Är det fel på min dator eller??? För jag hör inget ljud alls.....
 
  • Gilla
Baas Henry
  • Laddar…
Hej, nu ska klippet ha ljud. Märkligt att det inte kom med på första uppladdningen!
 
B Baas Henry skrev:
Hej, nu ska klippet ha ljud. Märkligt att det inte kom med på första uppladdningen!
Slirande remmar kan låta sådär men svårt via mobilen ändå.
Låter den fint när den är uppe i fart?
Låter lagrena ngt när du roterar dem för hand?
 
Cad är väl ett verktyg? Jag har använt det för att fundera ut hur reparationen bör gå till på kolvarna och detta är en kandidat, har tid att tänka på det då jag väntar på ny stång och tätningar.

yiDZUk3h.jpg

Den nya kolven blir i flera delar. Jag tänker en konisk inpassning är självcentrerande. En skruv i mitten, M10 insex tänker jag så håller ihop delarna, sedan ett "topplock" som skruvas på, detta blir i rostfritt tänker jag så det ska hålla och inte rosta. Kanske täta med en hemmagjord tätning i bladmässing, eller bara Hylomar direkt.

ImNOozX.png Sl4oaNX.png
 
  • Gilla
  • Älska
MickeLarsson och 8 till
  • Laddar…
LoweW
Satt upp en ”floating shelf” jag sågade ut & svetsade ihop för ~5 år sedan.

Bättre sent än aldrig ;)
 
  • Kökshörn med spisfläkt, hylla, krukväxt, köksredskap och bänk med gryta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksarbetsyta, hylla med krukväxt, förvaringsburkar för spagetti och salt, väggmonterad kvarn, brytare och kokkärl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trähylla med saltburk, grön växt, vit vägg, skuggor, oskarp förgrund, detalj av kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
El Filipo och 17 till
  • Laddar…
K
LoweW LoweW skrev:
Satt upp en ”floating shelf” jag sågade ut & svetsade ihop för ~5 år sedan.

Bättre sent än aldrig ;)
Snyggt! Tror vi alla är sugna på en bild på konstruktion/infästning också
 
LoweW
K kniv skrev:
Snyggt! Tror vi alla är sugna på en bild på konstruktion/infästning också
Tack! Svetsarna vinner inga skönhetstävlingar men det är även svetsat från baksidan.
 
  • Metalldel skruvad i vägg med en utstickande böjd fjäderbelastad stång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
trycklös och 5 till
  • Laddar…
Försökt öva på att göra laxstjärtsförband (och gjorde lite jiggar att använda med bandsågen)… behöver nog öva mer och slipa stämjärnen.
 
  • Träblock med sågad skåra, arbetsverktyg och verktyg i bakgrunden, hantverkstillbehör på arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trähantverk, sågat trästycke, bakgrund av verktyg och arbetsbänk, hemmafix, snickeri, DIY projekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Slirande remmar kan låta sådär men svårt via mobilen ändå.
Låter den fint när den är uppe i fart?
Låter lagrena ngt när du roterar dem för hand?
Den låter vara fint när den är uppe i varv, kanske inte ska bry mig egentligen?

Prövade att vrida runt motorn förhand, är det gnisslande ljudet något problem ? (försökte smörja med crc 5-56 utan att det blev någon skillnad, vilket syns på videon)
 
  • Gilla
  • Wow
Svante Svenson och 1 till
  • Laddar…
S
B Baas Henry skrev:
Den låter vara fint när den är uppe i varv, kanske inte ska bry mig egentligen?

Prövade att vrida runt motorn förhand, är det gnisslande ljudet något problem ? (försökte smörja med crc 5-56 utan att det blev någon skillnad, vilket syns på videon)
Troligtvis behöver du byta lager på motorn.
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Idag har jag snabb-byggt mig ett fräsbord av spillbitar som jag hade liggande. Funkade över förväntan men förbättringsområdena är många :crysmile:.


Svart bord med trästycke i strålkastarljus, troligen scen eller verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Under tiden gick 3D-skrivaren varm för att tillverka en borrjigg för det pågående garderobsbygget.

Blå 3D-utskrivna objekt på grå yta. En står, en ligger. Verkar vara delar eller verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Mekat med snöskoter och installerat en uppvärmd mobilhållare/handskfack. BRPs tillbehör är inte direkt gratis men som jag ser det har jag tjänat in det flera gånger om genom att montera själv isf att lämna på verkstad :giggle:
Vi får se om allt exploderar när jag kör då jag handdrog skruvarna som var specade till 1,75+-0,25 Nm :sweat: Strålkastare och frontpanel av en snöskoter, närbild, av- eller påkopplingsknapp, 850-märkning, grå och svart design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reparationssituation med svart plastkomponent, skruvdragare, verktygslåda och whisky på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snöskoter instrumentpanel och förvaringsutrymme med en flaska och mobiltelefon, bakgrund av snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bjober och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Mekat med snöskoter och installerat en uppvärmd mobilhållare/handskfack. BRPs tillbehör är inte direkt gratis men som jag ser det har jag tjänat in det flera gånger om genom att montera själv isf att lämna på verkstad :giggle:
Vi får se om allt exploderar när jag kör då jag handdrog skruvarna som var specade till 1,75+-0,25 Nm :sweat:
En liten whisky sådär på måndagsförmiddagen gör ju alltid mekandet lite roligare:D
 
  • Haha
  • Gilla
pfb och 4 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
En liten whisky sådär på måndagsförmiddagen gör ju alltid mekandet lite roligare:D
Ibland får man helt enkelt ta seden dit man kommer :beer: #norrland
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Norrtull och 5 till
  • Laddar…
Jag trodde det bara var en kexmaskin, men det var visst också en maskin att bygga frässtålsförvaring med.
Snickeriverktyg, domino träfogar, upplinjade, Makita batteridriven sticksåg, arbetsbänk, precisionsarbete, hantverk, träbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.