Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
Det upprepas i absurdum att det är på ett visst sätt, det presenteras som 'fakta'. När det då efterfrågas någon källaForlowt skrev:
på denna 'fakta' så lyser svaret med sin frånvaro.
Tycker inte du, ärligt talat, att det är lite märkligt?
Ja.kashieda skrev:
[SKPG]Zamora skrev:
Siffran tagen ut röven men rotad i en rimlighet.
Berätta istället varför motsatsen är rimlig?
I grund och botten går det bra för Plejd, kan någon sortera ut faktorer till varför.
1. Elektrikerna tjänar massvis på Plejd?
2. Fantastiskt timer funktion.
3. Produkter praktiskt utan buggar.
4. Folk är inte så brydd över hemautomation.
Fyll gärna på
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
Det där har avhandlas så många gånger att det inte behövs igen.Forlowt skrev:Ja.
Siffran tagen ut röven men rotad i en rimlighet.
Berätta istället varför motsatsen är rimlig?
I grund och botten går det bra för Plejd, kan någon sortera ut faktorer till varför.
1. Elektrikerna tjänar massvis på Plejd?
2. Fantastiskt timer funktion.
3. Produkter praktiskt utan buggar.
4. Folk är inte så brydd över hemautomation.
Fyll gärna på
Svara gärna på varför den som påstår något inte behöver bevisa det.
För att inte tala om hur ”osmart” det är att totalsåga något som bevisligen är bra och istället hitta på en massa domedagsprofetior utan att samtidigt nämna vilken motsvarande positiv utveckling det kan bli i framtiden.David Wallin skrev:
Det beror väl på att du inte har förmågan att ta till dig information. Jag har lagt in både användarbetyg från Plejds användare och utdrag ur Plejds senaste årsredovisning. Det är alltså FAKTA som presenteras.[SKPG]Zamora skrev:
Kan du lägga fram fakta som stöder de fantasier som läggs upp om Plejds framtid?
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Sant. Det har jag inte gjort.Nissens skrev:
Sant. På din inrådan har jag blivit bättre på att även nämna den positiva utvecklingen som kan bli (även om jag tycker att folk borde förstå själv att jag inte hävdar att jag kan se in i framtiden och att de därför borde kunna hantera vad jag skriver på ett balanserat sätt oavsett). Dessvärre kan man inte räkna med att "kan bli" alltid är detsamma som "kommer att bli".Nissens skrev:
Du hittar deras årsredovisning på deras hemsida. Den tillväxten de haft hittills kan de flesta företag bara drömma om. Från en omsättning på 79MSEK 2019 till 431MSEK 2022 med god vinstmarginal och endast organisk tillväxt, och nu inne på marknaden i 13 länder. Blir utvecklingen likadan i de övriga länderna som den varit i Sverige och Norge så är det världens köpläge nu.D djac skrev:
Det går ju emot alla dina fantasier om Plejd, men detta är fakta.
Enligt dina åsikter och profetior så borde inte ens det som hänt kunna ha hänt.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Så du menar att din bild av Plejds framtid automatiskt blir FAKTA bara för att du har baserat den på fakta? Så funkar det inte.Nissens skrev:
För övrigt har vi många gånger lagt fram de fakta som stödjer våra fantasier om Plejds framtid: Tex använder de egna påhittade protokoll och är dåligt kompatibla med andra system. Typiska fakta.
Vad snackar du om? Jag har inte sagt ett smack om Plejds framtid. Jag bara konstaterar hur det ser ut nu, och vad som hänt tidigare.David Wallin skrev:
Jag har många gånger skrivit att INGEN vet vad som händer i framtiden, det är du och ett par till som fantiserar om den. Helt utan uppbackning förstås, eftersom det är omöjligt.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
Ja, lite årsredovisning samt Plejds kundnöjdhet som svar på min fråga hur du backar upp dina påståenden att det bara är någon promille som vill göra mer än att tända lampor (hemautomation) samt att alla trådar/forum om hemautomation svämmar över av folk som har jätteproblem. Det tar bara 10 millisekunder att hitta det!Nissens skrev:
Well played, du duckade för frågorna igen.
Du får väl läsa i tråden, du kan ju inte begära att man skall sammanfatta den åt dig. Det finns några få som vekrar vara i Plejdtrådarna enbart för att beskriva hur uselt plejd är och måla upp svarta framtidsscenarion. Det är lätt att hitta deras inlägg.Nyfniken skrev:
De vet inte mer än någon annan om hur framtiddn ser ut även om de själva verkar tro det.
Redigerat: