1 500 748 läst · 24 663 svar
1501k läst
24,7k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Tesla har frångått serviceintervall för sina bilar. Man rekomenderar enbart bilägarna att göra vissa serviceåtgärder. Bromsvätskans fuktkvot rekomenderas man mäta vartannat år, t.ex.W witten skrev:
Vehicle Maintenance | Tesla Support
Jo ett märkligt schema egentligen med fokus på förarkupen... håller en Teslas bromsbelägg längre än andra bilar eller andra mycket viktiga säkerhetsfunktioner som styrning, styrleder etc ?M Markarbetaren skrev:
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Slitagevarnare i beläggen?
Sen slits ju ofta bromsarna på en elbil rätt lite på grund av bromskraftsregenerering.
Sen slits ju ofta bromsarna på en elbil rätt lite på grund av bromskraftsregenerering.
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Förstår inte vad du vevar efter, första besiktningen är ju bara efter 3 år och då är det långt kvar innan du behöver byta bromsbelägg på en Tesla. Jag ser inte riktigt problemet.P paralun skrev:
Njau... det är nog bättre att en service kollar bromsarna på ett riktigt sätt än att en bilprovning dömer ut bromsarna. Men ren Epatraktorfattigdom om man låter Bilprovningen sköta domen.L lbgu skrev:
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Vill minnas att jag hade detta på min BMW...från 1984. En lampa som tändes när ett bleck blev jordat mot skivan. Tesla borde ju ha en varning också, föregångare som dom är.13th Marine skrev:
OT, detta med bromsarna är ju en klassiker i verkstadssammanhang. Min Volvo sa dom vid en service "dina belägg bak har max 500 mil kvar, vill du att vi byter dom"?. Nej tack svarade jag, det är 4 år sedan och jag har nog kört 5000 mil sedan dess. När jag bytte till vinterdäck i höstas var det 5mm kvar på beläggen.