4 362 527 läst · 32 081 svar
4363k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hängde upp hängmattan och tog ett kort för att posta här;
Knappt 15 sekunder senare brakar det till och jag ligger på marken…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Knappt 15 sekunder senare brakar det till och jag ligger på marken…
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Hobbysnickare
· Sverige
· 105 inlägg
Skulle försöka få in gulröret till den nya stolpen i befintligt fundament. Hmm, eländet var sprucket ungefär 18 cm ner. Rakt av.
Visade sig att det var ett fundament på vanlig parkeringsstolpe och inte för belysning. Nå, det var bara att koppla ur stolpen och isolera.
Nu visar det sig att Saferoad (fd Meag) och Onninen har nya fundament men de är 70 cm höga. Det är sprängsten i botten där fundamentet stod. Nå, nu måste man vara företagskund och dånt trams men det ska nog lösa sig.
I värsta fall (håll för lämpliga kroppsöppningar nu) så gjuter jag ett eget fundament och drar sedan in kabeln till den nya stolpen.
Den kabelskada som har uppstått är tejpad så nu ska det bara fixas ett nytt fundament, dra in EKKJ vidare och så koppla in allt.
Kan även meddela att myggen hälsar på och älskar min fulländade kropp. :-D
Visade sig att det var ett fundament på vanlig parkeringsstolpe och inte för belysning. Nå, det var bara att koppla ur stolpen och isolera.
Nu visar det sig att Saferoad (fd Meag) och Onninen har nya fundament men de är 70 cm höga. Det är sprängsten i botten där fundamentet stod. Nå, nu måste man vara företagskund och dånt trams men det ska nog lösa sig.
I värsta fall (håll för lämpliga kroppsöppningar nu) så gjuter jag ett eget fundament och drar sedan in kabeln till den nya stolpen.
Den kabelskada som har uppstått är tejpad så nu ska det bara fixas ett nytt fundament, dra in EKKJ vidare och så koppla in allt.
Kan även meddela att myggen hälsar på och älskar min fulländade kropp. :-D
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Återupptagit projektet AC-frikyla som legat i träda ett tag i väntan på delar och lån av pressverktyg.
Fick låna ett igår av min lokala VVS-firma som är guld värd, samt lagom till helgen också hämtat 20 liter sprit (läs brine 28%) från samma firma.
Fick upp två av konvektorerna idag med rördragning, gäller att tänka mer än en gång innan man pressar för att dels få vinklar rätt, dels för att inte pressa "fast sig" och låsa åtkomsten då backen tar en del plats.
En bild från konvektorn på övervåningen:
I morgon är det endast en konvektor och lite rördragning som återstår, sedan ska det fyllas och trycktestas, förhoppningsvis också tätt...
Sedan blir det eldragning och dragning för kondensavlopp, återstår en hel del innan det är driftklart.
Fick låna ett igår av min lokala VVS-firma som är guld värd, samt lagom till helgen också hämtat 20 liter sprit (läs brine 28%) från samma firma.
Fick upp två av konvektorerna idag med rördragning, gäller att tänka mer än en gång innan man pressar för att dels få vinklar rätt, dels för att inte pressa "fast sig" och låsa åtkomsten då backen tar en del plats.
En bild från konvektorn på övervåningen:
Logga in
Skapa konto
I morgon är det endast en konvektor och lite rördragning som återstår, sedan ska det fyllas och trycktestas, förhoppningsvis också tätt...
Sedan blir det eldragning och dragning för kondensavlopp, återstår en hel del innan det är driftklart.
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Idag blev den en stekspade av en gammal ekved-klabbe.
(har länge varit lite skeptisk till plast-dito från de stora kedjorna). Innan onsdag blir det pannkakor.
(har länge varit lite skeptisk till plast-dito från de stora kedjorna). Innan onsdag blir det pannkakor.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 835 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 835 inlägg
Bytt ut den gamla surrande lysrörsarmaturen i garaget
som såklart, likt allt annat i det här jäkla huset, satt med spik,
mot en billig LED-historia från Jula
Kanske ska peta dit nåt runt wago-klämmorna också när jag ids.
Logga in
Skapa konto
som såklart, likt allt annat i det här jäkla huset, satt med spik,
Logga in
Skapa konto
mot en billig LED-historia från Jula
Logga in
Skapa konto
Kanske ska peta dit nåt runt wago-klämmorna också när jag ids.