Cheesen
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Böt kylare på den gamla datorn.. Corsair H80i från 2011 har funkat otroligt bra... bara lite ärg på på kopparplattan ..
Otroligt att kylpastan fortfarande var kladdig... Arctic ftw.

Men numera gör ju en billig luftkylare samma jobb...

Ingen som sitter på ett suuuuperbilligt grafikkort som klarar 4k över HDMI?
4k i 3d eller 2d?
 
Cheesen Cheesen skrev:
4k i 3d eller 2d?
2d bara... Köpte ny skärm och blev besviken... I teorin ska ett kort med HDMI 1.4a klara det.. typ ett gtx 7-serie.. vet inte vad det motsvarar i AMD, rx570 kanske?
 
Cheesen
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
2d bara... Köpte ny skärm och blev besviken... I teorin ska ett kort med HDMI 1.4a klara det.. typ ett gtx 7-serie.. vet inte vad det motsvarar i AMD, rx570 kanske?
Jag har ett RX570 som väntar på nya äventyr. Tänkte sno ihop en dator i garaget, men det verkar inte bli av.
 
Sådärja. Nu är bordet klart. Det är isärtagbart och kommer bo inomhus på vintern. Nederst på benen sitter offerklossar av ek, så det borde klara sig rätt bra tycker jag. Men frågan är om jag borde olja in det för att slippa de allra tydligaste fläckarna från spilld mat. Jag tänker att om jag mättar skivan med linolja så borde spill fastna lite mindre. Med tiden kommer se slitet ut såklart, och det är helt ok, men om jag slipper de värdta såsfläckarna medan bordet i övrigt ser nytt ut vore det skönt.

Linojla - bu eller bä?

Stort träbord, utomhus, hantverk, pågående arbete, sågspån, lekplats bakgrund, grönt gräs, gungställning, barnleksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 18 till
  • Laddar…
Blev en rätt bra hög, en och en halvdags vevande.
 
  • Stapel virke vid byggarbetsplats med utsikt över sjö och berg. Soligt väder, klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 22 till
  • Laddar…
Du har makalöst fin utsikt på din arbetsplats :love:.
 
  • Gilla
Emil.P och 4 till
  • Laddar…
S
A atomlab skrev:
Jo det kan man lungt säga. Det mesta är renoverat lite hur man vill med varierande kvalitet och då ändrat karaktär på området. Jag själv skulle inte vara bekväm att bo så nära inpå varandra men tur vi alla är olika. När det var nybyggt och enhetligt var det nog kanon fint. Krusboda heter området i Tyresö utanför Sthlm
hej, missade att säga tack för svar - får försöka komma ihåg att kasta ett öga om jag har vägarna förbi.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Du har makalöst fin utsikt på din arbetsplats :love:.
Det är fint som snus. Tror björkarna snart kommer det är verkligen härligt med lite färg så här efter grå månaderna.
 
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Sådärja. Nu är bordet klart. Det är isärtagbart och kommer bo inomhus på vintern. Nederst på benen sitter offerklossar av ek, så det borde klara sig rätt bra tycker jag. Men frågan är om jag borde olja in det för att slippa de allra tydligaste fläckarna från spilld mat. Jag tänker att om jag mättar skivan med linolja så borde spill fastna lite mindre. Med tiden kommer se slitet ut såklart, och det är helt ok, men om jag slipper de värdta såsfläckarna medan bordet i övrigt ser nytt ut vore det skönt.

Linojla - bu eller bä?

[bild]
 
O
Verkstad med organiserade verktyg, arbetsbänk, fönster, väggpanel, belysning, elverktyg och förvaringslådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har äntligen gjort klart det sista i garaget för den här gången! En simpel verktygstavla bestående av en spånskiva, en bräda, 2 st 45x45 reglar och några magnetlister från Ikea!

Oorganiserad garageverkstad med arbetsbänk, verktyg och en vit kyl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Innanbild!
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
ullberg
Den eviga kampen mot björkpollen pågår både på gårdsplan och i min näsa, men det är bara på gårdsplan som jag har verktyg…

En SUV täckt i rosa skum, ser ut som den är mitt i en biltvätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Jag har önskat mig en router i båten ett tag men aldrig kommit till skott. Någon sa att en gammal stationär 4g router kanske inte drar 2 Ah som det står på transformatorn.

Mätte upp den på ca 0,6-0,8 med multimeter på 2,4 GHz-bandet. Första gången jag mätt förbrukning, och nu sitter den i båten på en 5 A säkring.
 
  • Huawei-router och multimeter på bord, inomhusmiljö med diverse föremål i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörigt eluttag med flera sladdar och grenuttag mot en vägg med brun rand. Potential säkerhetsrisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En Huawei-router märkt Tele2. Indikatorlampor lyser. Står på mörkt trä. Kabel och rep i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Sådärja. Nu är bordet klart. Det är isärtagbart och kommer bo inomhus på vintern. Nederst på benen sitter offerklossar av ek, så det borde klara sig rätt bra tycker jag. Men frågan är om jag borde olja in det för att slippa de allra tydligaste fläckarna från spilld mat. Jag tänker att om jag mättar skivan med linolja så borde spill fastna lite mindre. Med tiden kommer se slitet ut såklart, och det är helt ok, men om jag slipper de värdta såsfläckarna medan bordet i övrigt ser nytt ut vore det skönt.

Linojla - bu eller bä?

[bild]
Jag linoljade mitt uteträbord, visserligen ek och inte furu men tycker det funkar bra så det inte slurpar i sig allt spill som det gjorde innan..
 
  • Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Den eviga kampen mot björkpollen pågår både på gårdsplan och i min näsa, men det är bara på gårdsplan som jag har verktyg…

[bild]

/U
Biltemas skum på literflaska?

Själv har jag bytt ventiler på båda bakhjulen på svärmors Stiga åkklippare, Åh guu va dom satt, och inga tvingar hittade jag. Men trägen vinner som man brukar säga. :crysmile:
Gul terrängbil - stort däck på grå grus - slitna märken - bruna löv - dagstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Misstänkt dålig ventil höger fram också, men det får visa sig. :cool:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Ok, ett bu och ett bä. Vet inte hur jag ska tolka det, så jag blaskade på med tjärolja. Nu luktar det åtminstone gott.
Stor träbord i förgrunden, parkmiljö med grönt gräs och lekplats i bakgrunden, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.