711 777 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Finns väl bromsvåg för lastvikt på tex pickisar har jag sett på gamla Chevor (om jag fattade rätt). De hade även ABS enbart bakDennisCA skrev:
Precis, manuella bilar har oftast haft 70/30 bromsfördelning där merparten är på framaxeln. Automatbilar har legat runt 60/40 för att historiskt har automatbilar ej haft lika kraftig motorbroms som man kan ha med hjälp av den manuella lådan.DennisCA skrev:
Man är nog lite arbetsskadad när det gäller olika ljud så idag åkte denna isär . Men tyckte allt såg bra och fräscht ut , lagret bakom remskivan ok . Lite svårare att bedöma det inre nållagret men inga glapp vad man kan känna i med lite nytt fett och så får vi köra lite igengalento skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Jag har ett klonkande ljud från fram eller bakvagn på Fiestan, som gått igenom två besiktningar..
Precis raka motsatsen på mig alltså..
Precis raka motsatsen på mig alltså..
Bokade service på Firmabilen igår till den 28/4, klistermärket verkstaden satte på vindrutan senast säger att jag ska serva senast 4/5 el 7630 mil.
Idag har bilen gått 7487 mil, och när jag stängde av den hemma kom "Låg oljenivån, fyll på 1 liter"
Känns lite lågt att köpa olja som ska hällas ut om 3 veckor, särskilt när motorn rymmer 9,5 liter.
Idag har bilen gått 7487 mil, och när jag stängde av den hemma kom "Låg oljenivån, fyll på 1 liter"
Känns lite lågt att köpa olja som ska hällas ut om 3 veckor, särskilt när motorn rymmer 9,5 liter.
Medlem
· Sverige
· 5 278 inlägg
Fyll på 3 dl så blir den nöjd fram till service om den inte dricker olja som ett vrak.
Hmmm, nu hittade jag i samma by som jag bor i dessutom, en Mitsubishi L200 '89 4x4 2.5l diesel med 323,000 km på mätaren för 1600€. Besiktad, behöver nytt stödlager till kardanen, nytt lager kommer med bilen. Hmm, för bra för å va sant eller? Känns som ett bra pris för en sån bil och sånt miltal.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Är den inte helt sönderrostad så låter det väl som ett bra pris...