713 822 läst · 11 039 svar
714k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Kadetten på bild har en mix av blinkers.Isakare skrev:
Undre satt på GTE modell 75B, är 1976 men slapp avgasrening. De vid lycktan kom på senare Rally med 2L motor.
Men den på bilden är väl en vanlig Kadett, eller mera riktigt "ihopplock". Har ägt bl.a. en 75B och "nummerskyltarna" sitter idag på en totalrenoverad tävlingsbil men inte hos mig.
Var väl Kulläng och Nallen som fick åka fabriksbilarna.
Redigerat:
Bonusfråga: Vilken bil och årsmodell i annonsen?
"Barbro" som kadetten hette är en tidig bil, de nedre är rätt, de övre kom på köpet med mindre rostiga skärmar i blå kulör.A AndersS skrev:Kadetten på bild har en mix av blinkers.
Undre satt på GTE modell 75B, är 1976 men slapp avgasrening. De vid lycktan kom på senare Rally med 2L motor.
Men den på bilden är väl en vanlig Kadett, eller mera riktigt "ihopplock". Har ägt bl.a. en 75B och "nummerskyltarna" sitter idag på en totalrenoverad tävlingsbil men inte hos mig.
Var väl Kulläng och Nallen som fick åka fabriksbilarna.
Själv bara haft 2 C Kadetter, men ett drös Ascona/Manta A/B och en Vauxhall Cavalier GLS Coupe (Manta B GTE på engelska)
Första klassisk Rally K -67, sedan Ascona, osv.Isakare skrev:
https://www.esmotor.nu/bilar-pa-lager/opel-kapitan-90hk-automatic
Priserna har gått upp en del , snygg bil .
Min första bil var en -68 Kapitän med 4 vxl
rattväxel. Kupé modellen är snygg men gjordes väl inte så många. Diplomat var ju
poppis med v8
Priserna har gått upp en del , snygg bil .
Min första bil var en -68 Kapitän med 4 vxl
rattväxel. Kupé modellen är snygg men gjordes väl inte så många. Diplomat var ju
poppis med v8
Redigerat: