1 655 215 läst · 3 173 svar
1655k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Vet inte vad mörkröda träslaget är. Tungt och hårt är det i alla fall. Detaljer i ek och ask. Sitter gummifötter under.
Vi får hoppas att det inte är rödasbest bara. Har du tidigare erfarenheter av gummifötter under ändträbrädor? Jag har satt det på några för att de ska stå stilla och inte samla fukt under. Nu några år senare märker jag att de två vi har i köket börjat hänga lite på mitten. Inga problem för funktionen, men det ser trist ut.
Nu är den äntligen osmo-behandlad och klar. Första färdiga bygget på möbelsnickarlinjen. Precis lika magisk känsla varje gång man häller olja på valnöt. Det var i ett svagt ögonblick i går direkt efter jag oljat som jag beställde en valnötsplanka för 6000 spänn utan att veta vad den ska användas till. "Bra att ha" som jag sa till min fru.
@maria01 Är du fortfarande lika säker på att jag inte borde oljat pallen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tackar. Det är riktigt kul och det går att anpassa väldigt mycket. Några moment är obligatoriska, som det lilla skåp i allmogestil jag håller på med nu, men sedan bygger man det man vill, som man vill och får den hjälp man vill ha och behöver. Vi är bara tre stycken i min klass, så det finns nästan obegränsat med hjälp. Jag som fuskat hemma och har rätt mycket prylar, tar hjälp på skolan av det jag inte testat tidigare eller kan och lägger istället en del tid hemma på att ta fram och förbereda material för att använda tiden där. Hoppas och tror att det kan komma fler bilder i tråden.P Pysslarn skrev:
ja jag har svårt för behandlat trä föredrar bara virketHep skrev:Nu är den äntligen osmo-behandlad och klar. Första färdiga bygget på möbelsnickarlinjen. Precis lika magisk känsla varje gång man häller olja på valnöt. Det var i ett svagt ögonblick i går direkt efter jag oljat som jag beställde en valnötsplanka för 6000 spänn utan att veta vad den ska användas till. "Bra att ha" som jag sa till min fru.
[bild]
[bild]
Riktigt fin yta på pallen, jag gillar den! En fundering bara (det är min OCD som spökar), fanns det en tanke med att spåren / kilen i benen pekar åt olika håll? De hade tex kunnat peka mot centrum.Hep skrev:Nu är den äntligen osmo-behandlad och klar. Första färdiga bygget på möbelsnickarlinjen. Precis lika magisk känsla varje gång man häller olja på valnöt. Det var i ett svagt ögonblick i går direkt efter jag oljat som jag beställde en valnötsplanka för 6000 spänn utan att veta vad den ska användas till. "Bra att ha" som jag sa till min fru.
[bild]
[bild]
Äntligen lite tid I verkstan..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Tackar. Tre tunna lager hårdvaxolja.O och en till skrev:
Kilarna får inte sitta i linje med fibrerna då de riskerar att spräcka sitsen. Men istället för att alla ska sitta likadant precis tvärs fibrerna, vred jag dem lite för att få lite liv.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Nu är dags att mjuka upp kraven
visa upp hur det ser ut när man släpper loss mig..
Man är inget proffs, men man måste försöka
Detta alster är en enkel pall för
ställa en blomma på.
Materialval? sådant som blivit över. Benen?
tryckade rundstavar
visa upp hur det ser ut när man släpper loss mig..
Man är inget proffs, men man måste försöka
Detta alster är en enkel pall för
ställa en blomma på.
Materialval? sådant som blivit över. Benen?
tryckade rundstavar
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto