J Jaggatagga skrev:
Nu tror jag att jag hittat besiktningsprotokollet och det är väldigt många varningstecken där. Se till att du vet vad du gör om du köper huset.

Har du krupit runt i krypgrunden? Skriv inte på något innan du tagit en tur där nere. Be gubben såga upp en lucka.

Också asbest-tak på en enorm lada i anslutning till fastigheten om du missat det. Lär ju kosta en hel del sanera och byta det när det nu är dags.


Jag menade det inte så. Min poäng var att vi omöjligt kunde komma med några råd utifrån första inlägget då informationen var för knapphändig om själva huset.
Ett eternit tak plockar man ju ner själv ( om man har möjlighet) så slipper man en massa onödiga kostnade för en saneringsfirma.
 
  • Gilla
newdude och 1 till
  • Laddar…
perra i skogen perra i skogen skrev:
Ett eternit tak plockar man ju ner själv ( om man har möjlighet) så slipper man en massa onödiga kostnade för en saneringsfirma.
Ja precis! På vilket sätt skulle ens ett eternittak behöva saneras?
 
  • Gilla
perra i skogen och 1 till
  • Laddar…
Kan du se dig själv bo där eller är det för att det är ett billigt hus? Jag förstår att såklart ska man utnyttja "dippen" men efter att ha haft två boenden som jag sen inte trivts i men som var bra affärer så säger jag att köp dig ett hem istället för att investera. I den prisklassen så känns det ju knappast som att ni inte kan mötas som överhängande då du kan amortera den summan på 1-2 år.
 
O olomar skrev:
Jag hade varit orolig för taket, och syllarna som enligt besiktningen är bra blöta.
Spekulanten var påväg att köpa utanför marknaden.
N Nybyggare Österlen skrev:
Kan du se dig själv bo där eller är det för att det är ett billigt hus? Jag förstår att såklart ska man utnyttja "dippen" men efter att ha haft två boenden som jag sen inte trivts i men som var bra affärer så säger jag att köp dig ett hem istället för att investera. I den prisklassen så känns det ju knappast som att ni inte kan mötas som överhängande då du kan amortera den summan på 1-2 år.
Jag vill som du sa ett hem. Kommer troligtvis köpa och bo där större delen av mitt liv.

Vad jag förstått från resterande kommentarer. Eftersom jag planerar att bo där längre tid så kan plus minus 50k på köpesumman inte ha så stor betydelse.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N newdude skrev:
Jag vill som du sa ett hem. Kommer troligtvis köpa och bo där större delen av mitt liv.

Vad jag förstått från resterande kommentarer. Eftersom jag planerar att bo där längre tid så kan plus minus 50k på köpesumman inte ha så stor betydelse.
50k är ingenting. Köp om det känns rätt.
 
  • Gilla
newdude och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.