3 336 879 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Garderobssnickarn
Medlem
· Västra götaland
· 145 inlägg
Garderobssnickarn
Medlem
- Västra götaland
- 145 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Behöver ordna en stång med vred för ventilen. En riktig Nike. Etiketten skadad men det ser ut att ha stått 1 1/2 ton vilket spontant verka lite då den är ungefär dubbelt så stor som min 1,5 t från CO?
Lämna tillbaka den, den modellen är livsfarlig.
Jag var ytterst nära att få en båt över mig när parallellstagen släppte i svetsarna precis när jag skulle ställa under en pallbock. Jag trodde det var tillverkningsfel men har sedan förstått att det är flera som råkat ut för samma sak.
EDIT: blandade ihop två inlägg tidigare.
Jag var ytterst nära att få en båt över mig när parallellstagen släppte i svetsarna precis när jag skulle ställa under en pallbock. Jag trodde det var tillverkningsfel men har sedan förstått att det är flera som råkat ut för samma sak.
Logga in
Skapa konto
EDIT: blandade ihop två inlägg tidigare.
Det var rejälare tilltaget förr, själva lyftanordningen kanske inte orkar lyfta mer än 1.5t men hela konstruktionen skulle nog stå pall för minst det dubbla om lyftkolven orkat mer.nanowire skrev:
Min gamla Epco lyfter 5 ton men konstruktionen är mer liknande en modern 20 tonnare. Min Epco väger 156 kg. Se denna tex, 20t och väger 175 kg.
https://toolstrading.se/product/hydraulisk-domkraft-20-ton-med-fotpedal-bas-bsr-09/
Hittade en vad jag trodde var gks 55+ gce med skena i gott skick på Facebook till bra pris. Vid närmare inspektion väl hemma visade det sig vara en gks 55+ g.
Lite trist då det stod gce i annonsen, men jag är nöjd ändå.
Lite trist då det stod gce i annonsen, men jag är nöjd ändå.
Jo, så är det väl. Spelar mig i praktiken mindre roll eftersom jag oftast använder en domkraft som väger 1 kg då den är så mycket smidigare att släpa runt påAlatan skrev:Det var rejälare tilltaget förr, själva lyftanordningen kanske inte orkar lyfta mer än 1.5t men hela konstruktionen skulle nog stå pall för minst det dubbla om lyftkolven orkat mer.
Min gamla Epco lyfter 5 ton men konstruktionen är mer liknande en modern 20 tonnare. Min Epco väger 156 kg. Se denna tex, 20t och väger 175 kg.
[länk]
[bild]
Logga in
Skapa konto
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing