Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
När du lärt dig svetsa är lösningen på alla problem den samma. (Yttre faktorer som undervattensvettning osv påverkar ju lite). Inom mjukvarutveckling stöter du på nya utmaningar konstant. Du måste vara anpassningsbar. Stora komplexa system med många utvecklare i teamet skapar också utmaningar i form av underhållbarhet.

Hade det varit svårt vara svetsare hade inte Löfven klarat av det, kanske därför han blev fackpamp :crysmile:
Löven var enligt uppgift en usel svetsare. Jag hör fö på ditt svar att du själv inte kan ett jävla något om det heller. Välutbildade svetsare har väldigt bra utbildning inom materiallära och metallurgi tex. Det finns rätt många fällor att gå i om man vill. Hela världen är dock full av svetsare som antagligen är analfabeter och helt saknar både intresse och ambition.

Jag har träffat egenföretagande svetsare med en orderbok som varit fulltecknad 3 år framåt och med en timpeng på 5000kr. Det som ni kallar avancerat är inget annat än hur exklusiv och eftertraktad man är marknaden.
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
F fsn skrev:
Löven var enligt uppgift en usel svetsare. Jag hör fö på ditt svar att du själv inte kan ett jävla något om det heller. Välutbildade svetsare har väldigt bra utbildning inom materiallära och metallurgi tex. Det finns rätt många fällor att gå i om man vill. Hela världen är dock full av svetsare som antagligen är analfabeter och helt saknar både intresse och ambition.

Jag har träffat egenföretagande svetsare med en orderbok som varit fulltecknad 3 år framåt och med en timpeng på 5000kr. Det som ni kallar avancerat är inget annat än hur exklusiv och eftertraktad man är marknaden.
Tvivlar på de fakturerar 2024 timmar per år a 5000 kronor (Minus semester)
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tvivlar på de fakturerar 2024 timmar per år a 5000 kronor (Minus semester)
Det är väl många som tvivlar på det du skriver också. Inte bryr du dig om det.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
peteds01 och 7 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag har träffat egenföretagande svetsare med en orderbok som varit fulltecknad 3 år framåt och med en timpeng på 5000kr.
Hahah luktar skitsnack från han du träffa. Svetsar han i rymden?
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tvivlar på de fakturerar 2024 timmar per år a 5000 kronor (Minus semester)
Ja, det är naturligtvis helt riktigt. 5000kr gjorde han bara under en väldigt begränsad tid på 300h eller nåt sånt. Sen efter det så fick han knega som vanligt på normala ”advokatarvode”. Han hade fö 12-16 veckor semester/år. Arvodet på 5000kr var i Sverige men all sin övriga arbetade tid var utomlands.
 
F
Maxwells demon TotalControl skrev:
Hahah luktar skitsnack från han du träffa. Svetsar han i rymden?
Nej, just det där var kärnkraft och specifika, rätt knepiga jobb och det var inte skitanack. Övrig tid gjordes inom processindustri, i huvudsak offshore och olja eller gas skulle jag tro men vet inte specifikt, men det var ju helt klart sämre timarvode på det.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vänsteridioti. Företagen vill tjäna pengar. De tjänar inte pengar genom att ha mediokra tröttna människor som jobbar för dem. Mao högst viktigt för arbetsgivare att erbjuda konkurrenskraftiga löner
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vänsteridioti. Företagen vill tjäna pengar. De tjänar inte pengar genom att ha mediokra tröttna människor som jobbar för dem. Mao högst viktigt för arbetsgivare att erbjuda konkurrenskraftiga löner
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du skriver ju samtidigt så länge han inte tar från sina arbetskamrater. Det är just det som sker på icke anslutna bolag.

Ett exempel, jag fick 15 procent löneökning under förra finanskrisen, vissa fick lönesänkning. Man finansierade mao min ökning med andras löneökning.
Är man inte trött när man går hem efter arbetet då har man inte gjort det man ska
 
F fsn skrev:
Löven var enligt uppgift en usel svetsare. Jag hör fö på ditt svar att du själv inte kan ett jävla något om det heller. Välutbildade svetsare har väldigt bra utbildning inom materiallära och metallurgi tex. Det finns rätt många fällor att gå i om man vill. Hela världen är dock full av svetsare som antagligen är analfabeter och helt saknar både intresse och ambition.

Jag har träffat egenföretagande svetsare med en orderbok som varit fulltecknad 3 år framåt och med en timpeng på 5000kr. Det som ni kallar avancerat är inget annat än hur exklusiv och eftertraktad man är marknaden.
I har jag arbetat på en industri där
F fsn skrev:
Löven var enligt uppgift en usel svetsare. Jag hör fö på ditt svar att du själv inte kan ett jävla något om det heller. Välutbildade svetsare har väldigt bra utbildning inom materiallära och metallurgi tex. Det finns rätt många fällor att gå i om man vill. Hela världen är dock full av svetsare som antagligen är analfabeter och helt saknar både intresse och ambition.

Jag har träffat egenföretagande svetsare med en orderbok som varit fulltecknad 3 år framåt och med en timpeng på 5000kr. Det som ni kallar avancerat är inget annat än hur exklusiv och eftertraktad man är marknaden.
Löfven var enligt uppgift? Vilken jävla uppgift?
Tror du att man är dålig svetsare om man svetsar inom försvarsindustrin?
Jo det skrevs mycket om hans svetskompetens på nassesidor och alltid då enligt uppgift.
Och jag har gått svetskurser och arbetat på en industri där många hade alla licenser som finns på alla svetsmetoder.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Hahah luktar skitsnack från han du träffa. Svetsar han i rymden?
Det kanske blev 5000 i Tim i slutänden.
Det skrivs ju här ibland om hantverkare som beräknar arbete med offert till flera dagar men blir klara på ett par timmar då blir det ett par timpris, så man vet aldrig
 
Blodsoppen
Nissens Nissens skrev:
Man undrar ju var du hittar all denna ”fakta”…
I denna fråga, så som andra på detta forum resonerar jag så här. All fakta måste inte komma från ett papper. Livserfarenhet och yrkeskunskap slår många gånger högre än alla diagram och konstiga forskningsrapporter.
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
K kortis skrev:
Är man inte trött när man går hem efter arbetet då har man inte gjort det man ska
Jag är trött i huvudet inte kroppen.
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Mycket proletärer i tråden nu.. haha. Svetsarröven skulle vara kompetent på något öht :crysmile:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mycket proletärer i tråden nu.. haha. Svetsarröven skulle vara kompetent på något öht :crysmile:
När du möter fakta som inte passar in i din världsbild antingen ignorerar du det eller avfärdar meddelaren som antingen kommunist eller proletär eller arbetare.
Det är lätt att själv hamna i en fantasibubbla när man gör så.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
I denna fråga, så som andra på detta forum resonerar jag så här. All fakta måste inte komma från ett papper. Livserfarenhet och yrkeskunskap slår många gånger högre än alla diagram och konstiga forskningsrapporter.
Javisst, men då kan man ju säga att jag tror, gissar etc. För i detta fallet var det rätt tvärsäkra påståenden. Det är väl det att det ofta kommer sådana därifrån, både höga och låga. :)
 
H heimlaga skrev:
När du möter fakta som inte passar in i din världsbild antingen ignorerar du det eller avfärdar meddelaren som antingen kommunist eller proletär eller arbetare.
Det är lätt att själv hamna i en fantasibubbla när man gör så.
Den världen är allt bra liten för att inte säga väldigt liten
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.