Garderobssnickarn
B breakman skrev:
Då blev man med svarv, ska bli kul att testa på :DDock utan stål... Tips på vart man köper prisvärda stål?

[bild]
kul med svarv!

här kan du kika efter stål:
https://shop.otdtools.se/

• Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
Röd, sliten, metallisk domkraft på grusmark. Verktyg för att lyfta fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd pallbock på sliten metallplatta, verktyg i bakgrunden, industriell miljö, använd och sliten utrustning.
Skapa konto

Behöver ordna en stång med vred för ventilen. En riktig Nike. Etiketten skadad men det ser ut att ha stått 1 1/2 ton vilket spontant verka lite då den är ungefär dubbelt så stor som min 1,5 t från CO?

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Domkraft och jackpad
Röd domkraft lyfter bil, däckbyte eller reparation, rostig bromsskiva, asfalterat underlag.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Lämna tillbaka den, den modellen är livsfarlig.

Jag var ytterst nära att få en båt över mig när parallellstagen släppte i svetsarna precis när jag skulle ställa under en pallbock. Jag trodde det var tillverkningsfel men har sedan förstått att det är flera som råkat ut för samma sak.

Röd domkraft på ett smutsigt brunmönstrat betonggolv. Slitage synligt. Fyrhjuls, verktyg för lyft.
Skapa konto

EDIT: blandade ihop två inlägg tidigare.

• Gilla
  • Wow
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
[bild] [bild]
Behöver ordna en stång med vred för ventilen. En riktig Nike. Etiketten skadad men det ser ut att ha stått 1 1/2 ton vilket spontant verka lite då den är ungefär dubbelt så stor som min 1,5 t från CO?
Det var rejälare tilltaget förr, själva lyftanordningen kanske inte orkar lyfta mer än 1.5t men hela konstruktionen skulle nog stå pall för minst det dubbla om lyftkolven orkat mer.

Min gamla Epco lyfter 5 ton men konstruktionen är mer liknande en modern 20 tonnare. Min Epco väger 156 kg. Se denna tex, 20t och väger 175 kg.
https://toolstrading.se/product/hydraulisk-domkraft-20-ton-med-fotpedal-bas-bsr-09/

nRs5W32.jpeg

• Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
Hittade en vad jag trodde var gks 55+ gce med skena i gott skick på Facebook till bra pris. Vid närmare inspektion väl hemma visade det sig vara en gks 55+ g.

Lite trist då det stod gce i annonsen, men jag är nöjd ändå.

• Cirkelsåg från Bosch på skena, sågspån på bord, arbetsmiljö för träbearbetning, kablar och reflektion i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
I dessa tider gäller det att spara ström.
15 kronor var den definitivt värd.

Handverktyg på papper, träbord i bakgrunden, skruvmejsel, måttband, röd, arbetsyta.
Skapa konto

• Gilla
BengtH och 6 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
I dessa tider gäller det att spara ström.
15 kronor var den definitivt värd.

[bild]
Nice! En trådlös borrmaskin :cool:

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Det blev lite porr på jula när roliga skylten va framme i Barkarby.

Hand håller borrbitar framför skylt som annonserar 50% rea på redan nedsatta varor med röd etikett.
Skapa konto

• Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:

[bild]
Så kan det gå när inte haspen är på! Orgie! (y)

kulle
M MLindstrom skrev:

[bild]
Dom långa hardHead borren duger knappt som blompinnar, vid lite belastning kröks dom, helt värdelösa

Alatan Alatan skrev:
Det var rejälare tilltaget förr, själva lyftanordningen kanske inte orkar lyfta mer än 1.5t men hela konstruktionen skulle nog stå pall för minst det dubbla om lyftkolven orkat mer.

Min gamla Epco lyfter 5 ton men konstruktionen är mer liknande en modern 20 tonnare. Min Epco väger 156 kg. Se denna tex, 20t och väger 175 kg.
[länk]

[bild]
Jo, så är det väl. Spelar mig i praktiken mindre roll eftersom jag oftast använder en domkraft som väger 1 kg då den är så mycket smidigare att släpa runt på :D
Bilverktyg på marken, däckbyte, domkraft, momentnyckel, batteridriven slagnyckel, rostlösningsmedel, höstlöv.
Skapa konto

G
nanowire nanowire skrev:
Jo, så är det väl. Spelar mig i praktiken mindre roll eftersom jag oftast använder en domkraft som väger 1 kg då den är så mycket smidigare att släpa runt på :D
[bild]
Smörj trapetsgängan med MoS2 fett så funkar de ännu bättre.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Smörj trapetsgängan med MoS2 fett så funkar de ännu bättre.
Nu blev det något inom greppavstånd, grafit på spray fungerade fint.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.