712 396 läst · 11 006 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Förstår inte riktigt vad för man försöker åka snålt med en Corvette är liksom inte det som är poängen med en sådan bil utan tvärt om. Finns andra bilar om man vill åka billigt corvetten ska man nyttja för vad den är en bil med muskler
Sen är väl kanske manuell låda nåt som hör till , en kompis hade en -69 CorvetteK Krux skrev:
med 427,a och 4 vxl låda. Den motorkraften är nåt man kommer ihåg .
Nog ett bra tips till Cadillac Northstar ägare , de är väl ökända för att gängorna
i blocket släpper och läste i US att sena 90 talare var bland de sämsta. Att gå upp
till M12 x 1,5 med längre gängtag i blocket kan nog vara bra istället för att borra ur en
massa material för en insatsgänga . Många i US skrotade visst bilarna istället ,
synd har kört en sådan och det är en komfortabel och kvick bil .
Brukar vara bra priser på dom.
Cadillac Seville SLS 4.6 V8 Automat säljes i Malmö stad | Blocket
i blocket släpper och läste i US att sena 90 talare var bland de sämsta. Att gå upp
till M12 x 1,5 med längre gängtag i blocket kan nog vara bra istället för att borra ur en
massa material för en insatsgänga . Många i US skrotade visst bilarna istället ,
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Fast zr1 är ju ingen "vanlig" corvette, det är sällsynt "option"... Det finns ju massor av roliga amerikanska motorer genom tiderna, men tanken att en vanlig "punkt a-b"-bil ska drivas av en v8 med stötstänger borde dött med oljekrisen på 70-talet...Tokslut skrev:
https://www.youtube.com/channel/UC2gRqUAOgVL45SjNzYbZIkg dom sgalento skrev:Nog ett bra tips till Cadillac Northstar ägare , de är väl ökända för att gängorna
[media]
http://www.northstarperformance.com/
dom har lösningen
Nja det vet jag inte , använt bilar med stötstångsmotorer som punkt a-b enDan_Johansson skrev:
hel del och det kommer jag nog fortsätta
med också
Man får prioritera bränslekostnaden före
snus , sigg , alkohol och knullgummi.
För att ingen vill betala för att slippa stötstängerna, gissar på att du och de andra som klankar ner på stötstängerna inte heller skulle hosta upp med vad som krävdes för att få en ZR1 under huven, men gnälla går bra. Eller har jag fel?Dan_Johansson skrev:
Jag tycker det är fantastiskt med jänkare och billigt har det varit också. Kanske varit lite väl högt soppapris nu senaste tiden, men annars har det nog kunna klassats som billigt ägande. Inte räknat de senaste åren då allt skenat...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Framförallt så är det ju oefffektivt användande av bensin jag vänder mig mot..
Faktum är ju att amerikanarna använt dubbelt så mycket bensin per körd längdenhet jämfört med Sverige under många år..
Faktum är ju att amerikanarna använt dubbelt så mycket bensin per körd längdenhet jämfört med Sverige under många år..