begreppet "Saab V4 lättrullat" kan användas, inte bara frihjulsfunktion. Fokus var att hålla framhjulen kvar på vägen och hoppas på att det inte låg en sten i diket.
Däremot var den ganska slät under och kunde klara sig rätt bra.

S sk007 skrev:
Har bara handlat vevors grejer via amazon, och man får lov att kalla dem prisvärda.

Rörjigg däremot har jag handlat från koneita.

[länk]
Tja, nu har jag fått nån leverans i alla fall.. hann inte hämta paketet idag, men det vägde 16 kilo när dhl fick det i Tyskland.. nu när det ska lämnas ut av posten väger det 10,3 ... 😆

• Wow
Tokslut
  • Laddar…
Tyska kilon, inte svenska

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.