Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
V vanpire skrev:
Typiskt uttalande från någon som innerst inne vet att det han påstår inte stämmer. För att behöva bevisa dina påståenden skulle ju resultera i att din lilla skruvade världsbild skulle rasa samman.
Du tror inte att det är ett uttalande från någon som är är övertygad om att det den påstår stämmer?

• Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
Dra på dig offerkoftan och hantera faktumet att du har skiten, som kan utvecklas till precis vad som helst, i din kropp och jag har inte. Vad är problemet? Jag trivs som det är, gör imte du det?

• Gilla
EPG och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det kommer nog en dag då sanningen kommer fram.
Men nu är denna tråd lite väl utspårad tycker jag, vilket jag även är delaktig i.
Det är ett tag sedan den dagen var här. Missade du den?

• Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Du tror inte att det är ett uttalande från någon som är är övertygad om att det den påstår stämmer?
Nej

Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Det du beskriver är en konspirationsteori, det finns inga bevis för det där utan allt utgår från folks påhitt, "tänk om det vore så här".

Nej, Löfven, andra statsministrar och andra i liknande positioner har inte tjänat pengar på att folk har vaccinerat sig. Det enda är att vaccinationerna har lett till att de länder de styr har klarat sig bättre än om det hade varit som med spanska sjukan. Så det är just länderna, dvs. alla vi som är medborgare i länderna, som har tjänat på vaccinationerna. Så pengarna har gått t.ex. till dig. Känner du dig korrupt?
Att några länder har tjänat på vaccinationerna är helt rätt. Men inte Sverige. Till Eu:s Coronafond har vi blivit skuldsatta i ett par generationer framöver. Vi kommer att gå150 miljarder back. https://skattebetalarna.se/ett-ar-sedan-eus-coronafond-godkandes/

BirgitS
Att några länder har tjänat på vaccinationerna är helt rätt. Men inte Sverige. Till Eu:s Coronafond har vi blivit skuldsatta i ett par generationer framöver. Vi kommer att gå150 miljarder back. [länk]
Fel igen, det du länkar till har inte det minsta att göra med vaccinationer. Tvärtom så hade ju behovet av att återstarta Europa varit mindre om vaccinet hade kommit tidigare och om fler hade vaccinerat sig (särskilt i de länder där det råder stor misstro mot vaccinet pga. att så många har gått på olika konspirationsteorier). Så du kommer ju med en länk som snarast visar hur rätt jag hade.

På din länk framgår det också att om den socialdemokratiska budgeten hade gått igenom hösten 2021 i stället för den högerinriktade så hade Sverige varit i ett bättre läge just när det gäller fonden.

Har du inte förstått vad du länkar till?

• Gilla
Edlunn och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Fel igen, det du länkar till har inte det minsta att göra med vaccinationer. Tvärtom så hade ju behovet av att återstarta Europa varit mindre om vaccinet hade kommit tidigare och om fler hade vaccinerat sig (särskilt i de länder där det råder stor misstro mot vaccinet pga. att så många har gått på olika konspirationsteorier). Så du kommer ju med en länk som snarast visar hur rätt jag hade.

På din länk framgår det också att om den socialdemokratiska budgeten hade gått igenom hösten 2021 i stället för den högerinriktade så hade Sverige varit i ett bättre läge just när det gäller fonden.

Har du inte förstått vad du länkar till?
Jag vet precis vad jag länkar till. Vaccin eller Corona. Det hänger ju samman. Hade vi inte haft Corona så hade ju inga Vacciner heller behövts, vice versa

BirgitS
Jag vet precis vad jag länkar till. Vaccin eller Corona. Det hänger ju samman. Hade vi inte haft Corona så hade ju inga Vacciner heller behövts, vice versa
Du skrev att Sverige inte hade tjänat på vaccinationerna och länkade till en sida som handlar om något helt annat. Alltså en sidan som inte på något sätt stödjer ditt påstående.

Nu börjar du svamla om något helt annat som verkar helt irrelevant i sammanhanget. Ska du försöka föra en diskussion om hur världen hade sett ut utan covid?
Är inte det lite meningslöst?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Du skrev att Sverige inte hade tjänat på vaccinationerna och länkade till en sida som handlar om något helt annat. Alltså en sidan som inte på något sätt stödjer ditt påstående.

Nu börjar du svamla om något helt annat som verkar helt irrelevant i sammanhanget. Ska du försöka föra en diskussion om hur världen hade sett ut utan covid?
Är inte det lite meningslöst?
Nej Sverige har definitivt inte tjänat något på varken Covid eller vaccinationerna. Det har ett ett klart samband med artikeln jag länkar till. Utan Covid och hade vi inte behövt kasta ut 150 miljarder
Nu är det nog du som får ta och läsa på lite.

Fairlane
Hade vi inte haft Corona så hade ju inga Vacciner heller behövts, vice versa
Äntligen något vi är överens om.
Det gäller för övrigt andra sjukdomar/vaccin också.
Dessutom kostar hjärtstartare en del pengar. Det hade inte behövts om folk inte fick hjärtstopp.

Jag kan lägga till en lång lista med saker som inte hade behövts om det inte vore för något annat, det har inte ens nödvändigtvis med kropp och medicin att göra.

Jag måste dock erkänna att jag är lite för okunnig för att förstå vitsen med en sådan lista...

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Nej Sverige har definitivt inte tjänat något på varken Covid eller vaccinationerna. Det har ett ett klart samband med artikeln jag länkar till. Utan Covid och hade vi inte behövt kasta ut 150 miljarder
Nu är det nog du som får ta och läsa på lite.
Det går ju inte att bortse från att covid finns och det hade kostat mer för Sverige om det inte hade kommit vaccin så fort och det hade kostat mer för Sverige om inte så många hade vaccinerat sig.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det går ju inte att bortse från att covid finns och det hade kostat mer för Sverige om det inte hade kommit vaccin så fort och det hade kostat mer för Sverige om inte så många hade vaccinerat sig.
Är det en teori eller finns det siffror på det?

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
K
M mickef skrev:
Jo,det finns siffror på det! Håll i hatten för här kommer dom: 1+1=2

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Tror du på allvar att vågorna innan många hade vaccinerats. som ledde till enormt tryck på intensivvårdsavdelningarna och långtgående restriktioner, var billigare för Sverige än kostnaderna under januari-februari i år, då intensivvårdsavdelningarna hade typ 1/4 av antalet patienter och det var väldigt få restriktioner?

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.