59 690 läst · 250 svar
60k läst
250 svar
Eletrikerns påslag på kabel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det verkar vara rena dröm jobbet. Jag har bara sett något liknande en gång tidigare vid Dream bygg i Skåne. Men de har i vart fall 30 åriga elektriker Direk från Migrationsverket. Med 40års erfarenhet i ett annat land utanför EU. Där en EKK ersätts med en dubbel 0.5 kamp sladd. Det är säkert till 10A. LolA AbRhesus skrev:
De tog 600 kr timme svart. Hänvisar till ROT men lämnar inte in och kund frår då betala resterande med. Samma med VVS och säkert vatten.
.Visa bilaga 640177Visa bilaga 640178
Med risk för upprepning, såg inte att någon kollat artikeln mot Ahlsell. Verkar vara 0461543. Listpris på 87,50 kr/m. Med en simpel LRF-rabatt (som är sämre än elektrikerns) är den nere på 41.91 kr/m.
Du ska vara glad att elektrikern inte tar sin rätta timlön.och tid för att fixa mtrl mm.då hade du varit grinig för det..jag hade en som skulle köpa vvs o kyl materialet själv o jag sa att ingen materialgarnti från oss och full timdebitering på960 kr i Tim ex m ...xxxx blev skitsur o skulle ringa o pruta... Han blev blockadA AbRhesus skrev:
Redigerat av moderator:
Nej 748:- /h var ju rena fyndet när TS elektriker kan livnära sig på materialpåslaget...M mollson skrev:Du ska vara glad att elektrikern inte tar sin rätta timlön.och tid för att fixa mtrl mm.då hade du varit grinig för det..jag hade en som skulle köpa vvs o kyl materialet själv o jag sa att ingen materialgarnti från oss och full timdebitering på960 kr i Tim ex m ...juden blev skitsur o skulle ringa o pruta... Han blev blockad
Nej det är inte den, den du hänvisar till är 5*2,5mm2. Men jag har också LRF rabatt på ahlsell och den kostar ink moms 74,85kr.Du måste ha kollat fel.ppoonnttuuss skrev:
Kan du inte berätta för oss vilket ledande företag du arbetar på?E Elajomannen skrev:
Står 5G1.5 för mig på de artikelnumret. T.o.m. de små nuffrorna på slutet stämde i namnet. Men jag har haft fel förr..M Masonite skrev:
Jag är på jag med, ställer upp med 500kr! Ta det till tingsrätten och kör det hela vägen. Det vore fantastiskt om det äntligen kunde komma ett domstolsbeslut i saken.D Daniel 109 skrev:
Arbetar du som målare?R Rotbygg skrev:[bild] [bild] [bild]
Det verkar vara rena dröm jobbet. Jag har bara sett något liknande en gång tidigare vid Dream bygg i Skåne. Men de har i vart fall 30 åriga elektriker Direk från Migrationsverket. Med 40års erfarenhet i ett annat land utanför EU. Där en EKK ersätts med en dubbel 0.5 kamp sladd. Det är säkert till 10A. Lol
De tog 600 kr timme svart. Hänvisar till ROT men lämnar inte in och kund frår då betala resterande med. Samma med VVS och säkert vatten.
.[media][media]
Vi elektriker ser det nästintill detta dagligen och vänder ryggen till när kunden har dragit ledarna själv, Själv har du varit GW och kört hela registret.
Men dök inte El1 samt Skatteverket upp när du gjorde sådant besvär om timpenning?
Jobbar som projektör, besiktningsman inom el. Instämmer i ovan. Det är det rimliga. Sen kan det variera lite i timpriset och bilresa, beroende firma och på vart i landet.E Elajomannen skrev:
Men fakturan som visades i trådstarten är inte seriöst. Varken timpriset eller påslaget.
Min elektriker tar 490 exkl moms, sin rätta timlön och inga monsterpåslag. Han tog såklart betalt för att hämta material. Han tog inte betalt för att köra förbi mig på väg hem för att skriva upp vad han skulle köpa.M mollson skrev:Du ska vara glad att elektrikern inte tar sin rätta timlön.och tid för att fixa mtrl mm.då hade du varit grinig för det..jag hade en som skulle köpa vvs o kyl materialet själv o jag sa att ingen materialgarnti från oss och full timdebitering på960 kr i Tim ex m ...juden blev skitsur o skulle ringa o pruta... Han blev blockad
Samma med röris, 500kr exkl moms. Titten var gratis då han jobba bara på andra sidan byn.
Vi har rörisar i kommunen som ligger på sådana hutlösa timlöner och tar hutlösa påslag med. Det finns nästan ingen privatperson som anlitar dessa.
Jag själv ringde inte de igen efter de sa vad de ville ha för en liten felsökning på bvp. Min röris gjorde det istället och debiterade bara en timme.