120 427 läst · 2 131 svar
120k läst
2,1k svar
Är det värt pengarna att vara med i facket?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 549 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 549 inlägg
Löven var enligt uppgift en usel svetsare. Jag hör fö på ditt svar att du själv inte kan ett jävla något om det heller. Välutbildade svetsare har väldigt bra utbildning inom materiallära och metallurgi tex. Det finns rätt många fällor att gå i om man vill. Hela världen är dock full av svetsare som antagligen är analfabeter och helt saknar både intresse och ambition.AndersMalmgren skrev:När du lärt dig svetsa är lösningen på alla problem den samma. (Yttre faktorer som undervattensvettning osv påverkar ju lite). Inom mjukvarutveckling stöter du på nya utmaningar konstant. Du måste vara anpassningsbar. Stora komplexa system med många utvecklare i teamet skapar också utmaningar i form av underhållbarhet.
Hade det varit svårt vara svetsare hade inte Löfven klarat av det, kanske därför han blev fackpamp
Jag har träffat egenföretagande svetsare med en orderbok som varit fulltecknad 3 år framåt och med en timpeng på 5000kr. Det som ni kallar avancerat är inget annat än hur exklusiv och eftertraktad man är marknaden.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Tvivlar på de fakturerar 2024 timmar per år a 5000 kronor (Minus semester)F fsn skrev:Löven var enligt uppgift en usel svetsare. Jag hör fö på ditt svar att du själv inte kan ett jävla något om det heller. Välutbildade svetsare har väldigt bra utbildning inom materiallära och metallurgi tex. Det finns rätt många fällor att gå i om man vill. Hela världen är dock full av svetsare som antagligen är analfabeter och helt saknar både intresse och ambition.
Jag har träffat egenföretagande svetsare med en orderbok som varit fulltecknad 3 år framåt och med en timpeng på 5000kr. Det som ni kallar avancerat är inget annat än hur exklusiv och eftertraktad man är marknaden.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 549 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 549 inlägg
Ja, det är naturligtvis helt riktigt. 5000kr gjorde han bara under en väldigt begränsad tid på 300h eller nåt sånt. Sen efter det så fick han knega som vanligt på normala ”advokatarvode”. Han hade fö 12-16 veckor semester/år. Arvodet på 5000kr var i Sverige men all sin övriga arbetade tid var utomlands.AndersMalmgren skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 549 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 549 inlägg
Nej, just det där var kärnkraft och specifika, rätt knepiga jobb och det var inte skitanack. Övrig tid gjordes inom processindustri, i huvudsak offshore och olja eller gas skulle jag tro men vet inte specifikt, men det var ju helt klart sämre timarvode på det.TotalControl skrev:
AndersMalmgren skrev:
AndersMalmgren skrev:
Är man inte trött när man går hem efter arbetet då har man inte gjort det man skaAndersMalmgren skrev:
I har jag arbetat på en industri därF fsn skrev:Löven var enligt uppgift en usel svetsare. Jag hör fö på ditt svar att du själv inte kan ett jävla något om det heller. Välutbildade svetsare har väldigt bra utbildning inom materiallära och metallurgi tex. Det finns rätt många fällor att gå i om man vill. Hela världen är dock full av svetsare som antagligen är analfabeter och helt saknar både intresse och ambition.
Löfven var enligt uppgift? Vilken jävla uppgift?F fsn skrev:Löven var enligt uppgift en usel svetsare. Jag hör fö på ditt svar att du själv inte kan ett jävla något om det heller. Välutbildade svetsare har väldigt bra utbildning inom materiallära och metallurgi tex. Det finns rätt många fällor att gå i om man vill. Hela världen är dock full av svetsare som antagligen är analfabeter och helt saknar både intresse och ambition.
Tror du att man är dålig svetsare om man svetsar inom försvarsindustrin?
Jo det skrevs mycket om hans svetskompetens på nassesidor och alltid då enligt uppgift.
Och jag har gått svetskurser och arbetat på en industri där många hade alla licenser som finns på alla svetsmetoder.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Mycket proletärer i tråden nu.. haha. Svetsarröven skulle vara kompetent på något öht
När du möter fakta som inte passar in i din världsbild antingen ignorerar du det eller avfärdar meddelaren som antingen kommunist eller proletär eller arbetare.AndersMalmgren skrev:
Det är lätt att själv hamna i en fantasibubbla när man gör så.
Javisst, men då kan man ju säga att jag tror, gissar etc. För i detta fallet var det rätt tvärsäkra påståenden. Det är väl det att det ofta kommer sådana därifrån, både höga och låga.Blodsoppen skrev:
Den världen är allt bra liten för att inte säga väldigt litenH heimlaga skrev: