AndersPS AndersPS skrev:
Bortsett från det faktum att det är helt olika personer inom polisen som håller på med de 2 ärendena.
samma pack en då

M maria01 skrev:
samma pack en då
Då är det väl bra att de inte kommer vid inbrott, an vill väl inte ha packet hemma hos sig?

• Gilla
Klacken
  • Laddar…
Silly Bear Silly Bear skrev:
Och?
Mordutredaren som kör fast kan alltså inte bättre på sig statistik genom att ta några fortkörare.

hade polisen velat lösa brott vore första steget att lägga ner alla avdelningar och utredningar som är svåra: inbrott, mord, våldtäkter, narkotikabrott, övergrepp mot barn etc

istället hade man satsat på: fortkörning, ej använt blinkers, nedskräpning etc.

Mu verkar de ju vara lite smartare än så och förstår att det går att hålla flera tankar i huvudet samtidigt.

AndersPS AndersPS skrev:
Då är det väl bra att de inte kommer vid inbrott, an vill väl inte ha packet hemma hos sig?
som tidigare har sagts så spelar det ingen roll om dom ens kommer för dagens poliser kan inte lösa brott mer en fortkörningar

• Gilla
Silly Bear
  • Laddar…
M maria01 skrev:
som tidigare har sagts så spelar det ingen roll om dom ens kommer för dagens poliser kan inte lösa brott mer en fortkörningar
… och med tanke på att det är någon procent av polisens budget som går till trafikbrott finns det enorma summor att spara om de nu ändå inte gör något.

Konstigt nog är fängelserna fulla av folk, till och med så fulla att folk inte får plats.

AndersPS AndersPS skrev:
… och med tanke på att det är någon procent av polisens budget som går till trafikbrott finns det enorma summor att spara om de nu ändå inte gör något.

Konstigt nog är fängelserna fulla av folk, till och med så fulla att folk inte får plats.
hur många inbrotts tjuvar sitter i fängelse

fick ett bra tips en gång av en polis som sa att man skulle fixa nya kvitton på allt som tjuven har tagit det var enda sättet att få ut nån ersättning

M maria01 skrev:
hur många inbrotts tjuvar sitter i fängelse

fick ett bra tips en gång av en polis som sa att man skulle fixa nya kvitton på allt som tjuven har tagit det var enda sättet att få ut nån ersättning
Det är nog fler som åker dit för försäkringsbedrägeri än inbrott

M
M maria01 skrev:
jag bor på landsbygden otroligt lite inbrott här en av anledningarna kan vara att det finns mycket vapen här. när man blir bjuden till nån ser man oftast att det hänger laddade vapen som hänger i köken ovanför spisen
inte gömde som i sverige. har vid 2 tillfällen vart bort fössad med vapen för att jag gåt på nåns mark bara

så man kan nog säga vi svenskar saknar lite stake
Låter som en utveckling jag absolut inte vill uppleva i Sverige! Tänk att ha det som länderna runt medelhavet, galler på alla fönster på nedre plan, gated communities, nä fy fan vad tragiskt att leva i sitt egna fängelse!

• Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Det är nog fler som åker dit för försäkringsbedrägeri än inbrott
hahaha pris vad jag menar

M Markarbetaren skrev:
Låter som en utveckling jag absolut inte vill uppleva i Sverige! Tänk att ha det som länderna runt medelhavet, galler på alla fönster på nedre plan, gated communities, nä fy fan vad tragiskt att leva i sitt egna fängelse!
jag låser inte bilen eller dörren här så vett inte vad du menar finns inga gated communities här

M
M maria01 skrev:
jag låser inte bilen eller dörren här så vett inte vad du menar finns inga gated communities här
Du kan inte förstå det jag skrev eller vad menar du?

M Markarbetaren skrev:
Du kan inte förstå det jag skrev eller vad menar du?
jag bor ju runt medelhavet

M
M maria01 skrev:
jag bor ju runt medelhavet
Ja och jag vill absolut inte ha den utvecklingen i Sverige att man måste plocka fram ett laddat vapen så fort man ska ha en bjudning. Eller att det kommer nån dåre och hotar en för att man råkar gå på nåns mark.
maria01 skrev:
"jag bor på landsbygden otroligt lite inbrott här en av anledningarna kan vara att det finns mycket vapen här. när man blir bjuden till nån ser man oftast att det hänger laddade vapen som hänger i köken ovanför spisen
inte gömde som i sverige. har vid 2 tillfällen vart bort fössad med vapen för att jag gåt på nåns mark bara"

• Haha
maria01
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Ja och jag vill absolut inte ha den utvecklingen i Sverige att man måste plocka fram ett laddat vapen så fort man ska ha en bjudning. Eller att det kommer nån dåre och hotar en för att man råkar gå på nåns mark.
maria01 skrev:
"jag bor på landsbygden otroligt lite inbrott här en av anledningarna kan vara att det finns mycket vapen här. när man blir bjuden till nån ser man oftast att det hänger laddade vapen som hänger i köken ovanför spisen
inte gömde som i sverige. har vid 2 tillfällen vart bort fössad med vapen för att jag gåt på nåns mark bara"
men fortfarande inte nåt gated communities

AndersPS AndersPS skrev:
Mordutredaren som kör fast kan alltså inte bättre på sig statistik genom att ta några fortkörare.

hade polisen velat lösa brott vore första steget att lägga ner alla avdelningar och utredningar som är svåra: inbrott, mord, våldtäkter, narkotikabrott, övergrepp mot barn etc

istället hade man satsat på: fortkörning, ej använt blinkers, nedskräpning etc.

Mu verkar de ju vara lite smartare än så och förstår att det går att hålla flera tankar i huvudet samtidigt.

Jasså...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-statistikmetod-kan-forandra-polisens-arbete

https://www.aftonbladet.se/a/z76PKO

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.