galento
Satte på wirekranen på traktorn ifall man får lust att åka till skogen en sväng.
 
  • Gilla
Jormen och 2 till
  • Laddar…
Åtgärden
En liten men betydelsefull uppgradering till anhållsjusteringen
Digital skjutmått visar mått nära 222 millimeter, med röd markeringspil och genomskinligt djupmått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

precisionen blir bra mycket högre än med originalindikatorn till höger
 
  • Gilla
IgelSpikey och 11 till
  • Laddar…
Åtgärden Åtgärden skrev:
En liten men betydelsefull uppgradering till anhållsjusteringen
[bild]
precisionen blir bra mycket högre än med originalindikatorn till höger
Är det en våg?
Verklig vikt till vänster o målvikt till höger?
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Åtgärden
Lexington Lexington skrev:
Är det en våg?
Verklig vikt till vänster o målvikt till höger?
Måste bli grov för att klara vintern :strong:
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Åtgärden Åtgärden skrev:
Måste bli grov för att klara vintern :strong:
Vad tycker du om din såg? Jag är helnöjd med min måste jag säga, lade in en freud pro klinga 24T och mjukstart och den funkar riktigt fint. enda jag noterat är att anhållet inte är 90 grader mot bordet utan det lutar bort från klingan lite, ett par grader ungefär. har inte hittat om man kan justera det. blir problem när man ska klyva stående, för när man pressar mot anhållet så blir snittet inte helt parallellt.
 
Gjordes i helgen men glömde lägga upp då. Köpte en ny TV och då blev tvbänken, som redan var för hög, alldeles för hög. Så istället för att köpa en ny plockade jag isär den och kapade sidorna och dörrar till samma höjd som den större lådan. Lite tight för Ps5an i bänken men borrade venthål i bakstycket med dosfräsen och så spelar jag med dörren öppen så det funkar fint iaf.
Stor TV på vägg, möbel med växt, golvstående högtalare, interiör, videospel på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gamla TVn. Tejpen är storleken på nya TVn för jag skulle få en uppfattning om storlek.
Svart skivsågad MDF-panel med kammade kanter står i en snickarbod. Verktyg och trämaterial syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sidorna kapade och borrade för att kunna köra med samma fästmetod som orginal, fint massivt trä i överflöd :))
Borrchuck och borr i träskiva på arbetsbänk, hål borras, snickeri, verktygsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snickeriarbetsplats med bordsklämma och spån på panel. Verktyg och träbitar i bakgrunden. Hål borrat i panelen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mörkt trä, skruvhuvud, sågspån, hörn av möbel eller konstruktion, närbild, snickeriarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

TV-skärm visar Disney+ streamingtjänstens startsida med många titlar, i ett modernt vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spelkonsol med handkontroll, videospel, skärm och hyllor med elektronik och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lintto1 och 18 till
  • Laddar…
Åtgärden
T Taren43 skrev:
Vad tycker du om din såg? Jag är helnöjd med min måste jag säga, lade in en freud pro klinga 24T och mjukstart och den funkar riktigt fint. enda jag noterat är att anhållet inte är 90 grader mot bordet utan det lutar bort från klingan lite, ett par grader ungefär. har inte hittat om man kan justera det. blir problem när man ska klyva stående, för när man pressar mot anhållet så blir snittet inte helt parallellt.
Har märkt precis samma sak, men har för mig ännu inte inneburit ett problem. Planerar ändå en påbyggnad till anhållet för att få bättre funktionalitet vid fräsning.
Kvaliteten på iläggsplattan ska vi inte heller prata om... I övrigt väldigt nöjd, mest över att ha sluppit punga ut för en DeWalt :rofl:
 
Åtgärden Åtgärden skrev:
Har märkt precis samma sak, men har för mig ännu inte inneburit ett problem. Planerar ändå en påbyggnad till anhållet för att få bättre funktionalitet vid fräsning.
Kvaliteten på iläggsplattan ska vi inte heller prata om... I övrigt väldigt nöjd, mest över att ha sluppit punga ut för en DeWalt :rofl:
Ja jag tänkte laga mig ett högre aux. anhåll (har lagat riktjigg som annars skulle fungerat men då måste man shimsa den rak varje gång...). du menar throat platen? ja den är hemsk! limmade lite ek under den för att styva upp, och så lagade jag ett zero clearance insert i björkfaner så nu är det betydligt bättre stöd när man kapar smalt!
 
K
Drevade runt sopskåpet och tejpade för . Dragit kallt som fan där . Får se om det blir lite bättre nu för luftvärmepumpen i garaget har tidigare tätat en dörr där med
Blev dock rätt dålig bild
 
  • Elverktyg Ryobi, industrikontrollpanel, nödstopp, kablar, ventilationsslang och väggmonterad hållare i garage eller verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Använder du sopskåpet? Om inte är det kanske idé att planera en borttagning av skåpet och isolering av väggen till våren..
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
K
F fribygg skrev:
Använder du sopskåpet? Om inte är det kanske idé att planera en borttagning av skåpet och isolering av väggen till våren..
Det har använt till förvaring. Men det ska bort inom en snar framtid men det är lite mer som ska byggas om. Det utrymme som blir frigjort ska användas i en hall och inte garaget och i samband med det ska hallen byggas om och en kamin ska installeras . Så finns en plan där. Men för 45 spänn var det värt att stoppa det värsta kallraset som blir runt skåpet
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Det är nog snabb återbetalning på det där. 45 spänn är ju snart typ 1/4 kWh :oops:.

Jag tror det lönar sig med luftsluss snart :crysmile:.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Det är egentligen min granne med lite bättre verktyg & maskiner för metallbearbetning som jobbat mest. Förra säsongen sumpade jag en av tapparna som bär plogen på hjullastaren.

Igår kväll fixade jag underlag, mailade till honom imorse och på eftermiddagen var den producerad och hemlevererad - helt fantastiskt!

Metallkomponent ligger på teknisk ritning med mått, ingenjörskoncept, designprocess, mätplattform och ritningsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men jag fick i alla fall använda några verktyg själv för att montera på maskinen

Delar av fordon och verktyg belysta i mörker mot lövbeklädd markyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
Redigerat:
  • Gilla
dilemma och 10 till
  • Laddar…
Exemplarisk ritning (y).
 
  • Gilla
Jormen och 3 till
  • Laddar…
Satte på snökedjorna på traktorn ikväll (plogen åkte på igår). Naturligtvis har prognosen ändrats från snö till uppehåll i helgen pga detta, men nu är jag iaf redo... :)

Gammal traktor täckt med snö, kväll, julbelysning i bakgrunden, leriga hjul, snöig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.