Etapp 2 avklarad.
Fyra burkar med rött och vitt degliknande innehåll på träbord framför fönster, bakgrund med växt och snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
FredrikR FredrikR skrev:
Etapp 2 avklarad.
[bild]
Har du inte sträckt degen något när du bollade? Du får mycket starkare deg om du gör det.
 
G Gilgo skrev:
Har du inte sträckt degen något när du bollade? Du får mycket starkare deg om du gör det.
Jodå, även om det kanske syns dåligt. ;)
Har studerat diverse "bolltekniker" men har en bit kvar till perfektion. :crysmile:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jodå, även om det kanske syns dåligt. ;)
Har studerat diverse "bolltekniker" men har en bit kvar till perfektion. :crysmile:
Det är inte bara show när pizzabagaren "jonglerar" med degen före toppningen. Har provat själv och konstaterat att den därefter blir betydligt lättare att trycka ut till 25+cm. Småpluttar 15-20cm (se; bilderna) vill väl ingen ha?
Mycket deg på både köksluckor och golv, blev det. I början.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Idag blev det pizza i el-ugnen, barnen fick välja pålägg. Dvd inte speciellt varierat En pizza med skinka och champinjoner gräddas i en ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
:rofl:
 
  • Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Idag blev det pizza i el-ugnen, barnen fick välja pålägg. Dvd inte speciellt varierat [bild] :rofl:
Capricciosa!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Capricciosa!
Ja typ! Fast med strimlad salami istället för skinka eftersom det saknades idag.
Blev helt ok. I Farmors vedugn blir det annan klass. Dock sanslöst jämnt gräddade här.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Ooni släpper elugn för inomhusbruk.
Onlinebutikssida visar en Ooni Volt 12 elektrisk pizzaugn för €899, erbjuder gratis leverans och garant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://eu.ooni.com/products/ooni-volt

12" upp till 30cm stora ska få plats.
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
A
Någon som testan en Städler pizzaugn?
 
engs
Brukar ha durumvetemjöl för när pizzan ska bakas ut, nu senast var det slut och tänkte det kanske bara var inbillning att durumvete var bättre, samt bra tillfälle testa med vanligt för att slippa ha ytterligare en sort hemma. Men jäklar vad mycket mer löst mjöl det fastnade nu med vanligt vetemjöl.

Så det blir att köpa hem durumvete igen, om ingen har annat ännu bättre tips. Tror jag såg nån hade mannagryn, eller nån mannagryn / vetemjölsblandning?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag brukar baka ut bottnarna med samma mjöl som det är i på ett bakbord och sen flytta dem till en annan yta när jag lägger på fyllningen... Där strör jag ut mannagryn ...
 
Rismjöl är jättebra. Bränner inte som t.ex vetemjöl. Fastnar inte heller lika mycket.
 
Fick över pizzadegar som jag slängde in i frysen. Vilket är bästa sätt att tina de för att kunna ta upp och använda de igen?
 
P Pappa1986 skrev:
Fick över pizzadegar som jag slängde in i frysen. Vilket är bästa sätt att tina de för att kunna ta upp och använda de igen?
jag tycker det fungerar bra att lägga i kylskåpet under natten dagen innan och Minst 2H framme innan tillagning.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Fick över pizzadegar som jag slängde in i frysen. Vilket är bästa sätt att tina de för att kunna ta upp och använda de igen?
Jag har provat att tina både i kylen och i rumstemp. Tycker båda blir lika bra.
Se bara till att de fått blivit just rumstempererade innan du använder dem.


/Jocce
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.